Dank je wel! Ja, we willen haar plaatsen bij mensen zonder (kleine) kinderen en waar ze geen hele dagen alleen is. Dan kom je al gauw uit bij wat oudere mensen...
Heb je al een kong geprobeerd? Daar kun je wat lekkers in doen zoals pindakaas en daar kunnen ze uren mee bezig zijn. Toch is het een moeilijke situatie. Wij hebben ook een hond die niet alleen wilde zijn en die kong hielp ons wel. Verder heb ik een beetje mijn twijfels bij hondenpsychologen, wij hebben er toen weet ik hoeveel gezien en ze zeiden allemaal verlatingsangst maar nu met die kong is er niks aan de hand. Zelfs zonder kong gaat het goed. Maar het blijft moeilijk..... vooral als je overweegt haar weg te doen. Ik hoop dat de kong misschien iets is en heel erg veel succes! Liefs
Er is voorzichtig goed nieuws! Al die tijd zijn we blijven proberen om Teri via via te herplaatsen en heb ik haar op de herplaatserslijst van Het Jack Russell Forum Nederland laten zetten. Helaas heeft dat tot nu toe nog niets opgeleverd. Dit is de link: http://www.jackrussellforum.nl/index.ph ... 26157&st=0 Maar twee weken geleden moest ik met haar bij de dierenarts zijn en toen gaf de arts aan dat zij misschien iemand wist. Nou, die mevrouw heeft mij ook daadwerkelijk gebeld en ze zijn al een keertje komen kijken (en praten) en ze hebben Teri afgelopen vrijdag meegenomen voor een wandeling. Tot dusverre zijn ze heel positief! Ik hoop dus een dezer dagen te horen dat ze met Teri door willen gaan. Ze zal dan eerst een weekje of zo gaan logeren om te kijken of het écht klikt... Het is een stel zonder kinderen (en ook zonder kinderwéns, dat heb ik natuurlijk meteen gevraagd...) Ik hoop dus binnenkort héél goed nieuws te kunnen plaatsen, zodat dit topic definitief gesloten kan worden !
He Lola, Hoe gaat het met je? Dat zou super zijn! Wat lief van de dierenarts. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Ik hoop dat het klikt. Liefs Lin79
Hoi, dat is allemaal heel erg vervelend, helemaal omdat de hond zich zelf niet meer is. Maar als je hond nu al gaat grommen naar je dochter, ben ik bang dat dit niet goed gaat. Wij hebben pas ook onze Jack weggedaan (met veel commetaar van hier )maar hij had onze zoon ook gebeten, en ik ga niet wachten tot hij het weer doet of dat je dan naar het ziekenhuis kunt met m'n zoon.Wij hebben een ander tehuis gezocht voor ons hondje en echt hij heeft het reuze naar z'n zin. Ik krijg alleen maar positieve emails van dat vrouwtje. En wat is er dan beter? het zo laten of een andere baas zoeken waar het wel goed gaat? Het is natuurlijk niet makkelijk en ook helemaal niet leuk, maar wij vinden dit zelf zo de beste oplossing, voor ons maar zeker ook voor Jacky.Succes met je keuze en zet hem als je er goed over na hebt gedacht op verschillende herplaatsings site's en niet op marktplaats ivm de handel. Bij ons duurde het 2 weken voordat Jacky een nieuw baasje had.
Natuurlijk is het helemaal niet leuk om je hond weg te moeten doen. Maar als het gevaarlijk voor je dochtertje wordt, dan is het toch de beste oplossing. En je brengt hem niet zomaar naar het asiel, maar je hebt er echt over nagedacht, dat lees ik wel. Ik hoop voor je dat het door gaat met die mensen waar je over schreef.
jeetje wat vervelend voor jullie! volgens mij is de hond gewoon heel jaloers, je zegt dat het begon toen je 2 maanden zwanger was honden voelen dit! je hond wist waarschijnlijk al dat de kleine zal komen. ik heb zelf ook een hond en heb absoluut geen problemen met haar zij voelde het trouwens ook dat ik zwanger was. als mijn hond zo zou reageren zal ik haar toch herplaatsen, stel dat het goed mis gaat en ze je dochter grijpt! heel veel succes ermee!
