Problemen schoonzus

Discussie in 'De lounge' gestart door HopeFaith, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Je bent verantwoordelijk voor je daden. En dat ze bang is voor jeugdzorg is haar eigen schuld.
    Misschien zou het helemaal niet gek zijn als ze erbij betrokken zouden worden. BJZ is niet zomaar ineens van het uithuis plaatsen. Maar juist van hoe kunnen kinderen zo lang en goed mogelijk bij hun ouders blijven en hoe krijgen ze de juiste zorg die ze nodig hebben. Dat je schoonzus nu bang is geeft aan dat ze inziet dat ze haar kinderen tekort doet. Juist op zo'n moment zou er een lampje moeten gaan branden om de situatie te willen veranderen.
    Dat jullie de voogdij krijgen veranderd niets aan de situatie. Neem aan dat ze zelf haar kindjes bij zich wil houden en de verantwoordelijkheid/ beslissingen wil maken.
    Mochten de kinderen toch uithuisgeplaatst gaan worden zou je contact met de gezinvoogd kunnen opnemen en een voorstel kunnen doen als netwerk pleeggezin.

Het enige wat deze situatie nog kan oplossen is dat schoonzus en zwager aan het werk gaan met hun problemen ipv ervoor weglopen en uitwegen zoeken.

Dus nee, ik zou het niet doen, betalen voor notaris.

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    tjonge jonge niet lullig bedoelt hoor rozeroos maar lijkt wel of je aandelen heb in bjz;) minste geringste kan wat jou betreft bjz het hele zaakje wel overnemen ongelooflijk;) tegenwoordig staat bjz minste geringste voor de deur vind dat heel sneu want het hoeft niet altijd mensen zijn mensen zodat ze fouten kunnen maken belangrijkste is dat ze die fouten zelf kunnen herstellen.

maar goed ik zou dus maatschappelijk werk inschakelen, en verder mij er zo min mogenlijk in mengen, ik denk dat sz er nu te makkelijk over denkt oo als we niet betalen gaan we naar moeders of schoonzus, een soort budgetbeheer op laten starten en samen met hun kijken naar een betere situatie, dus niet oplossen voor hun samen oplossen

sterkte

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja het is toch niet gek dat je schoonzus er zo makkelijk over denkt?
    Elke keer lost een ander haar problemen voor dr op.
    Dan mogen ze weer even aanmodderen en als het mis gaat komt er wel weer iemand de puinhopen opruimen.
    En je zwager is echt geen haar beter... Die laat het ook gewoon maar gebeuren uiteindelijk.

Zou het niet handiger zijn als ze er allebei zelf wat van zouden leren?
    Laat het maar eens goed mis gaan..
    (desnoods gestructureerd zodat je weet date kindjes er niet te veel de dupe van worden en laat ze zelf eens een keer hun problemen oplossen.

Dit is net als elke week een heel brood geven aan iemand met honger.
    Je kunt diegene beter leren zelf voor z'n brood te zorgen.

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Eens. Zo'n mensen denken toch dat er weer 1 of andere gek hen komt helpen, en ze krijgen het nog telkens voor elkaar ook. Niet gek dat ze zelf dan helemaal niks proberen als je weet dat een ander het toch weer voor je oplost

5. Rozeroos

#25 Rozeroos, 30 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jul 2012
    Ik ben geen voorstander van BJZ, heb er zelf genoeg mee te stellen gehad. Wat ik bedoel is dat als ze zouden worden ingeschakeld door die andere familie, kan je toch niets voorkomen door voogdij op je te nemen.
    Dat schoonzus er voor vreest, geeft aan dat ze waarschijnlijk bang is dat ze de kinderen te kort doet.
    als je post eerder ziet kan je zien dat er meerdere instellingen staan om evt hulp te vragen.
    Hier roep ik echt niet dat ts jeugdzorg zou moeten inschakelen.

En ja ik weet van veel gevallen dat BJZ niet terrecht handelt of heeft gehandeld.

Ik had er een Quote bij moeten zetten van ts. ;)

6. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

De afgelopen keer dat dit gebeurde heb ik ze dus alleen geprobeerd te helpen met het vinden van werk en de kleintjes opvangen waar nodig. Heb ons nichtje van 5jr ook een heerlijk weekend meegenomen naar Disney!

Op dit moment maken wij ons meer zorgen.. Helpen doen we nu ook niet het enige wat we willen doen is de kleintjes af en toe een dagje meenemen naar bv dierentuin of iets dergelijks.

Wij hebben hun al genoeg geholpen door ze een keer in huis te nemen, boodschappen te doen, geld te lenen en ga zo maar door. Het steekt ons gewoon dat het nu weer gebeurd en wij zo machteloos staan.

7. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Ik vind het erg voor jou man (en jou natuurlijk)... Ze heeft er niet alleen der zelf mee, maar ook alles wat waarschijnlijk dierbaar voor der is... Haar eigen broer heeft er last van, haar kinderen hebben er ook zeker last van... Snap niet dat mensen zo zelf zuchtig kunnen zijn...

Zo als ik je gister prive al zei, mijn schoonzus ik is ook zo'n rare zelfzuchtige... Heeft hiermee de zwangerschap van haar oudere zus behoorlijk verpest... Mijn schoonzus had zelfs een schuld gevoel... Uiteindelijk hebben we nu met die jongste schoonzus ook geen contact meer... Maar mijn man en zijn oudste zus hebben er onbewust heel veel moeite mee...

Dus snap helemaal dat je zo gefrustreerd raakt... Hoop dat er snel een oplossing is en laat dan bureau jeugdzorg maar langs komen of de kinderbescherming.

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Lastig! Ik herken de situatie maar al te goed. Hier ook zo'n sz en zwager + kindje van 4en 1 op komst!
    Ze zitten diep in de schulden en blijven ze ook maken!
    De opvoeding van hun zoontje gaat ze ook niet goed af. Het kindje wordt alleen maar negatief benaderd en vraagt dus ook alleen maar negatief aandacht door iets te doen wat niet mag. Erg sneu.

Ze kunnen niet op eigen benen staan en roepen voor een poep of scheet de hulp van ouders in.
    We hebben al meerdere keren tips gegeven, maar helaas wordt niets mee gedaan.

Ik heb mn handen er vanaf getrokken, lastig maar t vreet alleen maar energie.

9. Rozeroos

Wat fijn dat jullie zo lief zijn voor hun kindjes. Ik denk ook dat dit het beste is wat je kan doen. Een fijne tante voor de kinderen zijn en een vertrouwens persoon voor ze.

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Door hun testament te betalen en daarin de voogdij te regelen los je niks op. De voogdij is alleen voor het moment dat schoonzus en man overlijden maar niet om ze uit de handen van hulpverlenende instanties te houden. Het is dus onzin dat ze dat nu geregeld willen hebben op jullie kosten.

Hierboven is genoemd dat een papiertje met handtekening voldoende zou zijn, dit is echter NIET het geval. Wij hebben hier uitgebreid over geïnformeerd omdat wij al testamenten hadden en het een hoop kostte deze aan te passen. Wij hebben dit uiteindelijk toch maar wel gedaan omdat geen enkele andere manier rechtsgeldig is.

Maar wel super vervelend en extra rit dat schoonouders nu in een huisje zitten terwijl zij in hun huis wonen. Maar ik snap hun wel, ze willen ze niet op straat zetten. Ik hoop alleen wel dat ze er nu een duidelijke grens en waarschuwing bij vermelden anders houdt het nooit op.

Deel Deze Pagina