beginnersschaatsen, dubbele ijzers of gelijk echte schaatsen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sann, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik wil voor mijn dochter schaatsen kopen maar twijfel dus welke. Met dubbel ijzer of het echte werk?

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Heb voor ons meisje dubbele ijzers gekocht :)

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

zou gelijk echte kopen

4. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik had echte schaatsen voor onze zoon, hij kon er niks mee!
    dus heb dubbele erbij gekocht!

5. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Wij hebben dubbele voor onze meid. En dat vindt ze al heel moeilijk. Dus blij dat we nog geen echte hebben gekocht.

6. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ze moet nog 4 worden zie ik?
    Dan zou ik ook nog gaan voor dubbele. Die enkeltjes zijn vaak nog veel te zwak op die leeftijd.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ligt er denk ik ook aan hoe oud je dochter is. Wij hebben vorig jaar dubbele ijzers gekocht toen ze 2,5 was. Ze krijgt echte schaatsen als ze vier is :) denk dan zelfs gewoon eerst nog houtjes.

8. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ze is 3,5. Ze heeft een verbazingwekkend goed evenwichtsgevoel dus twijfel. Maar misschien toch maar eerst dubbele proberen. Is ook weer zo zielig als ze alleen maar valt

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae is van dezelfde leeftijd - ze heeft ook een behoorlijk sterk evenwicht gevoel - maar schaatsen is toch wat anders zo lijkt het hier.
    Leren glijden is al een kunst op zich :) . Dus we zijn blij met de dubbelijzers die we van de zomer op de rommelmarkt gekocht hebben.
    Ze valt nu nog regelmatig - maar ze heeft ontdekt dat dat ook best leuk is :)

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zou denk ik gaan voor de dubbele ijzers. Leren schaatsen is erg lastig.

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Dubbel ijzers. Leren staan op ijs, evenwicht bewaren en dan ook nog snappen dat je moet glijden is al moeilijk zat

12. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Mijn zoon van 4 en half heeft een hele goede motoriek maar gisteren op het ijs met dubbele ijzers had ik even het idee dat hij zijn motoriek aan de kant had laten staan... ;)

13. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Inmiddels heeft manlief mn plan al getorpedeerd. Die vindt dat ze eerst maar s moet leren rolschaatsen. Want volgens hem zouden we het als schaatsen nu niet luktvoorgoed voor dr verpesten. Geen zin in de discussie dus laat maar lekker zitten

14. woezelenpip1980

woezelenpip1980 Actief lid

10 okt 2011
    354
    0
    0
    zou voor dubbele ijzers gaan ..

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Sorry hoor, maar wat een onzin:(

En als het niet lukt op de rollerskates verpesten jullie het rollerskaten voorgoed voor haar?

Lekker laten oetelen op dubbele ijzertjes. Mijn dochter is bijna 5 en was gister zo trots als een pauw toen ze op haar dubbele ijzertjes "schaatste".. Vorig jaar was ze 3 toen ze ook rondhobbelde op die dingen, echt hartstikke leuk! Ze hebben toch het gevoel dat ze meedoen en kunnen lekker spelen en vertrouwd raken met het ijs. Weet je dat ze nog beter op dubbele ijzertjes kunnen staan op het ijs, dan op hun gewone schoenen? Met schoenen vallen ze veel sneller, is veel gladder.....

16. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    ik zou ook dubbele proberen sann, mika heeft daarstraks ook op dubbele geschaatst. En dat ging redelijk goed moet ik zeggen. Denk dat ze nog niet stabiel genoeg staan op enkele. Nu hebben ze nog steun ;).

17. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Och meis toch :(. Als je nou toch in de buurt woonde had ik je opgehaald met Ivy en kwam je lekker hier schaatsen! Het is zoooó leuk. Mika heeft zich kostelijk vermaakt en had nog geen tijd om te eten. Wilt niet zeggen dat Ivy het ook zo leuk vind, maar niet geschoten altijd mis. En hoe moet dat straks als ze zonder wieltjes gaat fietsen. Dan zal ze ook een paar keer flink vallen. Dus dan ook maar niet meer laten fietsen? Vind manlief een beetje overdrijven nu hoor ;).

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Hier gewoon echte houtjes.

Die vinden wij het beste

19. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat zonde hé. Dubbele ijzers en een stoeltje erbij en gaan met die banaan. Eventueel (als je zelf een beetje goed kunt schaatsen) zelf achteruit schaatsen en dochterlief d'r handen beethouden. Dan kun je de val enigzins breken. Zo heb ik het ook geleerd van mijn mams (die is al decennia lang actief binnen de schaatswereld). Nooit geen trauma's aan over gehouden, heb dankzij mams zelf ook jarenlang schaatstraining gevolgd.

Ik vond rolschaatsen juist veel enger. Juist omdat je met vaart op iets terecht komt waardoor je acuut geremd wordt en dus schaafwonden oploopt. Nooit een schaafwond op het ijs opgelopen voorzover ik me kan herinneren.

20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Hier gaan we het zo voor het eerst op dubbele ijzers proberen, maar mijn zoontje is wel wat jonger.

Deel Deze Pagina