Ik ontvang gisteren nog een mailtje van de potentiële nieuwe baasjes van Teri. Ze schreven dat ze nog bezig waren met een en ander op een rijtje te zetten. Ze willen Teri namelijk zo weinig mogelijk alleen thuis laten zitten en daarom worden er wat hulptroepen ingeschakeld... Vandaag belden ze om te zeggen dat alles rond is en dat Teri wat hun betreft kan komen logeren! Zaterdagochtend gaat het gebeuren, om 9.30 uur komen ze haar halen. Verdere afspraken maken we dan. O, ik ben aan de ene kant zó blij en aan de andere kant kan ik ook wel huilen... Maar het is wel het beste zo...
He Lola, Wouw, wat goed nieuws! Wel liefs dat ze nu al dingen regelen voor teri. Ik kan me heel goed voorstellen dat het allemaal een beetje dubbel voor je voelt. Aan de ene kant ben je erg blij en aan de andere kant begint het ineens erg dicht bij te komen dat teri misschien een nieuw baasje krijgt. Heel veel succes en sterkte dit weekend! Liefs Lin79
Nou, Teri is een uurtje geleden opgehaald. Ik zag er heel erg tegenop en heb me gisteren de hele dag rot gevoeld (hoofdpijn, huilerig...), maar uiteindelijk viel het wel mee. Wat ik heel positief vond, was dat Teri meteen tegen haar nieuwe baasjes op sprong en vrolijk kwispelend 'kusjes' begon uit te delen (iets dat ze bij mij nooit mocht omdat ik daar jeuk en uitslag van kreeg...) Het afscheid was eigenlijk wel een beetje raar. Ik wilde Teri het liefst even lekker knuffelen, maar Teri zelf dacht daar natuurlijk heel anders over. Die was alleen maar enthousiast! Ze houden me deze week via e-mail op de hoogte hoe het gaat en volgende week komen ze even langs om bij te praten. Ik hoop toch zó dat het goed gaat. Teri verdient een leuk leventje! Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie medeleven, dat heb ik erg fijn gevonden! Natuurlijk zal ik jullie op de hoogte houden van hoe het de komende tijd met Teri gaat...
Dat klinkt positief! Hoop dat Teri het naar zijn zin heeft daar, maar zo te lezen hoef je daar niet bang voor te zijn!
Lieve Lola, Vandaag voor het eerst lees ik dit topic. Wat heb jij een moeilijke periode doorstaan met je hondje. Ook ik heb een Jack Russel en ben inmiddels 4 maanden zwanger, mijn grote angst is ook dat de hond straks jaloers wordt op onze baby, maar uiteraard ga ik haar dadelijk overal bij betrekken, wat jij ook al schreef! Maar helaas heb je het zelf niet altijd in de hand! Ik vind dat jij een hele moedige en moeilijke beslissing hebt genomen om een ander huis voor Teri te zoeken. Maar zoals ik las was de eerste ontmoeting al heel enthousiast. Ik hoop voor jou en je gezinnetje dat Teri het heel goed naar zijn zin zal krijgen bij deze mensen en dat zij hem net zoveel liefde zullen geven als wat jullie zelf jaren gedaan hebben, ook in slechtere periodes. Heel veel succes met het gemis van je hondje. Ook al is het een hele moeilijke beslissing geweest ik vind dat je de juiste beslissing genomen hebt. Ook al is dit nog heel moeilijk om in te zien voor je zelf, maar als je straks te horen krijgt dat alles goed gaat met Teri en zijn plekje gevonden heeft, weet ik zeker dat je daar straks net zo over denkt. Liefs Isra
ook ik lees vandaag voor het eerst dit topic. wat een 'dubbel' gevoel zal je hebben, fijn dat je voor Teri waarschijnlijk een super goed huisje gevonden hebt en aan de andere kant is het verschrikkelijk dat ze weg moet. ik hoop dat Teri het goed naar haar zin heeft tijdens het logeerpartijtje! wens jullie er veel sterkte mee! liefs joyce
@Joyce & Isra: Jullie ook heel erg bedankt voor jullie lieve woorden... @Isra: Ik kan me jouw angst natuurlijk heel goed voorstellen, al is het natuurlijk goed om te bedenken dat het in de meeste gevallen (gelukkig!) wel goed gaat. Merk jij nu al wat aan je hondje? Zoals je hebt kunnen lezen begonnen met Teri de problemen al in het begin van mijn zwangerschap, al duurde het natuurlijk een hele tijd voordat wij die link gingen leggen... Ik hoop dat jouw Jack en je kindje heel dikke maatjes worden, want laten we eerlijk zijn: het zijn ook wel ontzettend leuke en grappige hondjes...