Ik kom er net achter dat ik voorverparkte plakken ontbijtkoek met boter over datum heb zitten eten op me werk bah. Ruim een over datum. Dacht wat smaakte het eigenlijk gek, maar door me zwangerschap vind ik wel meer dingen raar smaken. Stond erop tht 12-10-12. Kunnen producten over datum kwaad??
Nee in principe zou alleen jij er ziek van kunnen worden... maar het hoeft niet persé. NIet al te druk over maken.
nee absoluut niet. ik heb eens melk 3 weken over de datum gedronken. en het was serieus gewoon nog goed hoor.. ook welleens beschimmeld brood... dat was eigenlijk niet zo lekker! en ook geprongeluk. maar ook eigenlijk niet eens ziek van geworden. Maar ik ben ook een kok, dus kan heel wat hebben qua voedsel hihi..
Ik denk niet dat het heel erg is als een ontbijtkoek over de datum is eigenlijk. Ik zou me niet al te druk maken hoor!
ik denk dat het met de koek wel losloopt. Ik ben normaal gesproken sowieso wel makkelijk met datums, gebruik meer mn zintuigen, maar in de zwangerschap neem ik geen risico's, maar koek zal wel meevallen.
Haha dat verklaart het! Maar ik denk niet dat je je druk moet maken hoor, je kunt anders voor je eigen geruststelling je verloskundige even bellen om er zeker van te zijn!
Loop in het ziekenhuis, dus die hebben alleen verloskundig spreekuur die al geweest is. Anders morgen maar voor m'n eigen geruststelling even bellen
Ow vervelend! Kun je niet naar de zwangerenpoli bellen, misschien dat de baliemedewerkster je gerust kan stellen? Anders toch inderdaad maar even wachten tot morgen!
Als je je nu nog niet beroerd voelt, dan zal et wel meevalen! Je zult er hooguit even wat ziek an kunnen wrden, maar er zit niet zoiets als salmonella of zo in...
THT datum is de datum waarop een product TEN MINSTE HOUDBAAR is. Daarna wordt de kwaliteit van het product minder maar is het niet direct schadelijk. Als je vannacht niet ziek wordt zal het ook niet meer komen denk ik. Weet eigenlijk niet hoe ze die boter bewerken, maar die zal ook wel tegen een beetje houdbaarheid kunnen want anders kunnen ze het sowieso niet buiten de koelkast om verkopen denk ik.. Succes en zal duimen dat je vannacht niet ziek wordt!
Geen idee of voedselvergiftiging schade kan hebben op de baby eigenlijk. Het is wel ver over de datum voor boter maar een tht datum kan best wat ruimer genomen worden. Bv langhoudbare melk (buiten de koelkast te bewaren) was 10 dagen over datum toen ik het dronk zag het er goed uit en proefde goed. Gewone melk 10 dagen te laat zou een iets ander verhaal zijn.. als het echt niet goed is wordt je vrij snel beroerd er van.. niet te veel stressen dat is pas niet goed voor de baby. je kan er nu toch niets meer aan doen. Wordt je niet goed bel dan de vk