Ik begon heel enthousiast met zoeken naar een leuke zomervakantie voor mij en mijn 3 kindjes van dan 2-6-6 jaar oud. Had een aantal leuke campings gevonden in Tjechie en Frankrijk, kindvriendelijk en genoeg te doen in de buurt, ideaal. Maar nu schijt ik hem Want... Hoe moet dat als we snachts slapen en ik moet plassen? Moet ik dan mijn 3 kleintjes achterlaten in de tent? En stel we zijn in het zwembad en 1 van mijn dochters moet plassen, hoe doen we dit? En stel dat ik moet, ik kan ze toch niet met zn 3en ergens laten wachten want zometeen gaan ze aan de wandel. Net als tijdens het rijden, hoe kan ik een plasstop maken? Het idee van mijn kindjes even, al is het enkele secondes, alleen laten staat me enorm tegen en dat zal toch echt meerdere malen gebeuren. Ik zie meestal geen beren op de weg maar ik vraag me nu af of het wel een goed idee is.... Ik wil heeeeel graag weg... Of ik kan wat dieper in de buidel tasten en lekker met het vliegtuig weg gaan, maar dan nog houden we het 'plas probleem' op de bestemming haha. Ik kan natuurlijk ook in ons koude kikkerlandje een weekje aan de kust boeken, maar ik heb liever 'gegarandeerd' mooi weer. Pffff en nu? Of is dit een gevalletje van gewoon boeken en kijken waar het schip strandt? Hoe langer ik wacht hoe duurder alles natuurlijk wordt. Mag ik ervaringen horen van meer alleenstaande mama's?
ik zou iig een huisje huren denk ik of in een appartement gaan. Dan hoef je je kindjes snachts niet alleen achter te laten in de tent. want je hebt dan immers een wc in de buurt net als thuis. hebben je dochters zwemdiploma? dan hoef je alleen je zoontje even mee te nemen als je gaat zwemmen. ga je met de auto dan zou ik om de anderhalf uur/2 uur een plaspauze houden. zoontje mee de wc in, dochters tegelijkertijd ook naar de wc. hoe doe je dat als je een dag gaat winkelen?
Geen ervaring mee, maar misschien wel een tip om dan een stacaravan te huren op een camping. Dan kun je zonder zorgen snachts naar het toilet, maar ben je minder geld kwijt dan aan een hotel. En voor het plassen als je aan het zwembad ligt... Misschien dat er iemand naast je ligt die even op wil letten? Op sommige campings hebben ze ook toezicht bij het zwembad, dus dan kun je ook aan het personeel vragen om even een oogje in het zeil te houden. De jongste zou ik wel altijd meenemen.
Een georganiseerde alleenstaande ouderreis? Ik ben de afgelopen twee jaar met Estivant op vakantie geweest en dat is heel goed bevallen. Twee jaar geleden ben ik met de bus gegaan en vorig jaar met de auto naar de Creuse. Ik vond de autoreis (800 km enkele reis) wel zwaar met mijn jongste dochter die toen net 2 was. Met stoppen ging wel goed, dat vond ik vooraf ook eng, maar vooral omdat de verveling bij haar al snel toesloeg.
Het jaar daarvoor in de bus was ze net 1. De bus reed 's nachts en ze heeft toen bijna de hele reis geslapen in de maxi cosi. Oudste had ook goed geslapen.
Ik zou gewoon boeken, het komt heus wel goed. Ik ben zelf ook alleenstaand en ga komend weekend naar Parijs met m'n kleine, nu heb ik er maar 1 dus dat is wel anders. Ik zou dan weer niet gaan kamperen, dan liever een huisje, stacaravan of hotel/appartement
Dit klinkt wel heeeel goed!!! 😄 Zo maar even googlen 800 km rijden is geen probleem, ben toen mijn meiden zo klein waren ook alle jaren 1000 a 1200 km gereden omdat mn ex rijden vervelend vond en ik degene was die op vakantie wilde dus dan mocht ik het rijden voor mn rekening nemen
Het rijden op zich vond ik ook geen probleem maar er was steeds iets waarvoor ze me nodig had. Dan weer huilen omdat de zomerhoes los was gegaan en over haar hoofd hing, dan scheen de zon weer in haar gezicht langs het zonneschermpje, dan weer dorst, dan viel de dvd speler weet uit etc. Ik kon bij elke parkeerplaats weer stoppen omdat ik geen extra paar handen had van een andere volwassene.
Op een niet te grote camping valt het vaak heel erg mee. Kinderen raken niet snel uit t zicht en vaak is er ook wel enige sociale controle en letten medecampinggasten ook wel mee op. De afgelopen jaren zijn wij regelmatig op camping van zon 80-100 plekken geweest en als je evt nog een camping met bv een nederlandse eigenaar zoekt of een die in nederland goed bekend staat zijn er vaak de nodige landgenoten waardoor kinderen ook snel aansluiting hebben en die ouders ook wel een oogje mee in t zeil houden. Evt een stacaravan kan handig zijn omdat daar een toilet in zit.
Camping Au Bois Joli *** (h)eerlijk kamperen in de Bourgogne. Dit is een voorbeeld van zo'n niet te grote camping in Frankrijk Camping in Frankrijk Nederlandse eigenaar En dit zijn allerlei campings met een nederlandse eigenaar in frankrijk