Wordt de laatste tijd gebeld door dit nummer zie onderwerp. Heb de eerste keer op genomen omdat ik dat ik dacht dat het een bekende was zeg maar en ik het nummer niet zag staan. Toen ik opnam werd er een soort bandje afgedraait. In het engels. Wie heeft dit ook gehad en wat is dit?
dit heb ik laatst ook gehad, heb er ook een mailtje over gehad, zal het even opzoeken. je moet i.i.g meteen ophangen
Dit is het Doorsturen op verzoek van de politie Hallo iedereen, Ik werd op de huistelefoon gebeld; Met de melding dat we een prijs gewonnen hadden. Of ik een 9 wilde toetsen om door te gaan! Slim geweest en de hoorn er op gegooid.Voor iedereen die een mobiele telefoon bezit: Momenteel is er een bende actief die u belt op uw GSM en zich voordoet als iemand van de provider waar u bij bent aangesloten. Men vraagt u tijdens dit gesprek om 09# of #09 in te toetsen ter controle van uw toestel. DOE DIT NIET EN VERBREEK ONMIDDELLIJK DE VERBINDING.Deze bende beschikt over apparatuur om via de ingetoetste code het nummer van uw SIM-kaart te lezen en nieuwe kaarten aan te maken met uw nummer. Hierdoor kan men op grote schaal fraude plegen op uw kosten. Maak dit bericht s.v.p. bekend aan personen die in het bezit zijn van een GSM-toestel. Een tweede methode die wordt toegepast is de volgende: U ontvangt een bericht op uw GSM met het verzoek om nummer 0141 455114 te bellen.Dit moet u dus NIET doen! Als u dit namelijk doet, kan degene die u dat berichtje heeft gestuurd op uw kosten bellen. Deze twee vormen van GSM-fraude zijn officieel bevestigd door de KPN en Vodafone. PAS OP: Deze fraude wordt al op grote schaal toegepast ! Als u dit bericht ontvangt, stuur het dan s.v.p. aan zoveel mogelijk mensen door!
GfK Panel Services Benelux B.V. Middellaan 25 5102 PB Dongen Nederland Tel.nr.: +31 (0)162 384 000 Faxnr.: +31 (0)162 384 001 E-mail: info@gfk.nl Website: www.gfk.nl :
Dat bericht van Mona betreft een zogenoemde "hoax". Dit is juist een manier om zoveel mogelijk mailadressen te verzamelen en mogelijkerwijs virussen door te sturen. Deze mail rouleert al enige jaren. GFK is een marktonderzoek buro uit Brabant, zij doen vooral enquetes, maar bellen ook voor het maken van afspraken etc.
ik ben een tijdje geleden ook gebeld op de vaste telefoon door een onbekend nummer (zo stond het in het scherm) en kreeg in het engels te horen een 9 te toetsen omdat ik een prijs had gewonnen, ik heb toen opgehangen want mn goede verstand wist meteen foute boel. ik ben er verder niet achteraan gegaan eigenlijk.
Da's jammer voor je. Ik heb het wel gedaan en ik heb een ton bijgeschreven gekregen op mijn bankrekening.
ff serieus ik geloof er naamlijk heeeeeeeeeeel weinig van of moet dat knipoogje in je volgend bericht duiden op grapje ============ wat betreft de vraag gfk is van orgine een engels bedrijf en zit op meerder plaatsen gevestigt waaronder ook 1 in dongen. het bantje wat ze afspelen is normaal gezien een bandje met de vraag of je hun wil terug bellen ivm een afspraak maken of een enkete(weet niet hoe je het schrijft maar bedoel zo'n elle lange vragen lijst)
kan je het nummer ook dan terug bellen ? ===== jha dat kan hij is naamlijk gewoon te vinden in het telefoon boek toets dan nog wel de 0 voor de 1 in dus 0162.......
ik ben er ook lid van maar krijg nooit telefoon van ze alleen mail met de vragenlijsten die ik in kan vullen
Ja, ik ben ook lied van GFK... maar deze nummer kwam mij niet bekend voor en toen ik opnam werdt er dus engels gesproken.....