Ik wil graag weten of er nog meer mensen zijn die tijdens hun zwangerschap zo vaak ziek zijn. Ik ben nu voor de 5x in 7 maanden tijd verkouden. Heb al 2x keelontsteking gehad en nu zit ik er weer tegen aan. Wordt er echt moedeloos van!!! Ben ik de enige die dit zo vaak heeft??? Ben trouwens normaal nooit ziek!!!
Hier nog zo een hoor, ben dan nog wel niet zo ver als jij maar nu al weer voor de derde keer thuis met griep. Tussendoor ook nog heftige diaree gehad en de koortslippen zijn ook niet te tellen. Kindje maken kost je gewoon je weerstand zegt mijn gyn, niks anders aan te doen dan braaf vitamientjes slikken.
tja vitamines slikken echinacea (of hoe je het ook moet schrijven) fruit t maakt allemaal geen .... uit!! Baal echt zo. Men nog 7 weken ik hoop dat dit wel de laatste keer is want dat hoesten en niezen doet zo'n zeer..... pffffff
Nou ja verkouden is niet ziek maar het is wel logisch hoor.. je weerstand is verlaagd tijdens je zwangerschape en dat maakt je vatbaarder voor van alles en nog wat. Het enige wat je kunt doen is proberen goed te slapen en de hygiëne regels strikt hanteren (handen wassen etc)
Kon ik maar slapen!! Dat vindt ik iedere keer het ergste ik kan gewoon echt niet slapen. Ben helemaal kapot, maar slapen ho maar. Ben nu al vanaf 1 uur in de weer en zit nu maar even thee met honing te drinken. Heb keelpijn en hoest (sorry beetje vies) stukjes harde snot op. Neus loopt ook helemaal leeg is net een kraan die af en toe een stroom water laat lopen.
oh, dan kunnen jullie je lol nog op, ná je zwangerschap ben je ook vaker ziek dan normaal! Ik ben nu bijna elke 2 maanden wel ziek. Alle virusjes die langs komen vliegen, blijven bij mij hangen. Ook alle snotneuzen die Finn van het kdv meeneemt, krijg ik ook! Beterschap allen!
Nou ik had al even nagekeken. 3 weken geleden was het ook al raak!! Pfff wordt er moedeloos van. Gelukkig gaat onze kleine niet naar een kdv. Daar ben ik wel blij mee want idd daar lopen ze het ene na het andere op.
Dat hoeft niet Mijn zoontje gaat 3 dagen naar de opvang en ik ben alleen 1 keer verkouden geweest. Geen enkele keer ziek. Terwijl mijn zoontje echt de hele winter door verkouden is geweest en oa een flinke buikgriep naar huis heeft gebracht.
Hier ook eentje (manlief heeft er meer last van). Het 'jongemoedersyndroom' valt hier dus mee (al schijnt het met een tweede erger te zijn ). Ik ben in de afgelopen 1,5 uur één keer verkouden geweest en één keer een 24 uurs virus en ik geloof dat ik degene was die dat had meegenomen... daarna waren opa, kind en papa aan de beurt... Wat wel erg scheelt is dat hier heel goed geslapen wordt (althans sinds kort want nu zit de buik in de weg)
Het wordt nog steeds maar niet beter. Pfff Wat kun je tegen hoesten doen, want ik hoest mijn longen af en toe zowat mijn lichaam uit. Kan toch moeilijk hele nachten beneden aan de thee met honing gaan zitten???? Iemand advies tegen hoesten???????////
Tijmsiroop... het hielp mij wel wat. Niet geweldig hoor maar samen met het hoofdeind wat verhoging, dropjes (niet te veel natuurlijk) ging het wel...
Ik dacht dat je geen hoestsiroop mocht gebruiken........ Hoofdeinde heb ik idd omhoog, dropjes en vicks eet ik alleen nog maar. Ben nu vanaf vanacht half 1 wakker. Heb wel nog een tijd op bed gelegen omdat het beneden te koud was.
@Que: ooh wat herkenbaar zeg, ben toevallig vandaag zelf ook alweer thuis van t werk omdat ik helemaal vol zit, snotverkouden dus en hierdoor geen oog heb dicht gedaan vannacht. Heel erg frustrerend hoor. Dit is al de derde x dat ik dit heb en heb ook al 2 x koortsblaar gehad, kan blijkbaar niks hebben. Normaak 1 x per jaar goed verkouden hoog uit! Maar goed, je kunt dus niets anders dan rusten en gezond eten en drinken al betwijfel ik of dat helpt We goed te lezen dat ik niet de enige ben, raak er nogal frusti van.. Zal nu weer even op bed..
Ja balen he!! Ik ben nu nog steeds aan het hoesten. Bepaalde hoestsiropen mag je gelukkig wel hebben. Ik ben bij de apotheek geweest en daar heb ik er 1 van mee gekregen en die helpt gelukkig wel!!
Nope je bent niet de enige. Hier nog een. Ben al 3 maanden verkouden (voorhoofdholte ontstekking enz.) Weerstand schijnt lager te zijn als je zwanger bent, dus extra gezond eten.