Problemen met zindelijkheid

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by PinkPanther, Jan 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PinkPanther

PinkPanther Actief lid

Dec 16, 2013
    131
    5
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje moet in mei naar school& is dan 4 jaar. Sinds 10 januari bezig met zindelijkheid en in het begin ging het goed, vooral met plassen. Ontlasting ging & gaat vaak in de onderbroek.

Nu 2,5 week later ben ik het wel zat. Hij kan heel goed op tijd plassen & is soms dus 2 a 3 dagen plaszindelijk. Dan ineens heeft hij geen zin meer, en is dan steeds net te laat en komt ook vreselijk nonchalant over. Ach ja ik had even geen tijd hoor. Idem met ontlasting, gewoon in de onderbroek, tja ik stond toch niet bij de wc?

Luier weer aandoen is geen optie. Vooral omdat het plassen van de 7 dagen 4 a 5 goed gaat.

Het is puur gedrag/ macht. Hij mag elke keer een stikker plakken etc, maar elke dag een poepbroek ben ik zoooo zat! Elke dag zeg hij, ik doe het echt nooit meer hoor.

Wie heeft er nog tips?

Nogmaals ik ken mijn zoon en zijn karakter, hij is echt gewoon laks nu! :(

2. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

Jun 23, 2010
    604
    10
    18
    Lastig zeg.... Het kan echt zijn dat hij er even wat moeite mee heeft of er een machtsspel van probeert te maken. Zorg dat hij dat laatste niet voor elkaar krijgt want dan ben je nog veel verder van huis! Tuurlijk baal je van die vieze poepbroeken, maar laat dat hem niet teveel merken. Misschien kun je het gesprek met hem aangaan, vragen wat jij kan doen om hem te helpen? En die stickers, kan hij daarmee sparen voor een cadeau of zo?

Bedenk je vooral dat het heel knap is, al die dagen die wél goed gaan. Hij is pas net bezig, moet nog veel leren. Denk eens na wat er die dagen dat het vaak misgaat "anders" is. Misschien zijn de omstandigheden te veranderen?

Veel succes, het gaat echt lukken!

Share This Page