kleding probleem

Discussie in 'De lounge' gestart door dorisn, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wie heeft er nog meer problemen met kleding kopen?

ik ben 1.60 en weeg 48kilo.
    een kleine damesmaar pas ik niet. ik moet echt op de kinderafdeling kijken wil ik een broek vinden die goed zit. (vaak mt 158)
    wat shirtjes en truien betreft, precies hetzelfde als ik niet wil dat het aan alle kanten flubbert.

wie weet waar ik leuke, goed zittende, volwassen en betaalbare kleding kan vinden.

ben helemaal hopeloos.
    de laatste keer dat ik echt kleren heb gekocht was tijdens mn zwangerschap.

liefs doris

2. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Pas je niet in een maatje 34?

Ben zelf 1.63 en weeg (voor ik zwanger werd) 50 kg. Heb ook vaak rondgelopen op kinderafdeling van de H&M. Voelde me altijd zo gek tussen al die moeders die voor hun kids aan het shoppen waren. Hoewel de prijzen wel een stukje lager liggen dan op de damesafdeling :) Das dan weer een voordeeltje.

Op de damesafdeling kon ik soms wel goedzittende broeken of rokken vinden (maat 34 of 36) alleen in lengte vaak te lang maar dat kun je dan in (laten) nemen.

Bij WE heb ik ook wel eens leuke shirtjes/blousjes in maat 34 gekocht. Tis even zoeken maar er zit soms toch wel leuk spul tussen in kleinere maatjes.

Succes ermee!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Dat probleem had ik ook, :(

Ik had maatje 34. Ik woog 54 kg en ik ben 1.58. Ik ging dus altijd naar de H&M en kindermaatjes.

Ik heb geen oplossing voor je.

Tijdens mijn zwangerschap dik 25 kg aangekomen en na de bevalling had ik eerst een tijdje maat 40.

Nu maat 38 en 62 kg.

Te zwaar dus, :(

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik betaal liever 20 euro meer dan dat ik in een roze trui met opgestikte bloemen en kraaltjes loop met erop Happy My Little Pony

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
  6. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    LOL

Nee kocht geen meisjesachtige dingen hoor. Maar die basistruitjes in uni kleuren, leuke sportieve truitjes, vestjes, maillot etc. Gewoon kleding die je ook leuk had gevonden als die op de damesafdeling hadden gelegen. En dat scheelde dus wel in de prijs...altijd mooi!

7. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

:( Ik ben 1.60m en 69 kilo! (te zwaar dus)
    Heb wel maat 38/40..... Ik heb er eigenlijk nooit bij nagedacht dat als ik afval ik ook problemen krijg met kleding :(

Ik lees mee!

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Hier in Groningen was jaaaaren geleden een Engelse winkel met super kleine maatjes. Kan ff niet op de naam komen, maar misschien dat die nog wel ergens anders zit in Nederland. Ze hadden daar sowieso maatje 32.

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Heb me vriendin even gebeld, zij is half engels en kon me vertellen dat die winkel Miss Selfridge.
    Maar helaas hebben ze geen winkels meer in Nederland.

Mango heeft soms ook hele kleine broeken, spaanse maten.

10. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    maat 38 te zwaar? sorry hoor...

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ze heeft het over haar lengte en gewicht verhouding.

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb er ook moeite mee om leuke dingen te vinden die goed passen (ben 1,75 m. en 50 kilo). Van de duurdere merken jeans heb je wel maat 24 enzo, die passen bij mij wel altijd. En qua truitjes zoek ik altijd naar maat 32 of 34, dus dan lukt het ook wel. Maar bij heeel veel winkels hebben ze dat gewoon niet.

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    tis vaak echt drama om iets leuks te vinden.

van de week was ik bij miss etam. hele leuke vestjes, maar twas een bolero (zo`n kort vestje).
    de kleinste maat was s en die was veel te ruim.

wordt er soms echt een beetje verdrietig van.

morgen maar weer een poging wagen om iets te vinden wat ik leuk vind.

ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben.

succes meiden zonder standaard maat.

liefs doris

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Heel herkenbaar! Ik ben zelf 1.65 en hoeveel ik weeg telt nu niet (vorige week geopereerd, weeg nu 41 kilo) maar weeg normaal zo tussen de 45/48 kilo.

Bij de meeste winkels (WE, H&M, C&A) past maat 34 prima, tenminste bovenkleding, broeken zijn vaak nog veel te groot. Hier is het dus ook elke keer zoeken en hopen dat het past. Maat S is hier ook altijd veel te groot!

15. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ken je die goedkopere boetiekjes... Vaak met van die synthetische / opzichtige kleding in de etalage, harde muziek en meisjes achter de kassa met een heupbroek en een hoge paardestaart? (sorry, ik weet even niet hoe ik het anders uit kan leggen... even om een beeld te schetsen...)

Die winkels hebben vaak heel kleine maatjes. Hen 'n kennisje en die is ook net zo klein en slank als jij en koopt altijd in een zelfde soort winkeltjes. Het is soms even zoeken tussen de lycra naveltruitjes (tenzij je daar van houdt natuurlijk :D) maar daar zijn echt leuke dingen in kleine maten te vinden.

16. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Benneton! dat spul is erg leuk en valt klein uit. ik denk dat je daar wel leuke volwassen kleding kunt krijgen in je maat. ik heb het trouwens met schoenen, maat 36, nergens leuke schoenen te krijgen ...

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    de coolcat bedoel je?

18. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    toevallig was ik laatst in de V&D en daar zag ik een nieuwe engelse collectie, dus ook engelse maten!
    en die vallen heel klein!ik heb normaal maat 36, maar daar heb ik maat 40!
    mischien daar eens even kijken,succes!

19. Onder water

Onder water Niet meer actief

Ik ben zelf ook klein 1.60 en moet mijn broeken altijd korter laten maken :evil:
    Maar als je voor goedkope merkbroeken/tops wil gaan , heb ik wel een tip voor je , ik koop altijd online mijn kleding van duurdere merken.
    Alleen het vrouwtje waar ik het van koop , verkoopt het voor zoveel minder!
    Ze verkoopt het direct via de klant, en geen kosten van een winkelpand of iets dergelijks.
    Daarom is het zo goedkoop.

Toevallig vandaag weer 2 broeken binnen gekregen, top afhandeling!
    Ook heeft ze veel kleine maatjes!
    Kijk hier maar eens op :

http://www.extrasmall.hyves.nl/

Of
    www.dekkerfashion.nl

20. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Hier ook een klein maatje en ik ga inderdaad altijd naar deze winkels, ergens anders zijn de broeken en truitjes veel te groot! Goeie tip :thumup:

Deel Deze Pagina