Problemen wifi sinds IOS update iphone

Discussie in 'De lounge' gestart door Strandbal, 22 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Hallo danes.

Sinds ik vanmiddag de nieuwe update op mijn iphone heb geinstaleerd heb ik problemen met de wifi. Ik moet steeds mijn wachtwoord invoeren en er kan niks geopend worden omdat er geen verbinding is met de server terwijl er vol op signaal is.
    Voordat ik die update had gedaan had ik helemaal geen problemen en prima internet. Mijn man heeft er ook last van dus ik vroeg mij af of er nog meer mensen zijn met dit probleem?

2. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Nope m'n batterij werkt wel beter..

3. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ik heb wel gehoord dat er in de nieuwe update fouten zaten IOS 9 Ik geb hem daarom nog niet geïnstalleerd. Kwam gister een bericht voorbij..

4. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
  5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Bedankt voor de tips! Ik ga het proberen, althans mijn man test het nu uit.
    Er staat dat problemen vooral bij oudere generaties voorkomt maar ik heb een 5s en mijn man een 6plus dus niet zo oud.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
  7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier ook veel problemen gehad sinds de update. Ik kan nog steeds niet gewoon sms'en. Alleen via iMessage. Maar mijn man heeft geen internet dus berichten komen niet aan. Kan hem dus niet bereiken ;)
    WiFi klapte er bij mij vooral de eerste dag constant uit en had vervolgens ook geen 4g bereik. Handig.

8. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Meestal moet je dan gewoon wachten tot de volgende update :(
    Zijn idd een aantal bugs (ik heb die in mijn Agenda app). Gelukkig doet Wifi het wel gewoon bij mij haha.

Wat je kunt proberen als je telefoon niet meewerkt of wat kuren vertoont: soft reset geven. Dit doe je door je lockbutton (aan de zijkant of bovenkant, afhankelijk van welke iPhone je hebt) tegelijk in te drukken met je Homebutton (die ronde) en die zo lang ingedrukt houden dat ie uit gaat rn weer opnieuw opstart. Dat duurt een seconde of 10-20. Vaak lost dat veel problemen op.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik had gisteren mijn beel vast en pas na een harde reset kon ik weer wat...

10. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Hier hing een briefje op het raam van de Phone House dat er veel problemen met internet voorkwamen na de update naar iOS 9 en dat ze die problemen in de winkel niet kunnen verhelpen, maar dat er een afspraak gemaakt moet worden in de Apple store in Amsterdam.

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Hmm het ligt dus echt aan die update... Heb er nu al spijt van dat ik die update heb gedaan haha. Hopelijk komt er snel een verbeterde update.

12. JayLove

JayLove Actief lid

23 aug 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het alleen als ik 'm op energiebesparingsmodus heb staan. Zodra ik die uitzet gaat m'n wifi ook ineens een stuk sneller.
    Verder geen last van gelukkig.

13. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Er is al een nieuwe update

14. JayLove

JayLove Actief lid

23 aug 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens, de eerste dag had ik dit probleem ook! Van alles geprobeerd wifi+telefoon uit, tv kastje + modem stekker + powerknop eruit, 10 min gewacht, telefoon aan wifi aan, niks. Nog een keer gedaan, dacht nog aan een storing bij Ziggo maar een paar uur later was het zomaar ineens over. Maar weet niet of het door die handelingen kwam.

15. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja die heb ik zojuist gedaan maar helaas nog geen verbetering betreft de wifi. Baal er echt van ik zit nu maar op 4G.

16. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nou probleem gevonden. Het ligt dus niet aan die update waarschijnlijk.
    Wij hebben van ziggo een nieuwe horizon mediabox met daarin ingebouwde wifi. Maar met dat ding is de wifi enorm traag. Dus ik jad van de week gebeld dat sinds we deze box hebben zo'n trage wifi in huis is en slecht bereik in andere ruimtes.
    Volgens die vrouw was het signaal van die box niet sterk genoeg dus hebben we een aparte router gekregen. Nou die werkte dus prima tot de update die ik gister had gedaan.
    Nu hebben we de wifi via de mediabox zelf en dan doet 'ie het wel gewoon maar als we via die aparte router de wifi instellen dan werkt het dus niet. Heel apart... En vervelend dat het zo traag is.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik heb inmiddels een nieuwe update gehad en mijn problemen met oa sms'en zijn opgelost 😁

18. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Bij mij doet 1 app het niet meer, ook na de update van gisteren naar ios9.01.
    Opnieuw installeren van de app lost het niet op, soft reset niet.

Weet iemand of het dan aan de app zelf ligt en dat die misschien een update nodig heeft???

19. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

19 jul 2008
    243
    5
    18
    Vrouw
    wij hebben apple support gebeld en zijn erg goed geholpen bij ons deed whatsapp het niet meer dus ik zou zeggen bel even daar naar toe

Deel Deze Pagina