Hoe doen jullie dat? Wij hebben het niet breed maar we komen wel toe. Het is soms wel tellen en 5 keer nadenken voordat je iets koopt maar het is niet zo dat we niks meer kunnen. Nu hebben we bij mijn ouders namen getrokken en ze zeiden 50euro per persoon. Dat is dus 100 euro per koppel. Ik kreeg bijna een hartverzakking maar we hebben toch maar niks gezegd. Vroeger werkte ik full time, nu part time want als ik full time overdag zou gaan werken verdien ik minder dan nu part time in de avond. We hebben maar voor 4uurtjes een babysit nodig dus dat kost ons niet zoveel. Maar het stomme is dat ik al weken lang aan het overwerken ben. Dus soms van 18 tot 02uur. Dit kon nu omdat het druk was en dit wilde ik doen omdat ik het getel in mijn hoofd helemaal moe ben en ik wil ook eens iets kopen voor ons bolleke zonder daarover te moeten nadenken. Kerstmis komt eraan, bolleke zijn verjaardag en dat is waar ik geld aan wil uitgeven. Ik koop liever iets want helemaal tip top in orde is en niet snel kapot gaat dan iets goedkoops maar je het over een halfjaar opnieuw moet gaan kopen of je eigenlijk toch niet echt mooi vind. Maar het probleem is dat alle overuren ik heb gedaan dus tot 02u snachts werken en om 7u weer opstaan en de dag beginnen, mezelf afgemat heb eigenlijk, al die uren heb ik voor niks gedaan, zo lijkt het want er blijft niet veel van over voor ons bolleke of voor onszelf want kerstmis komt eraan en kerstmis kost geld. In de week de kerstcadeaus gekocht, 100 euro de deur uit, nog niks voor ons bolleke gekocht,.... De fysiotherapeute heeft ons laten zien wat voor bestek heel erg goed is voor hem. Dat bestek is best duur maar wel heel erg goed. Gisteren dat bestek voor hem gehaald maar je kon er ook nog 2 bordjes en een beker bijkopen maar in totaal zou het dan 70 euro kosten dus heb ik maar alleen het bestek gehaald. Maar dan sta je echt bijna met tranen in je ogen omdat je denkt van "als we nu geen 100 euro moesten uitgeven aan kerstcadeaus" dan had ik het gemakkelijk kunnen kopen. Pffff ik weet niet wat ik hiermee wil maar ik wil het gewoon even kwijt. Ik weet ook wel dat je voor je baby niet alles duur hoeft te kopen maar waarom mket het voor andere mensen wel duur zijn en moet je jezelf verplichten om voor je eigen kind, je eigen vlees en bloed alleen maar de goedkope dingen te kopen. Dadelijk gaat hij lopen en dan wil je ook fantsoenlijke schoenen kopen en die kosten ook geld. Ik ben blij dat de feestdagen bijna om zijn, alles wat ik dan overwerk is dan tenminste toch voor ons, als er tenminste niet weer een onverwachte rekening komt. Ik vraag me eigenlijk af voorwat ik vaak overwerk, ik zie en merk er niks van pfffff Hopelijk krijg ik snel meer vaste uren op het werk maar dat zal wel pas vanaf maart gaan want nu komt een hele rustige periode eraan pfffff.
Ik denk dat je het gewoon eerlijk had moeten zeggen dat 50 euro per persoon gewoon echt teveel is ...en dat je je centjes waar je hard voor moet werken echt ergens anders voor nodig hebt ...dat zullen ze toch wel begrijpen . Ik vind het overigens ook veel geld hoor ...
Als ik het niet zo breed zou hebben zouden mijn ouders daarvan weten en Nooit 50 euro pp aan cadeaus vragen.. En als ze het toch zouden vragen zou ik zeker m'n mond hebben open getrokken en verwacht dat ze daar begrip voor zouden hebben. Niemand kan in een ander zijn portemonnee kijken.. Ik denk dat je in dit geval wel je mond open had moeten trekken hoor..
Ik zou ook gewoon eerlijk zijn dat je het nu niet zo breed hebt en dat je voor een kleiner bedrag het net zo gezellig kan hebben. Het is familie, zij zullen je toch wel begrijpen? Succes!
Ik vind 50 euro per persoon wel erg veel eigenlijk! Wij deden met sinterklaas gewoon 20 euro per persoon en daar kan je leuke dingen van komen hoor. Als het bij mijn familie was geweest had ik zeker aangegeven dat ik het bedrag te hoog vond. En inderdaad voor je kind hoef je niks duurs te kopen maar begrijp wel dat je liever daar je geld aan uitgeeft dan een kerst cadeautje voor iemand anders
Inderdaad meteen moeten zeggen.. Heeft je zoontje trouwens een motorische afwijking oid vanwege dat bestek ed?
Omdat het nooit echt een probleem is geweest en hun hebben zo dat typische belgische in zich als je snapt wat ik bedoel Voor hun is 100 euro niks en moeilijk te begrijpen want cadeaus kopen en krijgen is leuk,.... Je wil ook niet de enige zijn die moeilijk gaat doen. Je wil niet onderdoen (mijn Belgisch trekje waarschijnlijk) Maar volgend jaar gaat het toch anders hoor als we het dan nog niet breder hebben maar dan geven we het goed op voorhand aan.
