Bijten, Herkenbaar? en Nu?

Discussion in 'Borstvoeding' started by MamaMel88, Apr 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Gisteren heeft mijn zoontje me voor het eerst gebeten tijdens het voeden. Ik had ook het idee dat hij niet echt zin had in een slok. Heb tot 3 keer toe geprobeerd, maar na 2 a 3 slokjes probeerde hij weer te bijten. Heb hem toen nog een klein beetje kv gegeven om melk product binnen te krijgen (dat was mijn gedachte gang hoor, kan natuurlijk dat het helemaal niet hoeft :) ). En toen maar op bed gelegd. Hij is ook gewoon zonder mopperen gaan slapen. Vanochtend vol goede moed weer aan de borst en ja hoor precies wat hij gisteren deed. Heb uiteraard auw geroepen en gezegd dat het niet lief is ;). Maar of hij dat snapt hihi. Ik geef overigens nog maar 2 voedingen op een dag. En die bied ik zelf aan, hij vraagt er niet om zeg maar.

Herkennen jullie het? Was het een fase ? En wat hebben jullie eraan gedaan? Zou hij misschien zelf niet meer willen ?

2. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nou mijn manneke doet dat ook.
    Ik zeg dat dat niet lief is,dan haal ik hem eraf,zet hem rechtop en dan mag hij het na een paar minuten nog eens proberen

Werkt hier erg goed en komt niet meer vaak voor

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier deed ze het een maandje geleden toen haar tandjes net door waren. Ik koppelde haar dan ook af en zei dat ze niet mocht bijten.
    't Is hier gewoon weer overgegaan.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier verschillende bijtperiodes gehad. De eerste keer was ze verkouden, ze begreep niet dat ze niet kon ademen tijdens het drinken en raakte enorm gefrustreerd. Gelukkig was dat na 3 voedingen over.
    Als ze tanden krijgt heeft ze ook meer de neiging te bijten, of de borst zo te nemen dat ze zich met haar handen wegduwt en mijn tepel blijft vasthouden... au. Hier werkt afkoppelen en even rechtop zetten erg goed. Nu bijt ze gelukkig niet meer uit het niets (afkloppen)

Als ze cht niet wil drinken, bijt ze ook. Maar ze laat dan wel merken dat ze echt geen zin heeft, dus moet ik haar niet 'dwingen'. ;)

Ik denk niet dat je kv hoeft bij te geven als hij de borst niet wil.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou in zo'n geval dus totaal geen kv geven, maar juist even een paar dagen veel vaker dan maar twee keer aanleggen.
    Bijten aan het begin van een voeding betekent vaak dat de productie flink is teruggelopen en de toeschietreflex te lang op zich laat wachten. Dat verhelp je door zelf even een paar regeldagen in te lassen, weer even de borst gewoon voorrang te geven. Dus voor een maaltijd, eerst even aan de borst, even geen alternatief drinken, maar gewoon de dorst aan de borst lessen.

6. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Ja de kv geef ik liever ook niet, maar wist zo snel niet wat te doen. En wilde niet dat hij te weinig binnen had gekregen:). Maar ik zal een regeldagen inlassen. Vandaag ging het al beter, wel heb ik gemerkt dat het m'n vruchtbare dagen zijn op het moment. Voorheen dronk hij dan ook slechter. Maar nu bijt hij dus erbij. Zou het daar ook een beetje mee te maken kunnen hebben??

7. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    Jazeker, hier bijt hij dan niet meer zo vaak, maar vooral als ik ongesteld ben merk ik het direct aan hem.
    Hij word dan nog midden in de nacht wakker met trek, terwijl hij normaal gesproken altijd doorslaapt (de laatste tijd dan).

Zelf geef ik nog maar 1 a 2 keer per dag een voeding, afhankelijk van wat Jack wil. De avondvoeding is nog steeds heilig voor hem, s'morgens hoeft het niet meer zo perse.

Toen jack meer aan het bijten was (was rond de kerst) was dat een teken dat hij de voeding niet meer hoefde, vanaf toen heb ik 2 voedingen eraf gehaald tot waar ik nu ben en het bijten is zo goed als over.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heel herkenbaar, tijdens ovulatie en menstruatie kanje productie lager zijn, je melk moeilijker toeschieten en ook nog eens anders smaken, allemaal redenen voor baby om te denken 'hier klopt iets niet...HAP!'

9. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Ik heb zelf het gevoel dat hij inderdaad niet meer wil maar wat moet kan ik daar nu aan doen :(. Vandaag gepoogd te regelen, maar meneer moest er niets van weten. Ik baal er enorm van want had zo graag lang door gegaan. Ging al vol goede moed naar de 12 maanden, was geen vuiltje aan de lucht zucht. Maar tja als hij niet wil, wil hij niet natuurlijk. Wil er geen strijd over aangaan dat werkt natuurlijk alleen maar averechts. Nog ideeën wat ik kan proberen?? Naast zoveel mogelijk de gelegenheid geven te drinken ?? Zat zelf te denken misschien de kolf erbij te pakken en gedurende dag 5 a 10 minuten te kolven om het wat meer op gang te brengen. Want geloof dat naast dat mn melk anders smaakt het toeschietreflex inderdaad te lang op zich laat wachten waardoor hij 1 bonk frustratie word (snel gefrustreerd als iets niet gaat zoals hij wil hihi lekker mannetje;), net zn vader:p)

10. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Je productie proberen op te krikken. Als hij niet aan de borst wil, dan kolven.
    Het schijnt rond deze leeftijd vaker te gebeuren dat kindjes de borst weigeren.
    Mijn oudste weigerde met precies 1 jaar 5 dagen door een lichte oorontsteking. Ik bleef haar wel de borst aanbieden op de momenten dat ze normaal dronk en kolfde een paar keer per dag.
    Na 5 dagen wilde ze opeens wel weer drinken en vanaf toen weer als vanouds.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kolven en rust. Zorg voor veel huid-op-huidcontact, ga samen in bad, kruip samen in bed met ontblote bovenlichamen. Even geen telefoon of internet of tv, maar rust.

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,184
    10,755
    113
    Hier bijt ze soms als ze klaar is met drinken of überhaupt eigenlijk alleen maar even met de borst wilde spelen. Ik zeg auw, koppel haar los en laat opnieuw aanhappen, als ze blijft bijten is het klaar. Vervangen vind ik i haar geval niet nodig.

13. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hoi bedankt voor alle tips !! Gelukkig drinkt hij weer als vanouds. Waarschijnlijk toch mijn eisprong wat hem niet beviel :). Nu weet ik het voor de volgende cyclus en kan dan jullie raad opvolgen. Hoef ik me niet meer ongerust te maken :D.

Share This Page