Dat lijkt me dan ook erg teleurstellend! Jammer dat je voor anderen niet lijk te betekenen wat zij wel voor jou betekenen, lijkt mij in dit geval?
Heb helaas net zo´n sz, echt geen naieviteit helaas. Probeer gewoon even als buitenstaander mee te denken vanuit alle hoeken en de aangereikte info. Niet meteen denken dat we op rellen uit zijn hier.
Was zeker teleurstellend en doet ook echt wel pijn van binnen.. maar mijn geluk staat voorop.. Ik weet dat we hier in Brabant vaak van het type zijn pappen en nathouden.. Of te wel we willen iedereen te vriend houden, zo ook ik.. Maar niet ten koste van alles.. Mijn mannetje heeft nu hetzelfde met zijn broer, woonde hier in, maar betaalde niets.. Was boos omdat hij geen peetoom mocht gaan worden van ons kind maar heeft nu sinds januari al niets meer laten horen.. Heel jammer maar vooral voor hun zelf en niet zo zeer voor ons, hun gaan zoveel mooie dingen missen.. @MamaAniek, kop op meid. Het ontvrienden is gewoon raar en vreemd :S Zeker wanneer ze je als getuige vragen.. Is het getuige zijn dan meer een moetje in de zin van ach ja je bent mijn zus dus dan moet dat maar... Ik zou proberen met hun het gesprek aan te gaan en gewoon aangeven waar ze mee zitten.. Maar maak je aub niet te druk lieverd want je hebt je mooie kleine wonder in je buik en die moet groot en sterk worden zodat hij later op date kan met mijn wondertje haha. liefs
Sorry ik wil ook niet boos worden ... ik ben altijd lief als ik haar zie en we doen allemaal ons best haar zich thuis te laten voelen. Maar ze heeft zelf ook twee kinderen dus ze weet ook hoe speciaal het voelt om moeder te worden... en als ze nou zou zeggen dat ze er moeite mee heeft dan snap ik dat!
Ik bedoelde jou ook niet haha.. Andere die gelijk de schuld in de schoenen van TS schuiven.. Nou mag ik misschien niet oordelen want ken ts al wat langer (via via) Maar weet gewoon zeker dat ze genoeg heeft geprobeerd om het duidelijk te maken.. En gal spugen doe je nooit over je zelf toch.. Altijd over iets anders of andere.. maar goed dat snappen sommige hier niet.. Merk ik steeds vaker op dit forum.
Precies dat bedoel ik, het is logisch als ze het moeilijk vind maar dat ze zich dan daarover uitspreekt. Dan kun jij juist die lieve schoonzus zijn die haar volkomen begrijpt en juist op die basis een goede band met haar opbouwen.. nu komt het vooral van jou kant als ik dat zo eens lees. Erg jammer.... Vooral voor haar.
Ik begrijp je wel, het is heel kinderachtig van haar om jou bij facebook te verwijderen en er op zo een manier mee om te gaan. Maar wat ik probeer te zeggen is dat ondanks dat zij heel kinderachtig bezig is het misschien erg confronterend voor haar is jou zwangerschap en dat het niet per se is dat ze iets tegen jou kindje heeft en dat ze jou het niet gunt.
Ja ik ken het. Ik heb zo vaak en heel erg mijn best gedaan contact met mijn zusje (en broertje) te behouden, maar het schijnt maar van 1 kant te komen. Dat doet erg pijn! Vooral nu ik een dochtertje heb en zij hier niet naar om kijken, echt onbegrijpelijk. Zusje heeft ook een dochtertje, een maand geboren na mijn dochtertje. Zo jammer dus! Maar heb het echt van me afgezet en losgelaten, en merk nu dat het me heel veel rust geeft. Ik weet waar ik aan toe ben, dus doet het niet meer zo veel pijn!
Ben ook best wel lief.. en wat ik al zei ook bekend met de sz-uitdaging. Dat ontvrienden is op z´n zachts gezegd gewoon raar te noemen. Jullie moeten echt praten, alleen zou ik in eerste instantie niet met haar gaan praten, maar eerst even je broer polsen. Die moet op de hoogte zijn lijkt me. Dan ga je met haar praten. Doe het nog voor de bruiloft anders sta je zó raar tegenover elkaar.... wat ik al zei, tis van een misverstand (of meerdere kleine dingetjes) die nu een eigen leven is gaan leiden en waarvan jij misschien al niet eens meer weet dat ze gebeurd zijn omdat je op dat moment net even ergens anders mee bezig was (bijv. boven de pot hangen ) Snap je wat ik bedoel te zeggen?
Nee niet doen, is echt niet nodig Aniek. Bewaar de harde buiken nou maar voor over een week of 20 ok? Weet je, dat is gewoon zo klote met geschreven woord. Je leest wat over een onbekende (voor mij dan). Dat kan natuurlijk nooit inj 1 post van alle kanten belicht worden, dus ga je regaren op de door jou aangereikte info. En meedenken kan ik als de beste , dus wat ik al zei, dan ga je even het rijtje af, kan het dit zijn, kan het dat zijn... puur giswerk in een grote donkere stinkende hooiberg... Dus eigenlijk kun je maar 1 ding doen. De confrontatie aangaan op een rustige goed voorbereide manier. Hou je emoties onder controle en blijf cool... leg haar uit wat je voelt en laat haar ook uitleggen wat er al dan niet goed is (misschien is er wel helemaal niks en heeft ze gewoon een bord voor de kop, je weet het niet). Het is ook moeilijk voor je broer, want die staat er midden tussen...Misschien is het getuigen idd een moetje van zijn kant en wil zij het niet? Ik noem even wat... je zult toch met elkaar in gesprek moeten om erachter te komen. En daarna kun je altijd nog beslissen wat je gaat doen, maar dat is dan iig gebaseerd op de info die je zelf van haar vernomen hebt. Sterkte Aniek, ik hoop dat het goed komt. Voor jou en ook je broer en z´n aanstaande.
