Esmay is al dagen met name in de avond erg jengelig en krijst veel! Ik heb het idee dat het misschien wel een sprongetje kan zijn maar ook dacht ik even: misschien komt er nu echt een tandje door? Al weken dacht ik namelijk dat er onder in haar mond een tandje zat aan te komen maar dat heb ik me waarschijnlijk verbeeld.... Maar nu keek ik gister in haar mondje en zag bovenin dat haar tandvlees op een plek wat rood was en er zat een bobbel onder... Nu keek ik vanmorgen weer en was haar tandvlees nog roder en de bobbel zat er nog steeds.... Zal dit nu echt een tandje zijn? Of kan het ook zijn dat haar tandvlees b.v op die plek wat ontstoken is? (of kan dat niet bij baby's ? ) En als ze echt last heeft van het tandje dan is ze toch niet alleen s'avonds zo krijserig? (nou ja overdag is ze ook wat meer jengeliger dan normaal maar niet heel abnormaal s'avonds dus wel) Verder heeft ze geen spuit luiers en ook geen koorts... Wel spuugt ze veel meer, kan dat ook een teken zijn van tandjes?
Esmay is natuurlijk nog wel jong, maar een tand is zeker een mogelijkheid! Hier kwam de eerste bij nog geen 3 maanden en ging hier gepaard met heel veel kwijl en ontzettend zure stinkluiers. Nu met tandje 3 zat er een ontzettend rode, dikke bobbel (tandje rechtsboven). Geen vieze luiers, niet meer kwijl dan normaal, wel een ontzettend grote kauwbehoefte.
Ja bij haar is het nu, als het een tandje is, een tandje even denken Links boven... niet de voortanden maar er net langs... Normaal gesproken komen toch eerst de voortanden? Ze kwijlt wel veel meer en stopt alles in haar mond maar dat doet ze eigenlijk ook al weken!
een bobbel is zeker een tand. maar in deze fase kan t lang duren(n maand of langer). wanneer op de bobbel een wit streepje komt dan is het tandje nabij...wanneer wit streepje een donker sneetje wordt kan ze verhoging etc krijgen en dan binnen dag of twee komt de tand door.
Dat klinkt absoluut als een tandje! Ze is er vroeg bij, hoop dat ze er niet al teveel last van zal hebben! Ik heb zelf veel baat bij Chamodent (van VSM zijn homeopatische druppels) en evt Dentinox maar dat laatste werkt heel kort. Succes deze dagen!
Nou bij de mede Maart mama's zit een mama met een tweeling waarvan het meisje al bijna al haar boventandjes heeft :O Die is pas snel