Zijn er meer meiden die vrij krap moeten leven en opeens zoveel leuke babyspullen zien? Er gaat al heel veel over van kleertjes, bedje en speelgoed van onze tweede naar deze derde. Dat vind ik ook prima. En marktplaats natuurlijk Een echt mooi nieuw eerste pakje krijgt hij/zij wel hoor! Maar ik zie soms zooooo'n mooie, leuke dingen. De hipste kleertjes van bio-cotton of pas zag ik iets van DwellStudio Zoooo mooi! Een prachtige hoes voor je aankleedkussen maakt je hele commode hip. Helaas 29.95 alleen voor zo'n hoes... Dat wordt gewoon HEMA. Vaak maakt het me niks uit het gaat toch om het kindje zelf maar heel soms voel ik me een klein beetje zielig, dat ik niet de dingen kan kopen die ik echt helemaal te gek vind...
ik vind sommige dingen mooi maar dan belachelijk duur, wat is dus ook laat liggen en gewoon naar de hema of zeeman zelfs ga. ik was vandaag even bij het kruidvat en leuke dingen in de opruiming gekocht, afgeprijsd en dan nog eens 50 % korting. daar wordt ik dan pas echt blij van een mooi boxkleed licht grijs aan twee kanten te gebruiken 4.50 een witte met rode bies nijntje wikkeldeken te gebruiken ook in maxi cosi of kinderwagen 4.50 voor mezelf een leuk tuniekje voor 4 euro, leuke ketting en legging erbij en klaar. dure dingen zijn mooi maar gebruikt ze soms er echt niet langer door. gr yvonne af en toe goed kijken bij de afprijzingen
Ik koop veel, en ook dure spullen.. Maar als ik zo om me heen kijk, voel ik mij best schuldig en besef ik ook dat het allemaal veel goedkoper had gekund. Maar als het eens kan, kan je toch wel een duurder iets kopen dat je echt heel mooi vind? Of kijken of datgeen dat je te duur vind ook op marktplaats kunt vinden voor een leuk prijsje..
Ik heb het ook niet zo breed maar heb een heleboel gekregen en kunnen lenen dus heb toch alles wat ik wil.. Ofja het belangrijkste.. Zijn nog wel heel wat 'luxe' dingetjes die ik maar al te graag neer zou zetten!! Maar helaas.. Het is niet anders
Wij hadden door omstandigheden best wel krap en moesten voorkomen dat we niet in de schulden raakte. Bijna niets kunnen kopen. Uiteindelijk wel blij dat het zo was. Veel dingen gekregen en ik vind het nu een sport om iets moois maar goedkoop te scoren. Bovendien gaan we nu veel bewuster om met geld en het milieu.
Ik ben zwanger van ons eerste kindje en we hebben het ook niet zo breed. Helaas.. maar aan de andere kant kom je heel ver met een beetje creativiteit! Kijk op de markt voor een leuk stofje, en ga met de naaimachine aan de slag. (Of, alsje niet zo handig bent, laat het doen ) Via via kan je vaak aan hele leuke meubeltjes komen, en anders op MP, of gratis af te halen of dergelijke sites. Met een likje verf zijn ze al snel weer als nieuw. En het geeft ook een kick (voor mij dan) om iets leuks te scoren voor weinig! En ik denk maar zo: er zijn heeeeeeeeeeeel veel leuke dingen te koop, maar is het allemaal nodig? Nee! Merkt jouw kindje er wat van alssie een tweedehands pakje aan heeft, of de nieuwste van de nieuwste mode twv 50,- euro? Nee! Denk aan wat je kindje nodig heeft.... en geef het geld wát je extra hebt uit aan dingen waar ze echt wat aan hebben. Ik snap heel goed dat het begint et kriebelen als je al die leuke spulletjes ziet hoor.. ik weet er alles van.. maar laat je zelf niet gek maken
30 euro voor een hoes voor een aankleedkussen? Zou je gewoon gek vinden wanneer je dat kocht joh. Waarom je zo laten leiden door al die zogenaamd 'betere dingen'. Ben achteraf blij dat ik niet allemaal dure spullen heb gekocht, heb ze met 2 kinderen ook niet gemist.
