Beste Heidi, Ik krijg het idee dat onze zoon (prematuur geboren op 33,6) in de nacht aan het clusteren is. Hij is nu bijna 6 weken oud. Het voeden overdag gaat prima. Hij laat er vaak 3 uur tussen, soms iets meer, soms wat minder. Maar vanaf een uur of 10 in de avond gaat het mis. Hij wil een voeding, valt na een 10 min in slaap. Ik geef hem een schone luier om hem wakker te maken en dan drinkt hij weer wat. Valt weer in slaap, dus ik leg hem, schijnbaar tevreden, in zijn wieg. Maar na 5 min beseft hij waar hij is en begint te huilen en op zijn handen te sabbelen. Dit heeft vannacht geduurd tot 2 uur. Ik heb het idee dat mijn borsten in de avond ook leeg zijn, overdag voelen ze wel vol. Ik ben nu echt heel moe door deze manier van drinken. Overdag kom ik ook niet aan rust toe, doordat we nog 2 kinderen hebben. Is hier iets aan te doen?
Buidelen inderdaad (zoals op je fotootje!) En in de avond huid op huid. Blijf lekker bij elkaar. Het kan zijn dat je kindje gaat regelen. Het komt op de leeftijd dat het a terme zou zijn, en 'het grote ontwaken' zoals ik het wel eens noem kan gaan beginnen. Volg je kindje maar.