Misschien een luxe probleem, maar ik erger mij ontzettend aan de kleurstelling van onze (hoek)keuken (is nu zalmrose met grijs 8)). De kleuren zijn destijds uitgezocht door de vorige bewoners en toen wij het huis kochten was de keuken net 2 jaar oud, dus hebben we het maar zo gelaten. Nu de rest van de woning bijna helemaal opnieuw geverfd etc. is, staat hij dus niet echt meer bij de rest.... Helaas hebben we nu geen budget om de keuken helemaal te vervangen. De kastjes zijn nog goed, dus nu zitten we eraan te denken om de zalmrose kastjes op te leuken met plakfolie, bijvoorbeeld bordeauxrood ofzo. De grijze kastjes wil ik overigens wel zo laten, die kleur gaat goed bij de rest van het intererieur. Nu vraag ik mij af of er onder jullie zijn die dit al een keer hebben gedaan, of het goed gelukt is (lees: makkelijk te doen) en of jullie misschien foto's hebben van voor en na (ter inspiratie). Ben benieuwd
Ik lees mee! Ik wil onze keuken een likje verf geven. Mooi antraciet ofzo. Maar ben erg nieuwsgierig naar mensen die dat al eens gedaan hebben. En met welke verf je dit het beste kan doen, wat het resultaat is etc.
Ik heb geen ervaring met plakfolie, maar ik heb wel interieurstickers van Ikea op mijn witte kastjes geplakt. En die blijven heel goed zitten eigenlijk. Ik heb de kastjes van te voren even afgenomen met een vochtig doekje en daarna droog gemaakt.
Ik heb in mijn oude huis de kastje (waren lelijk beuken met groen) geverft. Eerste een speciale primer voor kunststof, daarna gewone verf erover.dit was t resultaat
@Sidmick, dat is mooi geworden! Ik heb in ons eerste huis de handgreepjes vervangen, die waren allemaal van goud en ik heb er witte greepjes opgezet. Stond al gelijk beter. Verder waren de kastjes wit, dus dat vond ik wel prima. Ik ken iemand die zijn keuken helemaal heeft laten overspuiten, die kastjes dan, na een jaar begon je op sommige plekken de oude kleur er weer doorheen te zien.
Daar was ik dus ook bang voor, vooral omdat het zalmrose een erg overheersende kleur is. We hebben de schilder ook al gevraagd of het te doen was, maar die had zijn twijfels omdat wij echt supergladde keukenkastjes hebben. Daarom dus nu ook het idee om plakfolie te gebruiken zodat we dan grijs/RVS met bordeauxrood krijgen, beetje het idee van @Sidmick....
ik heb met plakfolie ( ons pa doet bestickeren enz.. ) alle kastjes beplakt .. waren ook lelijk bruin .. nu mooi appelgroen !
Das inderdaad bordeaux en dan hoogglans. Supermooi al zeg ik het zelf Als je een primer voor kunststof eronder gebruikt (= wel prijzig) dan hecht de verf heel goed. Moet wel zeggen dat mijn keuken wel 2x afgelakt is. Heb em 5 jaar gehad (toen ging ik verhuizen) maar nog nooit een stootplekje of doorslag gezien. Mijn ervaring met plakfolie is dat t loslaat en dat je toch altijd luchtbelletjes/oneffenheden eronder krijgt
Het gaat niet bobbelen na een tijdje, bijvoorbeeld als je de kastjes af wilt nemen? Daar ben ik namelijk een beetje bang voor...
Ik heb toevallig gister een anti inkijk o p het raam getracht te plakken, dat is ook zo'n folie, en ik kan je 1 ding wel vertellen... dat valt niet mee!!! (ik kan opnieuw beginnen)
onze kastjes zijn ook geplakt mijn man zit in de reclame en belettering en heeft alle kastjes zelf gedaan. bordeax rood haha. TS. je kan je kastjes best wel plakken maar dan moet je je wel goed laten inlichten bij een belettering bedrijf. je krijgt gauw bellen eronder als je t niet goed doet en je hebt een apart rakeltje nodig om de folie mee aan te strijken. ook als t nodig is( weet niet of je kastjes een profiel heeft) moet je de folie gaan infohnen omdat anders de folie weer los komt van je kastjes en dat wil je ook niet hebben. je kan t wel gewoon afnemen zoals je bij je huidige kastjes doet want t is water dicht. soms worden deze folie soorten zelf nat geplakt en t water eronder vandaan gerakelt. is waterdicht en als t op een auto zit kan t zelfs 2 weken na montage door de wasstraat heen met die borstels dus t zit er dan wel goed op kan ik je zeggen succes ermee en ik ben benieuwd wat t eindresultaat is
deze folie moet je sowieso nat aanbrengen op t raam omdat je dan ook kan schuiven om de folie op de goede plek te krijgen. als je t eenmaal op t raam hebt zitten moet je vanuit t midden t water eronder vandaan wrijven en laten drogen en desnoods nog een keer na wrijven om t helemaal strak op je raam te krijgen ook jij veel succes ermee
Dat is inderdaad een goed idee. Wij hebben een kennis die een beletteringsbedrijf heeft, ik denk dat ik hem ga vragen om ons te helpen, want het zou inderdaad zonde zijn als het mislukt.... En ik heb zelf al helemaal geen geduld om zoiets te doen 8), mijn gelukkig wel dus misschien het dat hun tweetjes wel goed lukt. Het resultaat kan nog wel even duren... de planning is na de feestdagen te beginnen, maar zodra het af is zet ik hier zeker een foto neer.
inderdaad met een roller maar de profielen met een kwast. Er zit geen lak meer overheen, alleen de hoogglans verf
hier ook lelijke keuken, eikenkeukenkasten, helaas geen budget om een nieuwe te kopen (duurt denk ik nog wel 2 jr). plakplastic zal voor ons geen optie zijn inverband relief/oneffenheid, maar verven idd goed idee, ik ga dan voor roomwit hoogglans denk ik
Daar zou ik nog goed over nadenken als ik jou was. Vraag me of of je met eiken en roomwit geen last van vertekening/doorslag krijgt. Waarschijnlijk zal je dan eerst grijs moeten gronden. Zou eerder voor een donkere kleur keizen