problemen met onze kat, oplossing moet komen anders moet hij weg

Discussie in 'De lounge' gestart door marilouise, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Hoi,

Ik vind een therapeut zowieso een geweldig idee maar wist je dat katten ook diazopam kunnen krijgen voor hun angsten? klinkt eng/raar om je katten zoiets te geven maar bij ons in het asiel word het voorgeschreven voor extreem bange katten. Soms verricht het wonderen! Maar hopelijk helpt de gedragstherapie ook. Succes ermee!

2. marilouise

marilouise Niet meer actief

Nu moeten jullie niet denken dat ik hele dagen aan zijn staart hang maar mijn zoontje pakte per ongeluk zijn staart heel licht hij timmerde er gelijk op gelukkig ving ik het iop!

maar binnen hij kan lief zijn maar hij is vreselijk onvoorspelbaar hij eist aandacht op echt tegen je bene aangooien ook als je loopt en als je hem dan wil corrigeren haalt die uit hij heeft echt zijn nukken

3. marilouise

marilouise Niet meer actief

als die zo'n bui heeft dan jaagt hij de hond uit de mand en gaat daar liggen heb een flinke labradaor

4. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    oh wat goed dat je zo hulp zoekt, vind het erg lastig als het om dit soort dingen gaat.
    kan hij niet aan een lijntje in de tuin of raakt hij al in paniek als hij in de achtertuin is.
    nou hoop dat alles goed gaat komen maar begrijp je goed...

5. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Om hem na een boerderij te gaan doen, zal je eenander met dezelfde problemen opzadelen die jij nu heb.

Hij heeft totaal geen vertrouwen in de buitenwereld ( mogelijk is daar iets gebeurd) Probeer hem het vertrouwen weer terug te geven. Pak iets uit je tuin wat flink geurt, een bloem ofzo, leg die in de bijkeuken neer ( als je die hebt) als je die niet heb dan bij de achterdeur.

Laat de deur op een kiertje ( ja ha ik weet het is koud) zorg dat hij ook iets bij de hand heeft wat direct vertrouwt is. En leg een lekkere snack buiten neer ( vlak bij de achterdeur). Als je ziet dat hij die gepakt heeft, beloon hem daar gewoon voor.

Dat hij je man aanviel is puur angst, dit zal hij ook bij anderen gaan doen. Dus waarom ergens anders dumpen als hij met jou hulp langzaam vertrouwen terug kan krijgen. Het zal zeker tijd nodig hebben, maar als de kat ziet dat jij na buiten gaat en je man en hij ziet dit dan zal hij denken "is het veilig? "hij ziet dat jullie "vrolijk" binnenkomen, probeer in elk geval vrolijk te doen. Ondanks de kou. En hij zal er wel anders tegenaan kijken.

Maar wat je ook doet, Dwing hem niet, geen tuig, geen lijntje, geen kooitje helemaal niks. Niet dwingen, hoemeer je dwingt des te meer angst.

Nukken richting jou of de kleine of je man direct afstraffen, beste afstraffing is na het corrigeren, negeren. Dit doet een kat ook bij jou.

Maar op goede dagen ook jou goede kant laten zien, het is belangrijk voor de kat dat hij weet dat jij er wel voor hem bent, mits hij zich gedraagt.

Deel Deze Pagina