Mijn zoontje zit vanaf maandag echt op de basisschool. Hij vindt het gelukkig helemaal fantastisch. Nou doen ze met de kleuters gymen in hun ondergoed. Reden: teveel gedoe met aan- en uitkleden van de kindjes. Ze hebben wel schoentjes aan. Ik vond dit niet zo raar en heb het wel vaker gehoord. Maar ik vertelde dit aan mijn collega en die vond het maar raar... Dus mijn vraag is... Is gymen in je ondergoed voor kleutertjes raar???
Bij Sesamstraat zie je wel eens gymmende kindjes en die lopen ook in hun ondergoed, dus nee, volgens mij hartstikke normaal, hoor Als ze alle kindjes moeten gaan helpen met uit- en aankleden houden ze maar 5 minuten over om te gymmen! Dan is dit handiger.
Bij Justin op school gymen ze in hun hemd, maar wel een sportbroekje over hun onderbroek en ook gympen/schoenen maar dan wel zodat het kind ze zelf aan en uit kan doen.
nee hoor, volgens mij is dat heel normaal. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat ze in pakjes ofzo gymmen in de kleuterklassen. Mijn dochter gymt in ieder geval wel in haar ondergoed.
Inderdaad gebeurt op heel veel scholen en wat geeft dat nou bij kleuters van 4,5 of 6 jaar oud?! Is veel handiger dan ook nog gymkleren aan te moeten trekken die weer binnenstebuiten zitten en door de juf moeten worden omgedraaid .
Het is inderdaad normaal. Want je moet al helpen met uitkleden, dan zou je ze weer in gympakjes moeten hijsen, weer uitkleden en weer gewonekleren aan... Dan ben je de ochtend al kwijt! in de kleuter klassen waar ik heb gewerkt, gymden ze allemaal in hun ondergoed.
niet raar hoor! mijn zoontje zit op peuterdans en daar heeft ie ook zn hemdje en boxershortje voor aan...
Ik vind het wel raar, MAAR ik snap de reden wel. Wij hadden toen nog geen gym, pas toen we een jaar of 6 waren, als ik het goed zeg en hadden wel gewone gymkleren aan.
Hier hebben de kleuters wel gymkleren aan!! Is deed dan gewoon een shirt en simpel broekje, want zo'n schattig balletpakje kreeg ze zelf niet aan. Ik vind het niet raar, zijn nog klein!
Ik vind het niet raar. Bij mijn zoon op school gaat het ook zo. Nu hij zichzelf 's ochtends wil aankleden is het alleen niet altijd even handig. Laatst was hij nl zijn boxershortje vergeten aan te trekken. Liep hij de gymzaal in, alleen in zijn hemdje en zijn gympies Zo heerlijk als ze nog geen schaamtegevoel hebben!
Hier heeft mijn zoontje ook gym op de kleuterschool. Alleen gewoon in hun kleding en doen wel hun gymschoentjes aan. Ze gymen maar 30 min per les en 2x per week,
De kinderen gymmen in hun kleding? Dat vind ik juist raar.. Ten eerste is het niet fris. Ze krijgen het vaak erg warm door het bewegen. En ze kunnen makkelijker aan een speeltoestel blijven hangen met hun kleding. In hemd en onderbroek gymmen is heel normaal bij kleuters.
hmm denk t niet. bij ons toen ik klein was ook en op de basisschool waar ik gewerkt heb ook. tot een jaar of 6 (hele onderbouw)
pinguin: hahahah erg grappig. Vroeger heb ik ook altijd in mijn ondergoed gegymd.... heel gewoon. Kreeg altijd extra leuk ondergoed aan van mams (de mooist, best zittende hihi).