Kom ik net beneden, zie ik dat m'n kat tegen de deur, en m'n witte gespoten muur aan heeft gepiest!!! De deur was zo weer schoon, maar die muur ziet er echt smerig uit, en ik krijg het er niet uit!!! Heb het nu geprobeerd met gewoon water en een witte doek, omdat ik bang ben dat ik het spuitwerk eraf poets, maar dit heeft helemaal niets geholpen Weet iemand hoe ik dit uit m'n muur kan krijgen, want het ziet er echt smerig uit, en zit nog super in het zicht ook!
Je kan het nog proberen met een chloorsopje en een nagelborsteltje,maar ben ook bang dat het anders overschilderen wordt
Waarom plast jou kat tegen de muur? Is hij / zij niet gecastereerd?"(ja, ook poezen kunnen sproeien) Wellicht is dit een idee om als eerste te doen. Koop dan ook de feliway stekker bij de dierenarts dat zal je poes rust geven. Dit om het sproeien te voorkomen. Verder de muur eerst schoonmaken met een sopje groene biotex, dit breekt de eiwitten in de urine af. Laten drogen en daarna met chloor bleken.
Mijn ervaring zegt: overschilderen werkt ook niet goed. Komt gewoon door de verf heen.. Echt een ***klus om dat goed te krijgen. Onze poes plast ook over muren en deuren, heeft ze altijd gedaan. Wij maken schoon met groene zeep en azijn.
Geen chloor! Katten vinden dat lekker ruiken en het zal haar uitnodigen nog een keer te plassen. Overigens hebben wij vanalles geprobeerd en zei onze dierenarts ook: meestal is het een gedragsprobleem en dat krijg je er bij katten gewoon heel slecht uit.
Inerdaad geen chloor gebruiken, 9 van de 10 katten gaan hier overheen. Chloor is wel ideaal voor de kattenbak trouwens, als je kat er liever buiten dan in piest is 1 druppel meestal al voldoende om dat te veranderen.
Doe je dat dan met een mengsel van groene zeep en azijn, of na elkaar? Ik heb trouwens een poes en een kater, en ze zijn allebei gesteriliseerd/gecastreerd. Geen idee waarom het gebeurd is.
Geloof mij maar... die stekkers helpen ongeveer een week. En dan gaat het gesproei weer net zo hard door. Ik heb de ultime oplossing nog niet gevonden iig
beep is het trouwens een kater? want die willen meestal hun geurtje achter laten. wij hadden dit geval ook maar al was het geverft of schoon gemaakt en weken erop deed hij het weer. bleek achteraf ook iets met zijn niertjes aan de hand te zijn
Hier gebeurde dat steeds op het aanrecht ( ja echt super goor!!!!!). We kregen van de dierenarts de tip om het schoon te maken met ALLEEN groene zeep (vermengd met water), verder geen middeltjes die ruiken, want daar sproeien ze alleen maar over heen. Wij hebben ook de feliway geprobeert, maar dat was dus pure geldverspillen, daar sproeide hij ook overheen. We hebben vaak schoongemaakt met groene zeep en ik kan nu zeggen dat het al 8 weken GOED gaat . Volhouden dus!! Wbt. de witte muur....goed schoonmaken met groene zeep, zodra die er niet meer overheen piest, overschilderen dan maar
Ik heb nu m'n muur schoongemaakt met biotex en daarna met ammoniak, en ik moet zeggen dat het nog best aardig gelukt is. Je ziet het nu alleen als je weet dat het er zit en goed kijkt. Het is dus niet helemaal weg, maar ik ben best tevreden. Misschien ooit nog eens overschilderen, maar ik ben bang dat ik nooit de juiste toon wit kan vinden voor bij de rest van de muren.
Ik hoop voor je dat de muur weer schoon wordt. Ik zou ook met je kat aan de gang gaan voordat het weer gebeurd.