Eigenlijk had je gewoon even aan moeten geven dat je 50 euro teveel vind nu. Dan hadden ze er vast iets afgedaan. Verder snap ik niet waarom je in hemelsnaam zo'n dure bordjes voor je kindje zou kopen (bestek snap ik wel hoor, als het van de fysio afkomt) Je voelt je heel zielig omdat je nu weinig te besteden hebt, maar ik denk dat je vooral gewoon heel erg oververmoeid bent door die werktijden. Realiseer je wel dat tijd om te slapen en te ontspannen goud waard is.
hier hebben we het dan goed maar zelfs ik vind 50 euro ook veel hoor. het gaat toch om een aardigheidje? ook wij kunnen het net zo goed maar 1x uitgeven en doe dat dan ook liever aan iets voor mn kinderen. zou volgens jaar gewoon overleggen hoor. 20 25 euro heb je ook genoeg leuks voor
Voorbeeldje, mijn schoonzus zei dat ze graag lakens had voor op bed. Toen zeiden mijn ouders van "oooo maar dat vind je moeilijk voor maar 50euro" ik zei daarop dat ze in de ikea veel mooie lakens hebben voor op bed voor veeeeeeel minder geld en het ook goede kwaliteit is. Dan kijken ze je aan van "jaaa tis te merken dat ge in Nederland zijt gaan wonen" Tja moeilijk uit te leggen. Maar ik heb superouders hoor! Heel geweldige mensen zijn het. Alleen dit trekje begrijp ik niet zo, waarom moet voor hun alles duur zijn
Wat is de reden dat je niet gelijk hebt gezegd dat het je te duur werd? Want dat is de enige manier om dit te voorkomen....
Dat je speciaal bestek koopt als dit nodig is van de fysio snap ik maar die bordjes zijn toch niet nodig dan. Overigens krijg je zoiets niet vergoed van je verzekering? En schoentjes kun je ook je kinderbijslag voor gebruiken. Dat is bijna 200 euro en dat komt 5 januari weer. Voor 50 euro heb je nu in de opruiming hele goede schoenen. Dat je duur speelgoed wilt kooen dat snap ik dan weer niet zo, ze spelen er in verhouding maar eventjes mee. Verder denk ik ook dat je door het vele werken een beetje moe bent en je overzicht kwijt bent. Vraag aan je man of familie om op te passen en ga even bijslapen. Als je uitgerust bent kun je er weer met een frisse blik naar kijken.
nee gewoon zeggen. ma luister eens. voor ons is 50 euro gewoon veel geld. daar kan ik een week van eten en kunnen we gewoon niet missen. niet omgheen willen draaien. sommige mensen pikken die hints gewoon niet op
Waarom heb je toen met de namen trekken al niets gezegd? Zo maak je je zelf wel erg moeilijk.. Je kan toch gewoon zeggen ' het gaat om ons het idee en 20,- is voor ons echt de max pp' (of wat dan ook). Sorry maar ik snap dit niet zo goed,juist omdat je je zoontje nu voor jou gevoel achter stelt. Ik denk een harde leer voor de volgende keer.. Hopelijk toch een mooie kerst!
Dit klopt ook, ik ben ook oververmoeid en dat doet heel veel. Langs de ene kant ben ik blij dat het nu rustiger is op het werk, dan ga ik niet veel overuren meer mogen maken maar een maandje overwerken zou ik wel nog kunnen gebruiken. Ik heb wel niet elke dag zolang gewerkt he, dat is niet te doen. Mijn. Vriend nam bolleke al mee naar de badkamer als hij zich ging klaarmaken voor het werk zodat ik nog wat kon blijven liggen maar als mama word je toch wel wakker als de babyfoon aangaat Vandaag ook, vriend moest werken vanaf 12u maar toen Dylan wakker werd vloog hij onmiddellijk uit bed om met Dylan bezig te zijn. Ik vond het zo leuk dat hij dat heeft gedaan en kon eens blijven liggen tot bijna 10 uur luxe vandaag En nee, dure borden zijn niet nodig. Helemaal niet en ik heb het ook niet gekocht maar het zou zooooo leuk zijn als je nog eens iets kan kopen zonder dat je erover moet nadenken en tellen
Hij word eigenlijk gewoon opgevolgd. Hij heeft rond de geboorte een hersenbloeding gehad en daarom krijgen we fysiotherapie. De grove motoriek is iets langzamer, de kleine motoriek is wel goed maar ze raadde dit bestek toch echt aan. Net zoals een klein tafeltje, stoeltje, speciale sloffen, klein bankje. Sommige dingen dus echt meer voor de grove motoriek. Maar het gaat goed, hij gaat nu ineens echt vooruit. Rolt, gaat soms op de knietjes zitten dus ik heb er wel alle vertrouwen in. Hij is gewoon te braaf, te voorzichtig.
Maar volgend jaar doen we dat niet meer. Dan moet ik wel anders gaat mijn vriend er iets van zeggen en dat wil ik niet. Anders is het van "jaaa jong ene hollander in de familie he" Mijn familie, mijn probleem
Ik had er wel iets van gezegd.. Nou hebben wij het nog best goed maar alsnog vind ik vijftig euro per persoon wel erg veel.. Ik geloof dat we voor 100 euro cadeaus voor vijf familieleden hebben gekocht en dat vond ik ook wel meer dan genoeg eigenlijk..