Dikkere afscheiding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Stippel, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stippel

Stippel Actief lid

23 aug 2009
    347
    1
    18
    Ik ben nu ruim 28 weken zwanger. Sinds een paar dagen heb ik af en toe wat meer afscheiding. Ik heb nu een paar keer een klein propje witte afscheiding gehad. Dit is toch niet al (een deel van) de slijmprop? Het is niet super veel, misschien in doorsnee een halve centimeter (of kleiner), maar dus wel echt dik.
    Wie herkent dit? En is dit 'gewone' afscheiding of wel een deel van de slijmprop?

2. Jeluna

Jeluna Bekend lid

27 aug 2008
    571
    0
    0
    Ik denk niet dat het de slijmprop is die is. Maar dat hoeft ook helemaal niks te zeggen ik ben toen met 30 weken een heel deel van de slijmprop verloren maar er kwam daarna geen bevalling op gang! Dus hoeft niks te betekenen!

3. Tese

Tese Niet meer actief

Kan gewone afscheiding zijn maar ook de slinmprop. Hoe dan ook maakt het niet uit hoor. Het verliezen van de slijmprop betekend niet dat de bevalling begint. Zeker niet met dit termijn. Dan kun je hem nog wel een paar keer verliezen want hij groeit gewoon aan.

4. Stippel

Stippel Actief lid

23 aug 2009
    347
    1
    18
    Bedankt voor jullie antwoorden! :)

Ik had mijn vraag ook gesteld op het verloskundigen gedeelte. En meteen antwoord gekregen (super!). Het is niets om me zorgen over te maken. Meer/dikkere afscheiding is heel normaal tijdens de zwangerschap. Wordt het meer of gaat het jeuken, dan kan het een schimmelinfectie zijn, maar dat is nu niet het geval.

Ik denk eigenlijk niet dat het iets van de slijmprop is. Het is niet rood/roze of bloederig en ik las dat de slijmprop dat wel (vaak) is. Plus dat het echt niet veel/groot is.

Deel Deze Pagina