ach zielig hoor,jij zou die muis maar zijn! vind het echt niet kunnen,dan had je wel even actie mogen ondernemen,ipv lekker verder slapen.
is gewoon natuur, we hebben boerderijkatten, die voeren we niet bij Natuur is bikkelhard, maar dat vergeten de meeste mensen. Mensen zijn het oog voor realiteit een beetje kwijt geraakt... En inderdaad een plastic muizenval is geen natuur. Maar geloof niet dat er opzettelijk iets bedacht is om het beest maar half te doden ofzo. Dus ja, niet lollig verder, maar ook geen ramp. Zorg dat je het alsnog goed dood maakt en voorkom een plaag. Wij zetten hier gif neer op zolder, wordt 1 keer per half jaar vervangen. Geen idee trouwens of dat zo diervriendelijk is, maar amahoela dat ik kies voor een plaag. In nog geen 1000 jaar. Mensen doen hier nog dramatischer over een half dooie muis dan over hoe we bij wijze van spreken met elkaar om gaan. Verhoudingen zijn toch totaal weg....slaat nergens op.
Persoonlijk vindt ik het wel een heel groot verschil,een kat die met een muis "speelt" of een muis laten creperen in een muizenval terwijl je het hoort/weet. Snap best dat mensen geen muizen in huis willen en liever door zien,maar als je weet dat je muizenval zijn werk niet gedaan heeft dan lijkt mij het een kleine moeite om z'n muis te doden en niet langer te laten lijden.
Huh? ben je er niet even heen gegaan dan? Ik ben ook een softie hoor.. onze katten nemen wel eens muizen mee en die zijn 9 vd 10 keer dood maar als ie nog leeft maar wel in shock is stop ik hem in een doos met gaatjes en doe ik er stro in en zet ik hem de volgende dag weer buiten in het bos.. (meestal zijn ze dan weer gewoon 'wakker' ) Toevallig had 1 van de katten er gister weer 1 mee.. ik hoor het gewoon aan de manier van miauwen als ze binnenkomt en ja hoor een muis bij mijn voeten.. deze was wel dood.. (en het was nog een heel kleintje )
ja, maar kijk, dat is nou het verschil het ene is een beest, een onbeest zelfs en het andere, dat is nou een mens.... Ik vind gewoon van de zotte als mensen een dier met een mens op een gelijke voet gaan zetten.
Maar ben je dan niet bang dat je katten zo'n vergiftigde muis opeten? Dat spul is echt heftig hoor! Ik vind het zielig voor de muis, die laat je toch niet een nacht creperen als je het hoort. Dan verlos je hem toch uit zijn lijden?
Ok laat ik het even anders formuleren dan. Een HUISkat die een muis half aanvreet is niet "de natuur" want die hoeven geen muizen te eten die krijgen brokken. Bedoel dus de gepamperde knuffelpoezen in een woonwijk. En zullen dus ook niet meteen doden maar meer spelen en eventueel proeven. Geen boerderijkat die zijn eigen happie en drankie bij elkaar moet scharrelen want die dood uit noodzaak niet om te spelen/omdat dat ergens er nog in zit. Doden en de muis dan ook redelijk vlot opeten en zo hoort dat ook. (exotische spinnen, slangen en kikkers die doen alsof ze een yorkshire terrier zijn daar gelaten ) Bovendien dat die beestjes binnen komen is ook de natuur
@ kwekijzer maar te hopen dat jij niet ergens in de rimboe een keer wordt gegrepen door een kroko of een slang.... laat je dan ook ''de natuur'' zijn gang gaan?????
Gatver wat een vreselijk topic...!!!:x Mijn ouders hebben wel is een muis en daar hebben we gewoon een diervriendelijk muizenvalletje...!
Dit heb je niet alleen met van die goedkopere vallen hoor. Mijn papa kocht altijd de echte, goeie muizenvallen en het hangt er van af hoe ze dichtslaat. Want vaak hoorden wij de muis ook slaan met de val, maar papa hielp het beestje dan wel uit z'n lijden...
hoor je mij zeggen dat ze de muis bij haar in bed had moeten nemen?? nee toch?? loslaten buiten of een klap met de schop, en fatsoenlijke vallen halen die gelijk doden. zit wel degelijk verschil in hoor,vind je nou zelf wel een beetje overdrijven
Tja, geloof echt niet dat ik daar mijn bed voor uit zou komen. Ook in geen 1000 jaar denk ik. Zou het hier alleen niet zeggen zo voor de fun ofzo Nee niet bang, is in ons woonhuis, we hebben een hele gore smerige zolder. Je kan er ook bijna niet opkomen en als je er op zit moet je uitkijken waar je 'loopt', want het is allemaal oude meuk. De kat komt daar niet. Het schuren gedeelte wel, maar denk dus ook niet dat daar veel rond loopt en als het er loopt dan is het vroeg of laat wel aan de beurt. Geen idee hoe dat verder werkt, maar ik heb niet het idee dat een kat gaat lopen met een halfdooie muis, volgens mij zijn ze dan niet boeiend omdat ze niet bewegen.
Jij denkt in mens en dier op gelijkwaardige voet. Ik niet. Een dier staat voor mij ver onder de mens. Je moet er goed voor zijn, maar daar zitten wat mij betreft echt grenzen aan in hoever je daarin gaat.
Onze dieren hebben het goed. Ik weet zeker dat ze hier graag zijn En jij bent dus in mijn ogen zo'n type die totaal het idee van verhoudingen kwijt is daarin. Spijt me wel, ik vind echt dat mensen doorgeslagen zijn in het dierenwelzijn. Soms zelfs zover dat ik denk 'je weet gewoon niet eens waar je het over hebt'. Maar goed, ieder zijn ding denk ik dan maar weer