eigen bedrijf, zez uitkering, maar hoe betaal je de kosten van je vervanging?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Fay10, Jan 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fay10

Fay10 Nieuw lid

Jan 13, 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

ik heb een eigen bedrijf en 24 wk zwanger. Nu kan je via de uwv een zez-uitkering aanvragen. Dat is natuurlijk heel fijn, tijdens je verlof hoef je niet zonder inkomsten te zitten.

Alleen.. ik wil dolgraag mijn bedrijf door laten gaan tijdens mijn verlof. Ik raak anders veel klanten kwijt, het is ook net in een drukke periode.
    Vervanging lukt wrs wel, alleen nu stelt de uwv dat ik de uitkering moet gebruiken voor de salariskosten van mijn vervangers. M.a.w: hoe kom ik dan zelf financieel rond?? Ik heb een klein bedrijf, waarbij de omzet niet erg hoog zal zijn.

Wie heeft hier ervaring mee?

2. duimpje

duimpje Bekend lid

Sep 25, 2009
    604
    5
    18
    Hi, we zitten in hetzelfde schuitje :D
    Vind het een rare 'stelling' van het UWV, de uitkering is hoogstens het minimumloon meer dan dat krijg je zo en zo niet. In mijn vakgebied denk ik niet dat ik iemand ga vinden die ik daarmee kan betalen voor het werk.... Als ik al een vervangen kan vinden, maar goed dat is een heel ander verhaal.

3. fafje

fafje Niet meer actief

Hey maar kan je voor jezelf niet een paar weken wat extra loon boeken..? Zodat je extra uitgekeerd krijgt en daar wellicht de kosten mee kan dekken van je personeel? rare regel idd zeg...

Weet jij toevallig ook of je naast een normale zwangerschaps/bevallings uitkering je oof tegelijk recht kan hebben als je ook zelfstandig werkt!? dus zo'n normale + zez!?

4. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Je heb dan toch nog steeds je eigen inkomsten die je dan voor jezelf kunt gebruiken? Of denk ik nu te simpel.
    Je huurt dus iemand in van het geld van uwv en dan krijg je inkomsten waarmee je jezelf betaald.

Share This Page