Hier op het moment ook niet al te bredd ook omdat we nog moeten gaan verhuizen voordat de kleine komt etc. Maar ik vind de prijzen sowieso belachelijk en zou het er nog niet voor uitgeven als ik het geld er dubbel en dik voor had!
We hoeven hier niet persé heel krap te leven, maar veel dingen vind ik het gewoon niet waard. Dus ook hier veel marktplaats. Kleding is wel bijna allemaal nieuw. Maar wel veel aanbieding, weinig merk en koopjes! En mijn moeder is heel handig en heeft dingen voor de kamer e.d. zelf gemaakt. Het is lastig, maar tweedehands is niets minder hoor!
wij kunnen echt niet zeggen dat we het niet breed hebben, maar toch vind ik het een echte sport om mooie (merk) dingetjes te kopen voor mijn mannekes!! heb een super gave babykamer van Kidsfactory gekocht voor nog geen 300 euro, aankleding/beddegoed heb ik zelf gemaakt of laten maken.... verder heb ik mijn oudste bijna altijd in Oilily, Mexx oid gekleed en dat was echt niet duurder dan C&A of H&M!! Lang leve marktplaats en de outlet webwinkels!! accesoires/babyspeelgoed kun je ook goed via MP oid aanschaffen, want veel en lang wordt het vaak toch niet gebruikt, en een sopje doet wonderen!! alleen pluche etc wordt nieuw gekocht (als het er al komt) want daar ben ik wel vies van!
Wij kunnen t wel betalen maar voor sommige dingen wil ik echt niet zo veel geld uitgeven Bij de eerste hebben we veel tweedehands gekocht zoals de box, badje met tummytub. ( ze zagen er nog wel goed uit ) Je weet dat dat allemaal maar tijdelijk is en als je een sopje met Dettol maakt is het weer helemaal fris Zo heb ik enorm veel kleertjes gekregen en nog steeds voor mijn 2e en voor de buikbaby Ik denk als je bij Hema goed kijkt dat je zeker ook hele mooie spulletjes kan kopen of idd in de opruiming bij de wat duurdere winkels Ik koop ook voor de oudste zomer/winterkleertjes een half jaar ervoor zodat ik mooie kleding voor een klein prijsje heb En bij Kruidvat hebben ze af en toe hele mooie baby aanbiedingen idd daar heb ik van die fleece wikkeldekentjes gekocht, helaas waren ze uit de verpakking maar daardoor hoefde ik nog maar 5.- te betalen tegen 15.- eerst even in de wasmachine en voila Het is zo leuk om creatief met je geld om te gaan
Wij kunnen heel veel wel betalen, maar ik haal het express niet. Hier ook in de winkel broekjes maat 50/56, wel stoer maar 35 euro per broekje. En hoelang kunnen ze het nou aan?? Ik heb hier bij de zeeman en wibra trouwens ontzettend leuke dingen gezien. En ongeveer een zelfce broekje mee genomen voor 4 euro. Als je een beetje handig bent, kan je een leuk aankleedkussenhoes ook zelf maken natuurlijk. Want meer dan stof en een stukje elastiek is het natuurlijk niet.
Wij waren laatst bij vrienden op visite die ook zwanger zijn en kregen het over babykamertjes. Die van hun was in de aanbieding, van 1600 voor 1100 euro. Ons kamertje komt van marktplaats en kostte ons 150 euro Laatst bij babydump zagen we een geweldig stoer vestje maar die was 45 euro. Het is een broekje, truitje en mutsje geworden van totaal 12 euro. Tuurlijk zou ik ook wel eens helemaal los willen gaan maar aan de andere kant ben ik ook wel trots op ons, van weinig kan je ook iets heel moois maken
wij hebben het niet mega breed maar ik mag absoluut niet klagen. En ook al zou ik best dure dingen kunnen kopen, meestal doe ik dat gewoon niet. Veel dingen vind ik prachtig, zoals een koeka ledikant deken, maar ik leg gewoon geen 60,- neer voor een deken ook al heb ik het geld wel. Ik doe juist heel bewust mijn aankopen en let heel erg op de aanbiedingen, koop het meeste bij de hema. Ik wilde heeeeel graag een lodger bunker voetenzak hebben, maar 100,- vind ik gewoon teveel om zomaar te kopen omdat ik het mooi vind, ook omdat de voetenzak van de eerste nog prima is. Dit heb ikopgelost door het als kraamkado van mijn werk te vragen, hahahaha.
