Niet genoeg aan 4 flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Cally, 23 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Mijn zoontje is vier maanden en weegt bijna 7 kg. Sinds vorige week krijgt hij geen fles meer om 23 uur. Hij zit nu op 4 flessen van 180+6, terwijl hij tot vorige week 4 flessen van 180+6 en 1 fles van 150+5 kreeg. Die fles van 150 (om 23 uur) dronk hij meestal niet leeg, maar hij lijkt die extra hoeveelheid voeding toch te missen.

's Nachts is er geen probleem, hij slaapt van 19.30 tot 6.30/7.00 uur. Maar overdag komt hij vaak na 3 uur/ 3,5 uur alweer voor een fles. En dan is het lastig om op een schema van 4 flessen te blijven, maar 5 flessen is teveel, dan wordt het proppen.

Wat zouden jullie doen? Rijstebloem in de eerste fles, fruit of groente gaan introduceren? Ik ben van beide niet echt voorstander, wil liever nog een tijdje wachten met bijvoeding.
    Suggestie die ik kreeg was om een paar flessen van 210+7 te gaan geven, maar dat vind ik dan weer zo'n grote hoeveelheid voor zo'n klein mensje.
    Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt voor het meedenken!

2. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn dochtertje is ook net 4 maandjes oud,drinkt op het ogenblik 6 keer 100(mevrouw heeft erg last van spruw,en haar tandjes die doorkomen) en ze drinkt niet meer dan die 100 per keer ivm die spruw.
    Ook is ze van de 8240 gram afgevallen naar de 7540 gram(700 gram in 6 dagen).
    Moet morgen met haar naar de dokter en krijgt ze weer een kuurtje,ik hoop dat ik dan gewoon weer naar 4 voedingen kan van 200 per fles.

Als je kindje die ene kleine flesje nog nodig hebt gewoon geven meid.
    Ze mogen tot 1 liter flesvoeding.
    En idd anders 1 fles van 210 geven.

Suc6.

3. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Jeetje Bianca, dat is wel heel veel zeg, 700 gram in 6 dagen! Hopelijk is ze snel van haar spruw af. Beterschap voor je meisje!

En ik wil hem dat ene flesje best geven, maar 's nachts heeft hij het niet nodig, want hij slaapt door, maar overdag heb ik er dus eigenlijk geen ruimte voor qua tijden. Lastig.

4. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is 11 weken en 5,3 kilo en krijgt 5x 180/6 cc. Ze heeft nu erge honger en 3,5 uur er tussen is soms erg lastig voor haar terwijl ik er 4 uur tussen wil laten anders is het zoveel. Misschien kun jij ook gewoon 5x flessen geven en dan om de 3/ 3,5 uur zodat je de laatste fles gewoon op dat tijdstip kunt laten? Ze mogen het echt wel hebben hoor volgens mij was het toch iets per 1 kilo lichaamsgewicht 150 cc?

5. Janna

Janna Fanatiek lid

Waaraan merk je dat hij te weinig krijgt? Het kan goed zo zijn hoor, want hij krijgt ineens 20% minder voeding, terwijl hij wel steeds groter wordt en je dus zou verwachten dat hij juist méér nodig krijgt. Maar merk je dat alleen aan het feit dat hij al na 3-3.5 uur voor een volgende fles komt? Of merk je dat ook aan ander gedrag (huilerig, ontevreden)?

Als je echt het idee hebt dat hij te weinig heeft aan 4 flessen, zou ik niet gaan bijvoeden met rijstebloem, niet flessen vergroten naar 210/7, maar terug gaan naar vijf flessen. Onze dochter krijgt haar eerste fles om 8.00 uur en haar laatste ca. om 21.00, dus dat is ongeveer vergelijkbaar met jullie 6.30/7.00 en 19.30 uur. Zij krijgt ook 5 flessen! Zie niet in waarom dat proppen zou zijn. Het is toch niet erg om 3 of 3.5 uur tussen de voedingen te laten zitten? Waarom zou dat meer moeten zijn?

(Onze dochter is er overigens wel een die niet alles opdrinkt wat ze aangeboden krijgt: als ze genoeg heeft, laat ze gewoon wat staan, maar het wisselt per dag van welke fles ze iets laat staan.)

6. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Allereerst bedankt voor het meedenken!
    Janna, ik merk het doordat hij huilerig wordt en heel gulzig drinkt zodra hij de fles krijgt. Hij drinkt trouwens altijd zijn fles leeg, de enige die hij niet helemaal leeg dronk was die van 23 uur.
    Misschien is terug naar 5 flessen wel een mogelijkheid tot we gaan bijvoeden, maar dan komen we voor de laatste rond 20.30. Dan zou ik hem weer wakker moeten maken, want hij redt het niet om langer dan 19.30 wakker te blijven.

7. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Je kan en mag toch gewoon 5x 180/6 geven?
    Hier hebben we dat ook gedaan.
    Ze mogen max een liter hebben dus 30 schepjes.

Dus zou ik gewoon voeden na 3 uur als je kindje erom vraagt.

Deel Deze Pagina