ik weet het even niet meer

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sabrina1984, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    Hallo dames,

Ik wil even jullie advies wat moet ik doen ik weet het niet meer.

Mijn zoontje van net 2 maanden heeft al een hele lange weg gehad.
    Hij is namelijk met 2 dagen opgenomen in het ziekenhuis met een hartafwijking.
    we hebben hem nu een maand thuis.
    heeft eerst flink krampjes gehad en dat verhelpen we nu met infacol.

alleen nu is ie na een fles nog niet tevreden blijft huilen van de honger.
    we krijgen er niet meer in dan 120+4.
    dat krijgt ie 5x per dag.
    alleen de laatste 2 weken blijft ie dus huilen en na 2 uur geven we dan maar weer een fles.

wat zouden jullie doen?
    over stappen naar voeding voor hongerige baby's?
    maar kan dat dan geen kwaad met de darmkrampjes?

we moeten vrijdag weer naar de ka maar wil graag jullie mening ook horen.

groetjes sabrina

2. adi

adi Niet meer actief

Hoeveel drinkt hij in totaal per dag? En hoeveel weegt hij?

Ik heb je verhaal even 2x gelezen, want ik begreep het niet meteen.

Kan het niet zijn dat hij genoeg heeft aan 135cc per keer (120/4)? En dat ie meer dan 5 flesjes wil per dag? Dat is toch ook prima?

Hij mag tot max 180cc per kg gewicht per dag drinken. Met de max aan 1 liter voeding. En dat kun je over net zoveel flesjes verdelen als hij wil. Ik zou niet proberen om hem meer per keer te laten drinken, dat is onnatuurlijk bij jonge babys.

3. adi

adi Niet meer actief

Oh wacht. Hij wil dus niet meer drinken, maar blijft huilen na de fles??

Waarom denk je dat ie van honger huilt? Kan het niet iets anders zijn? is hij al gecheckt op reflux? Of erge darmkrampen?

Infacol helpt bij veel babys helemaal niet, mijn zoon kreeg alleen vreselijke zuuraanvallen door die sinasappel-smaak die erin zit.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik geloof dat ik het niet helemaal begrijp. Hij wil niet meer dan 120/4, maar na een fles huilt hij van de honger?
    Huilt hij niet vanwege iets anders dan?

Kijk uit met Infacol, het kan namelijk buikpijn en zuurbranden veroorzaken. En de werking op krampjes is nooit bewezen.

Aangezien je kindje al zo'n moeilijke start gehad heeft zou ik eerlijk gezegd dit soort zaken liever met een arts bespreken. Vooral omdat veel middeltjes tegen krampen niet altijd helemaal onschuldig zijn en het maar de vraag is of hij die hebben mag.

5. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    bedankt voor de reactie's.

hij nu zon 4.5kilo. weet het niet helemaal precies.
    hij krijgt 5 voegingen van 120+4 en dan de extra's nog tussendoor. zit ie samen wel op zon 800cc per dag.

na de fles is ie stil maar na 1uurtje begint ie te huilen. en is niet stil te krijgen.
    ik probeer het dan te rekken met een speen en op schoot.
    dan geef ik 2 uur na de fles wat melk en dan drinkt ie zo weer 100 weg.

en snachts slaapt ie gewoon door is er niks aan de hand.
    ik denk dat ie dan ook zo moe is van de hele dag huilen.

dat van de infacol wist ik helemaal niet.
    maar als ik daar dan mee stop raakt ie dan niet weer helemaal verstopt en weer krampen?
    wat kan ik daar dan tegen doen?

groetjes sabrina

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik weet niet of het na gekeken is, maar zoals Adi vraagt; is er al gekeken naar reflux? Of misschien zelfs koemelkallergie?
    Iets drinken kan de keelpijn door brandend maagzuur verzachten. Infacol bevat oa sinaasappelextract (?) en dat kan juist brandend maagzuur veroorzaken.
    Bij koemelkallergie kan een kind na een paar uur na het drinken van de fles last krijgen.

Voor krampjes zou je ook een andere fles kunnen proberen (zelf ben ik weg van de dr browns flessen). Maar niet te veel wisselen (en te gelijkertijd), geef het lichaam tijd om te wennen. Anders heb je juist weer meer kans op krampjes.

Leg je verhaal vrijdag uit aan de ka. Die weet meer en ziet je zoontje.
    Sterkte & Succes!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klinkt toch echt verdacht veel op de dingen die je hebt bij reflux en/of koemelkeiwitallergie.

8. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    ik ben gisteren gestopt met de infacol.
    hij is al een stukje rustiger en laat weer meer tijd tussen de flessen.
    gisteravond dronk hij 150 weg. dus ik was erg trots op hem.
    we kijken het aan tot vrijdag als we na de ka moeten.
    heb gister de ka al wel gesproken door de telefoon en die vond het goed dat ik gestopt was met de infacol.
    ze zei ook dat het allemaal kan komen omdat hij sinds vorige week de waterpokken heeft en hij is er nu langzaam aan van aan het genezen.
    en omdat hij ook een lage weerstand heeft en natuurlijk al veel heeft meegemaakt.
    ik hoop dat het nu zo goed blijft gaan en ik weer een lief tevreden kindje heb.

reflux enz is ie allemaal niet op getest.
    zal het wel aangeven vrijdag.

groetjes sabrina

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ah jakkie, ook nog de waterpokken! Het zit je arme mannetje niet me he? Sterkte!

10. Inky77

Inky77 Lid

14 sep 2011
    24
    0
    0
    Almelo
    Klinkt mij bekent in de oren!

Mijn zoon heeft ook een wat moeilijker start gehad. Is een week te laat geboren met een keizersnee en was (is) dysmatuur. Zijn gewicht was 2360 gram en had heel wat in te halen. Hij is nu 9 weken en heeft tot twee weken terug heel veel gehuild. Hij had veel last van krampjes en geef hem ABC Dophilus van Solgar, dit is niet goedkoop, maar wel goedkoper dan Infacol, deze heb ik ook gebruikt. Moet wel zeggen duurt wel een week voordat ik het resultaat zag, daarom gebruikte ik in die periode de Infacol. Daarnaast geef ik Friso Extra en een klein schepje Nutriton. Hij zit nu op 120ml + 4 schepjes en ongeveer 6 a 7 keer per 24 uur. Vandaag zijn we naar het CB geweest en hij weegt nu 4105 gram en wil ik ook de voeding verhogen, want hij vraagt gewoon na 2 uur weer om de fles. Ik probeer dit ook te rekken, maar dat wil niet altijd! Hij is veel overdag wakker en het is een wonder dat hij nu lekker ligt te slapen en dat ik mijn handen vrij heb!! Misschien een tip, ik gebruik een draagdoek, dit is voor de kleine heel prettig en voor mij prettig dat ik twee handen kan gebruiken.

Heel veel succes en luister naar je intuïtie, deze is nml heel belangrijk!;)

11. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    even laten weten hoe het gaat en wat ik gedaan heb. is handig als mensen zoeken met het zelfde probleem.

ik ben gestopt met infacol vorig week dinsdag. dag later al rustiger maar nog honger. ben sinds zaterdag nu 4 dagen overgestapt op forte.
    eerst 2 om 2 en elke dag 1 schep minder standaard voeding en meer forte.
    ik heb nu een jochie die tevreden is na de fles en de 4 uur redt.
    dus ben helemaal blij.

groetjes sabrina

Deel Deze Pagina