Wij zitten niet krap bij kas, integendeel. Maar toch koop ik niet alles nieuw hoor! Ik vind het ten eerste zonde van iets wat je maar zo kort gebruikt, en ten tweede vind ik het leuker om oude spulletjes voor de babykamer op te knappen. Dat is veel origineler dan zo'n standaard babykamer die half-nederland ook heeft gekocht bij het babypark. Misschien kun je, als je écht iets leuks hebt gezien, dit vragen als cadeautje van bv je ouders?
Wij kunnen eigenlijk wel alles kopen wat ons hartje begeert, maar doen het bewust niet. Bedje hebben we van mijn ouders gekregen. Wandplankje en commode waren 30 euries samen. Zelf geschilderd met afgeprijsde verf en je hebt een uniek iets!!! Verder verschoonhoezen bij de prenatal 2 voor 6 euries (unikleur). e.e.a. via marktplaats voor weinig. En o.a. dekbedovertrekjes zelf gemaakt. Vrienden van ons hebben het al helemaal niet breed, maar ook zij redden het om hun kindje er goed bij te laten lopen...
Wij hebben ook niet heel veel te besteden. Maar af en toe, vind ik dat het moet kunnen. Mijn oudste loopt in veel dingen van de HEMA en zo, maar hij is nogal dun dus niet alles zit mooi. Dus af en toe haal ik een mooi zittend setje van een merk. Veel hebben we gelukkig gekregen, alleen nu zit hij in 92-98 en daarvan hebben we dus niet veel gekregen. Bebykleertjes: tassen vol! Maar het houdt helaas ooit op, vanaf deze leeftijd verslijt het ook veel harder allemaal. Dus veel broeken op mp met dunne knieën, vlekken die er niet uit gaan, etc.
Wij hebben ook geen geld voor veel en dure spullen. Een baby heeft natuurlijk niet veel nodig maar het oog wil ook wat. Ik koop dingen heel bewust, bedenk altijd of het echt nodig is. Veel komt ook van marktplaats. Veel ook van familie gekregen, inmiddels 5de hands Toch heeft dat wel wat, dat alle neefjes en nichtjes in hetzelfde ledikantje hebben gelegen onder hetzelfde lakentje zelfs! Duurdere dingen heb ik als kado gevraagd, mensen geven liever een kado dan geld/bon en veel vroegen wat we wilden hebben. Door 1 mooi ding te hebben ziet iets wat heel simpel is er ook alweer stukken mooier uit. Als we het geld wel hadden dan kocht ik ook niet het duurste, zodra er iets met zwanger of baby op een product staat gaat de prijs ineens enorm omhoog!
Wij hebben het ook niet heel krap, maar ik ga ook geen extreem dure dingen kopen...vind ik zonde van het geld (heb het geld voor extreem dure dingen trouwens ook niet, hoor, zo breed hebben we het nou ook weer niet ). Zelf maken en op zoek naar koopjes is bovendien ook veel leuker. Laatst nog een Deryan tentje voor 15 euro en een wikkeldoek voor 4,50. Dat vind ik leuk. Hier weinig van marktplaats, heb al een paar keer een miskoop gedaan, dus dat doe ik zo min mogelijk. Qua kleding hier vooral veel H&M, V&D, Wibra, Zeeman, Hema en verder wat Esprit, Mexx en andere niet al te dure merken. Gaat prima. Maar ik snap wel dat het als het noodgedwongen is, het wellicht anders aanvoelt.