Kijk, dat is het hem net ik heb geen idee wat er met haar aan de hand is ineens! Dus ik denk dat ik mijn broer maar even sms of hij weet wat er is. Ze wordt wel de tante van mijn zoon en ik heb maar 1 broer...
Koe bij de horens pakken en uitpraten. Wat je daarna doet kun je dan beslissen. Soms is afstand beter, soms is het gewoon een stom misverstand en is iemand gewoon te koppig om ook maar elke toenaderingspoging te accepteren... daarvoor ken je haar ook waarschijnlijk nog niet goed genoeg. Misschien iets wat je gezegd hebt, als een geintje bedoeld of iets? Je weet het niet. Ben benieuwd wat je broer gaat zeggen. Hoop echt dat jullie eruit komen. Dit zou gewoon echt zonde zijn anders.
Allemaal aannames, waarschijnlijk van beide kanten. 3 dingen staan vast: 1. je broer gaat trouwen 2. je aanstaande schoonzusje heeft een miskraam gehad 3. jij bent zwanger Aangenomen mag worden: 1. je aanstaande schoonzusje is momenteel(?) niet de stabielste persoon (miskraam + recente relatieproblemen) 2. je broer wil met haar verder 3. zij wil met je broer verder 4. jij wil met je broer verder 5. je broer wil met jou verder Daarnaast: 1. getuigen betekent niet dat je het huwelijk goed keurt. 2. rechtstreeks communiceren over gevoelige onderwerpen is al lastig genoeg, via via nog veel lastiger (broer/facebook) Uit je verhaal blijkt: 1. stress geeft je harde buiken 2. je toekomstige schoonzusje heeft je ontvriendt op facebook Mijn aanname is echt dat hoe lief en aardig een zwangere ook probeert te zijn, de confrontatie kan gewoon (te) groot zijn. En nee, dat is niet rationeel. Heeft niets met gunnen te maken, maar alles met zelfbescherming. Je toekomstige schoonzusje maakt het zich wat dat betreft wel moeilijk, ze kan de confrontatie op facebook niet aan (aanname) en laat je vervolgens wel getuigen op je huwelijk (doet ze dat voor je broer? aanname). Over zelfbescherming gesproken, als je van de discussie in dit topic al harde buiken krijgt, in hoeverre moet je dan jezelf (en je baby) beschermen? Ik zou zeggen, overleg dit met je verloskundige. Misschien moet je 'de problemen met schoonzus' laten rusten tot na je kraamperiode. Gewoon, omdat baby-boy nu de enige is aan wie je echt moet denken. Als je wel ervoor kiest om nu 'het gesprek' aan te gaan, dan kan dit denk ik het beste op neutraal terrein. Kunnen jullie allebei weggaan als het te veel wordt.
Wat ik uit je verhaal begrijp is dat je haar nog niet lang en goed kent en de communicatie de laatste weken of via je broer loopt of je leest dingen op fb. Waarom hecht je zo veel waarde aan dat vrienden zijn op fb? De enige manier om erachter te komen waarom ze je verwijderd heeft als vriend op fb is het aan haar te vragen. Nu is het alleen maar gissen en invullen dat het met haar miskraam en jouw zwangerschap te maken heeft. Over dat je twijfelt of je nog wel getuigen wil zijn op je broers bruiloft zou ik met je broer bespreken. Hij heeft jou gevraagd en je bent zijn getuigen. Blijkbaar ben je belangrijk voor hem en wil hij je heel graag bij deze, voor hem, bijzondere gebeurtenis. Het kan zijn dat je hem erg voor het hoofd stoot door je nu alsnog terug te trekken en kan hij in zijn boosheid zeggen dat hij jullie dan niet op zijn bruiloft wil. Je loopt het risico dat jullie zo verder van elkaar verwijderd raken. Vind je dat het risico waard?
Bedankt voor je duidelijke antwoord! Omdat ik niet direct tegen haar wilde beginnen vroeg ik eerst jullie advies. Het is nu wat gezakt allemaal maar kwam net blij terug van een goede 20 weken echo en het ging er gewoon echt even niet in.
Ik ben eigenlijk gewoon heel erg recht voor z´n raap en daar moet je op een forum ook heel erg mee uitkijken (heb ik al gemerkt). Daarnaast nog mijn bizarre voor een aantal niet begrijpen gevoel voor humor en je hebt de poppen al gauw aan het dansen Nou, kappen met die harde buiken hè, is echt niet nodig. Lees de antwoorden maar gewoon door en haal eruit waar je iets mee kunt. Er staan goeie dingen tussen. De rest moet je gewoon hard om lachen. Komt vast wel weer goed. Of misschien ook niet, maar dan weet je iig wel waar je aan toe bent.