Hoelang zal ik zwanger zijn?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Danique2007, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danique2007

Danique2007 Actief lid

5 okt 2009
    170
    0
    0
    Limburg
    Hallo, ik ben sinds Juni met de Microgynon begonnen en nu ben ik er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben, ondanks de pil dus. Ik heb 6 September nog 3 dagen een beetje gevloeit en daarna niks meer omdat ik gewoon weer met de pil begonnen ben. Zelf denk ik dat ik rond de 4 weken zit, zou dat kunnen kloppen?

Vriendelijke groet Linda.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Linda,

dat is moeilijk te zeggen. Je weet niet wanneer je een eisprong hebt gehad. Ik zou maar vast een afspraak maken voor een echo want dat is de enige manier om erachter te komen hoe lang je precies zwanger bent. Ben je inmiddels aan het idee gewend?

Mirjam

3. Danique2007

Danique2007 Actief lid

5 okt 2009
    170
    0
    0
    Limburg
    Bedankt voor de reactie.....
    Nee kan het eigenlijk nog steeds niet geloven.
    Heb morgen om 10 uur een afspraak voor een echo.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi,

succes dan en laat maar even weten als je geweest bent.

Mirjam

5. Danique2007

Danique2007 Actief lid

5 okt 2009
    170
    0
    0
    Limburg
    Hier ben ik dan weer.... Vanmorgen om half 10 stapte ik de auto in op weg naar het ZH, stikte van de zenuwen. Liep het daar ook nog uit... Maar oke, daar was ik toch eindelijk aan de beurt, na mijn hele verhaal te hebben, bevestigde hij, dat hij me dus inderdaad Microgynon 50 had moeten geven, dat 30 te ligt voor me was, vooral door mijn mediche achtergrond. Hij stelde voor een inwendige echo te maken en ik moest ff urine afgeven en bloed laten prikken, dat bloedprikken was voor de zekerheid, als de urine niet goed was voor een test.
    Maar eerst maakte hij een inwendige echo. Er was duidelijk te zien dat er een eisprong had plaatsgevonden en een pijnlijke ook en er was wat te zien op de echt wat op een zakje leek, maar nog te klein was om te meten. Ik weet niet of het nu wel of geen ''doorgezette'' zwangerschap is of het is nog heel vroeg in de zwangerschap, zei de gynaecoloog. Als het nog pril is zou je een week of 4 moeten zijn. Maar we wachten ff de test af, daar zet ik spoed achter, dan bel ik je nog voor de middag, als ik wat weet en anders doen we een bloed test.
    Nou ik me weer aankleden, bloedprikken en urine afgeven en ik kon naar huis. Ik was nog geen 3 kwartier thuis, ging te telefoon al, het ziekenhuis! Ja is met Dokter van Doorn, ik bel over de urine test... U bent inderdaad volgens de urine test duidelijk zwanger. *stilte* Ik wist het wel al, maar dit bevestigde het nog maar eens duidelijk. Ik ben ECHT zwanger!
    Nu moet ik Donderdag 22 Oktober om 14 uur terug komen voor een nieuwe inwendige echo. Hopelijk is er dan meer te zien. Want wil mijn kindje nu echt zien.

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi,

de 22e moet je wel meer kunnen zien ja, dan zie je in elk geval een kloppend hartje.

Mirjam

Deel Deze Pagina