Wat zouden jullie doen? Kies trekken...

Discussie in 'De lounge' gestart door Loezzz, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Trekken of kaakchirurg

1. kies trekken

2. Kaakchirurg

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    Hey meiden,

Gisteren naar de weekend tandarts geweest omdat ik vreselijke kiespijn had:$ Zomaar in eens op komen zetten. Het is mijn achterste kies en ik heb daar vorig jaar al een wortelkanaalbehandeling aan gehad:( Er zit nu een ontsteking onder de kies. Heb eerste een kuurtje gekregen zodat de onsteking weggaat, maar heb nu nog twee opties. OF... de kies moet er uit. OF.. ik moet naar de kaakchirurg:$, die vervolgens de twee punten die aan je kies zitten er af haalt en dan weer dichtmaakt omdat die punten het probleem zijn.
    Het is gewone kies, maar wel de laatste in de rij dus ik weet niet of het vervelend zal zijn met kauwen als ik een kies mis.. Een kroon is geloof ik geen optie omdat ik al een wortelkanaalbehandin heb gehad:(
    Wat zouden jullie doen? Ik nijg naar eruit laten trekken om maar van de ellende af te zijn!

liefs

2. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Heb mijn 2 achterste kiezen er ook uit laten trekken (zelfde verhaal als jij) en nooit spijt van gehad. En doordat het de achterste zijn valt het helemaal niet op.
    Ik moest anders 4 weken wachten voor ik terecht kon en had zoveel pijn. Mijn tandarts zei ook de achterste geven vaak problemen ook met poetsen was zo blij dat ze eruit waren sindsdien nooit meer problemen gehad met mijn gebit.

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik heb dat ook gehad , en heb toen voor de kaakchirurg gekozen , paar jaar later moest ie er alsnog uit ....

Ik heb toen van die operatie best wat last gehad en als het de achterste kies is , zou ik zegge trekken ...

4. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik zou zeggen trekken. Heb laatst ook heel lang last gehad van mijn achterste kies en kreeg de keuze voor trekken of een wortelkanaalbehandeling. Heb meteen laten trekken, geen gezeur in mijn mond en dan risico dat het nog niet over gaat.
    Heb er alleen in het begin een beetje last van gehad met eten, maar nu al helemaal gewend dat daar geen kies meer zit.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik mis mijn 2e kies onder ( van achteraan geteld) en heb der geen spijt van gehad. Had hem al tig keer laten repareren en zei haal hem er maar uit. Heb geen kroon of iets dergelijks want mis hem niet en niemand die het heeft opgemerkt.

6. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hier hetzelfde verhaal als jij..
    ik kon ook kiezen
    die kies had me ook zoveel ellende geld en pijn gekost dat ik er helemaal klaar mee was.

ik heb hem laten trekken en als ik dat voor de 1ste zenuwbehandeling had geweten had ik het toen al gedaan!

geen spijt van gehad!

het is de eerste tijd met kauwen heel erg wennen,omdat je eten steeds in het lege gat duwt zeg maar,maar dat went vanzelf!

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Meerdere keren apexresectie gehad en heb de kies waar de ontsteking bleef terugkeren laten trekken en een implantaat laten plaatsen. Erg blij mee! Hoop ellende en pijn gehad en meerdere keren is de ontsteking verwijderd bij de kaakchirurg. Wat een opluchting toen die kies eruit was, dat er nu een implantaat zit merk ik niets van. Een groot deel van het implantaat is vergoed vanuit mijn aanvullende verzekering destijds.

8. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nou ik had een kies die er slecht aan toe was, ook in mijn normale rij tanden. Mijn oude tandarts heeft m eruit gehaald omdattie "niet te redden was".
    Mijn nieuwe tandarts kreeg de rontgenfoto's en was heel boos omdat zij die kies makkelijk had kunnen redden.

Ik baal als een stekker want ik mis die kies echt. Ik zou naar de kaakchirurg gaan.

9. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ik zou de kies laten trekken.

Ik had 4 kiezen die al jaren een grote ellende waren, en geen enkele tandarts wilde ze eruit halen. Uiteindelijk had ik er zo genoeg van, dat ik begin vorig jaar een andere tandarts gezocht heb, en eindelijk een die ze alle 4 wilde verwijderen omdat ze inderdaad niet te redden waren. Ik heb er totaal geen last van en mis ze ook niet. Ze zaten alle 4 helemaal achterin (linksboven, linksonder, rechtsboven en rechtsonder), dus het is ook niet zichtbaar. Ik ben nog elke dag blij dat ik van ze verlost ben :). Sinds dat ze eruit zijn hoef ik ook nog maar 2x per jaar naar de tandarts (enkel voor de controles) ipv elke keer kiespijn en weer een afspraak. Mijn aanvullende verzekering heeft alles vergoed.

10. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Trekken is ook mijn advies dan kun je er geen last meer van krijgen, sterkte...

11. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    ja ze (de tandarts) wilde hem er eigelijk gisteren al direct uittrekken, maar ik werd een beetje overrompeld en wist even niet of ik dat wel wilde vandaar dat ze me een kuurtje heeft gegeven.. Maar MEN!! Ik heb zo'n last vandaag!:( dat ik wilde dat ze hem er gisteren maar had uitgetrokken!

12. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Ik zou eerst naar de kaakchirurg gaan. Trekken kan altijd nog. Maar de rest heeft hier zo te lezen meer ervaring mee en die zeggen trekken. Maar dat vind ik altijd meteen zo onherroepelijk. Weg=weg. Sterkte ermee.

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

Ik zou hem ook laten trekken ik heb het ook laten doen ook de achterste in de rij. mijn tandarts vertelde mij dat die kies maar 15 % van al het kauw werk doet en dat je dan makkelijk overneemt met de anderen.

14. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    weg laten halen!

15. noukie89

noukie89 Niet meer actief

Ik zou hem bij de kaakchirurg er uit laten halen

Ik ben doods bang voor de tandarts maar niet voor de kaakchirurg

16. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik vind het een lastige. Ik heb een wortelkanaalbehandeling gehad tijdens/net na de zwangerschap van Jorja. Daarna bleef de ontsteking zitten en heeft de kaakchirurg de wortels afgezaagd en schoongemaakt (begin 2011). En in oktober 2011 is alsnog de kies getrokken.

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zit in dezelfde situatie zon beetje. Hoewel ik nu al 3 wortelkanaalbehandelingen gehad heb. Nu was ik laatst bij de endontoloog en die kwam er achter dat mijn kies gewoon dood is nu. (dacht ik al want zit een mega ontsteking en heb geen pijn meer) Dus nu moet hij alsnog getrokken worden binnenkort. Maar dan ben je zoveel spanningen, pijn, tranen (ben doodsbang vd tandarts) én geld kwijt... Dat ik nu denk; had ik hem toen maar getrokken!!!

18. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik heb een kies waar in ik hele tijd terug een wortelkanaal heb gehad. Later bleek de ontsteking toch nog te sluimeren dus heb een wortelpunt behandeling gehad. Maar nu,een jaar later zit er weer een bult op/naast en is hij gevoelig dus waarschijnlijk nog steeds een onsteking. Ik vrees dat hij er toch alsnog uit moet.
    Dus ik zeg trekken. Zeker omdat het niet in het zicht is. Die van mij is de 2e kies van voor dus alweer lastiger.

19. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik zou naar de kaakchirurg gaan

20. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik zou naar de kaakchirug gaan. Heb al verschillende behandelingen gehad en bij mij zijn er geen ontstekingen teruggekomen.

Deel Deze Pagina