wat is dit? eef hapt nu naar haar speen alsof het iets eetbaars is en begint er op te kauwen en dan bedoel ik echt kauwen.. ze kwijlt ook heel erg... wie kent dit?
misschien tandjes? Maar volgens mij kan het kwijlen nu ook komen omdat de speekselklieren echt beginnen te werken als ik het goed heb.
volgens mij beginnen met 2 a 3 maanden de speeksel klieren inderdaad te ontwikkelen zoals ze al zeiden. Hierdoor zoeken de kids iets om op te kauwen of sabbelen. Mijn neefje van 4 maanden doet het heel erg op zijn spuugdoekjes ( wilde nooit spenen). Maar tandjes zouden ook wel kunnen, maar denk wel dat dat al erg vroeg is. Maar je weet het niet, sommige baby's worden al met tandjes geboren
Mijn zoon kauwt momenteel ook enorm op zijn fopspeen, maar bij hem zit er een kiesje aan te komen, heeft alle symptonen van kiesjes krijgen... hij heeft nog nooit op dat ding gekauwd maar de laatste dagen kauwt hij er enorm op... ik laat het maar even, heb wel nieuwe spenen achter de hand als de kies er is krijgt hij een nieuwe speen.