Hallo allemaal, Ik voel me momenteel erg onzeker. Ik ben momenteel 18 weken zwanger en afgelopen weekend hadden we een bbq met vrienden in de tuin. Voor mijn vrienden hebben we de nodige alcoholische drankjes in huis gehaald en voor mijzelf een alcoholvrije prosecco. In de loop van de avond is mijn glas af en toe bijgeschonken door een vriendin die dacht dat ze de alcoholvrije prosecco voor mij had gepakt ( beide flessen stonden naast elkaar en leken op elkaar) Hierdoor ben ik er op het einde van de avond achter gekomen dat ik niet alleen de alcoholvrije prosecco heb gedronken maar ook prosecco met alcohol. De fles van de alcoholvrije prosecco was namelijk nog voor een groot deel vol. Ik weet niet precies hoeveel het zijn geweest maar gok wel op 3 a 4 glazen. Ik heb het verschil ook niet geproefd omdat de alcoholvrije prosecco qua smaak heel erg lijkt op de normale. Voel me ontzettend rot en ben zo bang dat mijn kindje hierdoor iets heeft opgelopen en lees op internet de meest akelige verhalen over FAS. Zijn er wellicht dames die iets soortgelijks mee hebben gemaakt en waar het uiteindelijk wel goed is gekomen? Liefs!
Niet teveel lezen. Op facebook is een gynaecoloog die vaak commentaar geeft bij series zoals i didn't know i was pregnant. We do the best we can with the information we have Je kunt er niets meer aan veranderen, je hebt niet bewust een hele fles achterover geslagen. Dat is het belangrijkste om in je hoofd te houden.
Inderdaad wat @chrystel73 zegt. Daarnaast. Het is eenmalig. Volgens mij is het wat FAS betreft zo dat dat gaat om structureel alcoholgebruik in de zwangerschap.
Ahhh ik heb een vriendin die ladderzat was op haar verjaardag niet wetende ze al even zwanger was. Ze werd zelf gedragen naar haar kamer. Volgende week wordt het prinsesje 1 jaar ! We lachen er nog vaak om. Het is onbewust! Niet je bedoeling. Alles komt wel goed.
Nog wel een klein vraagje. Weet je misschien ook nog hoeveel weken jouw vriendin zwanger was? Ik weet ook niet of het uitmaakt of je bijv 10 weken zwanger bent of in mijn geval 18 weken?
Eenmalig zal het niet uitmaken, maar als je het wel op een zuipen zou zetten dan wordt met 10 weken alles nog gevormd en met 18 weken moeten ze alleen nog groter groeien. Lijkt me het meest logisch. Ik ken een kind waarvan de moeder echt veel dronk en dus meerdere dagen in de week grote hoeveelheden. Kind lijkt nu toch wel last te hebben. Kwam er pas op basisschoolleeftijd uit.
Wat zul jij balen dat dit gebeurd is! Zoals je zelf wel weet is het uiteraard beter geen alcohol te drinken, maar zoals je ook aangeeft is het echt per ongeluk gegaan en zal het zeker niet nog een keer gebeuren. Ik denk zelf dat de kans dat dit problemen gaat opleveren bij het kindje echt nihil is.. Probeer het maar zoveel mogelijk los te laten, want ook stress is niet goed voor je baby. Ik begrijp je angst en schuldgevoel maar er kan niets meer aan veranderd worden. Gewoon de rest van de zwangerschap zo goed mogelijk voor je baby zorgen en proberen te genieten