Het zal toch niet weer he?!

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Soraya18, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soraya18

Soraya18 Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik ben bijna 4 maandjes geleden bevallen van een mooie zoon (ongepland)
    Sinds ik ben bevallen gebruiken we condooms, omdat ik niet meer op de pil vertrouw.
    Nu ben ik vanaf de bevalling 3 keer ongsteld geweest.
    De eerste keer wist ik niet hoelang mijn cyclus was maar de laatste 2 keer was het precies om de 28 dagen.
    Nu ben ik dus al 2 dagen overtijd, maar heb wel het gevoel ongsteld te worden (pijn aan borsten, pijn aan onderrug & onderbuik enz)
    Maar toen ik zwanger was van Jarno had ik dit dus ook en dacht ik "Och.. ik zal een deze dagen wel ongesteld worden", maar dat werd ik dus niet.
    Daarom ben ik heel bang dat ik nu weer zwanger ben.. maar dat kan toch niet als je condooms gebruikt?! ( ja misschien 0,01%)
    Ik zit nu echt al 2 dagen in de stress! Ik wil later zeker nog een kind, maar niet NU!
    Dat kan ik echt niet aan.. Ik durf ook echt niet te testen..
    Het kan toch dat je na de bevalling niet regelmatig ongsteld meer bent he? En misschien waren die 2 keer van 28 dagen gewoon toeval?
    Wat denken jullie? Ik kan hier echt niet tegen! :(

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    sommige zijn welk regelmatig ongesteld na de bavalling.
    maar ja het kan ook toeval zijn.
    ik zou als ik jou was toch een testje doen, want als je zwanger bent dan wil je dat toch wel graag weten lijkt me.
    maar die symptomen kunnen ook van een aankomende menstruatie zijn.

3. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Soraya, ik heb dat ook gehad, ene paar dagen later werd ik wel ongesteld. Maar ik ben nu inmiddels weer 10dagen overtijd...
    Wel aan de pil 1x vergeten, _bloos_
    2 negatieve testen, en elke morgen missleijk, tot spugen aan toe.,,,

Waarom haal je geen test?

4. Soraya18

Heey Verena

Ik hoop dat ik ook gewoon ongesteld word!
    Ik wil graag een test halen maar dan moet ik met de bus na de stad toe,
    want myn vriend heeft vandaag en morgen middagdienst dus hij is pas om 22:00 terug met de auto
    Dan word het dus pas woensdag.. en eigenlijk durf ik ook helemaal niet te testen.
    Bij Jarno teste ik pas na 9 dagen overtijd positief!
    Met al 5 negatieve zwangerschapstesten ervoor!
    Ik heb geen zwangerschapssymptomen zoals jij hebt..
    Heb jij al getest?

5. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    ja ik heb er al inmiddels 3versleten, en alle 3negatie.
    Ik test vrijdag pas weer.
    Wel zijn mijn vriend en ik nu aan het twijfelen om ECHT voor een tweede te gaan. Hij is er al overuit, hij wilt heel graag, ik twijfel nopg heel erg.

Groetjes

6. 4days

4days Niet meer actief

Het kan ook goed zijn dat je lichaam nog aan het ontzwangeren is hoor! Dan is de cyclus ook niet altijd regelmatig, en je hebt nog verschillende hormonen in je lichaam (wat de symptomen zou kunnen verklaren). Maar zekerheid krijg je alleen door een test...

7. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik was aan de prikpil en deed het veilig (met condoom) en het condoom was niet opvallend gescheurt ofzo toen we het weggooide zag het er normaal uit.

Ik ga natuurlijk niet het hele condoom onderzoeken dus misschien zat er een heeeeel klein gaatje of scheurtje in.

anyway zo zie je maar weer. Aan de pil EN condoom en ik ben overmorgen uitgerekend van een pracht van een dochtertje!

Ik zou maar n testje gaan doen meid!

En sterkte!

Liefs Marscha

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    waarom gebruik je geen pil EN condoom? Nog beter toch?

Ik oop voor je dat het niets is meid!

9. Soraya18

Ik ben ongesteld geworden en nog nooit zo blij geweest! :)
    Ik ga nu inderdaad aan de pil & condoom, want dit wil ik niet nog eens mee maken!

10. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Soraya! Wat herlijk meid! Hier is nog steeds niets aan de hand...

11. 4days

4days Niet meer actief

Gelukkig! :)
    Ik denk dat ik na de bevalling voor een spiraaltje met hormonen ga, dat is ongeveer even veilig als pil en condoom samen!

12. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    gelukkig maar meid!
    ja ik ga ook een spiraaltje nemen aan het einde van deze zwangerschap! schijnt heel veilig te zijn!

13. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Nou, zo veilig is die spiraal niet hoor! Breek me de bek niet los........... :cry: Drie van mijn vier miskramen zijn met dank aan de spiraal, zegt genoeg denk ik.......... Succes met kiezen! Maar in mijn lijf geen spiraal meer...................

Liefs

14. 4days

4days Niet meer actief

Ohw minder zeg... :confused:
    Misschien moeten we dan toch gaan voor spiraaltje EN pil EN condooms... :)

15. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Dat is ook een optie haha..! :) Succes met kiezen........

Liefs

16. Soraya18

Ik wilde in de zwangerschap ook graag een spiraaltje laten zetten als ik was bevallen,
    maar als Jarno ongeveer 1/1,5 is willen we nog een kindje erbij en dan moet ik hem dan weer laten verwijderen.
    Dus voor een jaartje lijkt me de pil én condoom de beste oplossing voor mij :D
    Ik moet zeggen dat ik ook bang ben om een spiraaltje te laten plaatsen :oops:

17. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    ja lijkt mij ook niet lekker hoor om een spiraaltje te laten plaatsen :( maar ze zeggen wel dat het een stuk makkelijk gaat als je al eens bevallen bent... ik denk dat ik het wel ga doen na deze zwangerschap maar het lijkt me ook een beetje een raar idee om zo'n ding erin te hebben :rolleyes:

18. Soraya18

Ja, ik was er eerst niet zo bang voor omdat ik ook had gehoord dat het minder pijn doet als je al eens bent bevallen.
    Maar toen mijn gynaecoloog over eventuele verdoving begon werd ik toch wel bang. Maar ik ben zowiezo snel bang ;)

Deel Deze Pagina