procent zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cristel1986, 18 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hoi,

hier ben ik dan weer onzeker.. de eerste 12 weken zal dat ook wel niet afnemen..

wat ik me af vroeg hoeveel procent van de zwangerschappen gaat goed?

en ligt dat ook aan leeftijd of maakt dat niet uit.. ligt het procent bijv hoger bij jonge mensen dan bij oudere?

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

christel, ik begrijp dat je je druk maakt. Dat merk ik wel een beetje uit al je berichtjes. maar lieverd probeer te genieten van deze mooie weliswaar onzekere tijd.

Veel zwangerschappen gaan goed, en hoe verder je komt hoe minder snel het nog fout kan gaan.
    In mijn boek staat wel een rijtje per week beschreven met de kans hoe vaak het fout gaat.

probeer te ontspannen want stress ia al helemaal niet goed.

3. Kris79

Kris79 Lid

16 jan 2007
    33
    0
    0
    Hoi Cristel,

Wat een toeval, zo heet ik ook maar dan met een K.
    Ik heb het vandaag ook opgezocht (ben er dus ook onzeker over!) maar het schijnt zo te zijn dat je onder de 30 jaar 95% kans hebt dat het goed gaat! Dat is positief toch! Gemiddeld houdt men 10% aan. rond de 30 is het 10%. als je 35 bent zelfs rond de 30% en boven de 40 is het iets van de helft!

Hopelijk zitten wij allebei aan de 95% kant.

Succes!

Groetjes,
    Kristel

4. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    thx angeleyes.. ik weet het ik doe ook wel ontspannen.. maar dan zie ik weer ergens een berichtje over een mk en dan begint het weer even op te spelen..

en kris.. naamgenoot ;) jij wordt dus ook sept mama.... en ja 95 % is erg hoog.. dus ik ga me al minder druk maken :)

5. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Feli meiden!

6. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    misschien niet al te veel meer lezen.... dan maak je je ook minder ongerust... Er gaan nog steeds veel meer zwangerschappen goed dan niet en als het in de eerste maanden fout gaat betekent dit eigenlijk altijd dat er iets fout is gegaan bij de aanleg van iets... Als het kindje wel zou blijven dan zou het waarschijnlijk ernstig gehandicapt of misschien zelfs niet eens levensvatbaar zijn....

Bekijk het van de positieve kant en probeer te genieten..... des te eerder zijn de spannende weken om

7. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Cristel,

Mijn zusje was 20 jaar toen ze haar zoontje kreeg. Was niet echt gepland maar alles ging al vanaf het begin goed. Vlak erna heeft ze haar dochtertje gekregen en ook alles perfect.

Ook hele makkelijke (nou ja wat is makkelijk) bevallingen gehad.

Ik zou me niet zo druk maken en gewoon lekker genieten van je zwangere buik.

Liefs Vanilia.

Deel Deze Pagina