Hoi Ik geef nu 4,5 maand borstvoeding en ik val heel snel af,ondanks dat ik veel eet. Eind vann mijn zwangerschap woog ik 76 nu weeg ik 56. Ik zou graag nog een hele tijd door blijven voeden maar op deze mnaier ga ik het denk ik niet lang meer volhouden.. Heeft u een idee wat ik als verantwoorde bijvoeding zou kunnen nemen? Is daar iets op recept voor eventueel? Alvast bedankt voor uw tijd! Groetjes Martine
Hallo Martine, Jeetje meid, dat wel heel veel kilootjes eraf! Daar zitten natuurlijk wel wat zwangerschapskilo's bij maar toch. Als eerste denk ik eraan om even bij je huisarts langs te gaan om even naar de werking van je schildklier te laten kijken. een te snel werkende schilklier kan er voor zorgen dat je ondanks veel eten toch afvalt. Voor het geven van BV hoef je heel speciaal meer te eten. 500kcal is genoeg, dat is ongeveer vergelijkbaar met een bruine boterham met kaas extra. Ik geef je ook even een linkje van een zeer goede BV vriendelijke dieetist die jou waarschijnlijk heel goed op weg kan helpen. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Bijvoeding en voedingconsult Meid veel succes Ilse