Mijn oudste heeft de waterpokken gekregen. Ze is niet echt ziek, zit er ook niet echt onder, alleen op haar armen en haar rug en buik, maar verder valt het mee. Zijn nu nog blaasjes en geloof niet dat die morgen al weg zijn. Zat me nu af te vragen of ik haar morgen naar school zou laten gaan. Wat zouden jullie doen?
Ze is vrijdag gewoon naar school geweest? Dan heeft het geen zin om haar nu thuis te houden, besmettelijk ben je voordat ze uitbreken ook al.
Mja qua besmettelijk hanteren meeste scholen dat het leed al geleden is tegen de tijd jij ontdekt dat ze ziek is. Maar geloof dat men wel liever heeft dat er geen open blaasjes zijn. Gewoon ivm hygiene Anders bel je maandagochtend voor schooltijd even.. Wat het beleid is. Bij ons doen ze er nooit zo moeilijk over... Behalve bij roodvonk, dan ben je gewoon niet welkom. Maar... Ook niet op kdv, bso etc.. Volgens mij is er zelfs een meldplicht voor de huisarts mbt roodvonk.
Bij ons op school geld ook de regel zolang de blaasjes niet zijn ingedroogd mogen ze niet naar school. Het kwaad is eerder al geschied maarom extra besmetting te voorkomen dus liever huis blijven.
Ik hou ze morgen nog thuis. Vanmiddag knapte er een blaasje en dat deed toch wel zeer. Kan ik morgen gelijk vragen wat protocol op school is.
Hier sinds vorige week zondag wp.. Bij de oudste zijn ze flink ingedroogd, bij de jongste nu ook, ze loopt twee dagen achter lijkt het. De oudste is er echt goed ziek van geweest. We merken dat hij nog heel moe is, is hij eigenlijk nooit. Het heeft hem dus toch meer energie gekost dan een 'normaal' griepje. Morgen gaat hij dan ook nog niet nar de psz. Eerst even helemaal opknappen.. Ik vind dat je iemand pas weer onder de kinderen kunt brengen zodra ze echt helemaal zijn ingedroogd. Dat vind ik gewoon zelf ook een fijner gevoel als andere ouders dat doen, of het kwaad dan is geschied of niet, gewoon voor het idee. Maar dat is dus echt persoonlijk. Beterschap!