Hij werkt nu van 8 tot 17.00 uur en alleen op maandag soms van 13.00 tot 22.00 uur. Nu kwamen ze ruim een week geleden dat ze ploegendiensten wouden draaien omdat ze drukte verwachten. Nu stelden ze voor om dan in week 1 van 6 tot 15.00 uur te werken en in week 2 van 13.00 tot 22.00 uur. En dan om en om.. Niemand die het zag zitten, maar nu kreeg hij de woensdag voor kerst telefoon dat het door ging en maandag na de vakantie werd verwacht om 6 uur. Daarnaast heeft hij altijd al een reistijd van 1 uur heen en 1 uur terug. Dat betekent dus dat we elkaar geen enkele doordeweekse avond nog zien, in week 1 moet hij om 9 uur naar bed, 4 uur opstaan en 5 uur weg. En in week 2 komt hij pas om 11 uur thuis. En ik zit dan met 2 kinderen alleen.. Alleen in week 1 kan hij dan nog wel helpen tijdens avondspits. Straks half februari verwachten we namelijk ook nog een kindje en ik heb bij de vorige een best wel flinke postpartumdepressie gekregen, dus ik probeer nu juist rust en regelmaat te creëren. Zie dit dan ook helemaal niet zitten en snap niet waarom het niet gewoon een keer normaal kan gaan, het lijkt wel altijd wat.. Ze gaan nu 6 weken proefdraaien en dan het waarschijnlijk doorzetten, ondertussen nog geen extra personeel aangenomen of wat dan ook, alleen andere werktijden.. Maar je kunt nu ook geen kant uit, ergens anders solliciteren wordt hem ook niet en bazen kunnen toch alles doen, daarom maar hier van mij afschrijven.. Sommigen zullen wel zeggen wees blij dat hij werk heeft, maar voel mij gewoon echt slecht nu, het is denk ik ook de timing..
Waarom kan hij niet solliciteren? Dat zou ik toch doen. Evt meer in de buurt. Nee heb je ja kan je krijgen. Je zegt toch niks op voor je wat anders hebt
Wat shit zeg! Daar zou ik ook enorm van balen. Het heeft behoorlijk wat invloed op het privéleven. Mag dat echt zomaar?
Dan is hij toch om de week om 16.00 thuis? Dan heb je toch om de week de avond samen? Ik snap dat het erg wennen zal zijn in het begin, maar als je misschien eenmaal in het ritme zit valt het wel mee. En hij kan de andere week natuurlijk s ochtends met de kinderen helpen, dat scheelt misschien ook weer?
Ik werk zelf vaak van 14 tot 22u en vindt het ideaal. In de ochtend kan ik rustig aan doen met onze dochter en als ze strakjes wat ouder is kan ik haar zelf naar school brengen en tussen de middag samen met haar eten. Jouw man kan dat straks ook doen, ik zie dat je oudste binnen een jaar al naar school mag. Dus kan je man je mooi helpen in de ochtendspits. De andere week kan hij mooi helpen in de avondspits. Moet hij er wel vroeg uit maar is ook mooi op tijd weer thuis voor het avondeten. Ik heb het afgelopen halfjaar van 9 tot 17u gewerkt en vond dat echt minder ideaal dan van 14 tot 22u. Ik had veeeeeeel meer uren opvang nodig. Nu ga ik vanaf januari terug naar mijn oude tijden en heb ik alleen opvang nodig van 13 tot 17 (dan kan mijn man haar weer ophalen uit zijn werk) ipv 8-17u. Hopelijk helpt dit je een beetje om er ook wat voordelen van in te zien.
Lastig. Je kunt er alleen weinig aan doen denk. Er zij ook positieve kanten ene week in de avond hulp andere week in de ochtend en kan je wat door slapen. Als de kleine er is. Kids ene week ochtend in bad andere week avond. De last wat. Verdelen via een andere manier.
Dan hebben ze toch nog een avond samen? Mijn man moet half negen naar als hij de vroege heeft. Heb dan toch het gevoel samen avond te hebben gehad.
En die andere dienst moet hij om kwart voor 12 zo'n beetje weg om op tijd te komen.. Daar heb je ook net niet wat aan weten we van die maandag die al is 's avonds moest, maar voor 1 dag in de week vonden we dat niet erg.. Daarbij wou ik na de zwangerschap weer 1 avond in de week gaan sporten, kan ik nou ook wel op de buik schrijven. Maandag wou ik wel de fnv bellen, maar ben er bang voor dat dit mag als ik het zo lees op internet.. En je kunt het wel niet doen, mja..
Ik ben al 9 jaar bijna niks anders gewend dan dat mijn partner shiften draait. Van 6 tot 2 en van 2 tot 10. De reistijd is hier "gelukkig" wel maar een half uur. Hij vertrekt dus om half 6 voor een vroege shift, hij staat op om half 5. En bij een late shift is hij om half 11 thuis. Het voordeel is hier dat hij bij een vroege shift dus wel thuis is om half 3 en dus nog een hele middag en avond heeft - hij ligt bovendien ook zelden voor 10 à 11 uur in zijn bed. En met een late shift heeft hij een hele ochtend om boodschappen te doen, te helpen in 't huishouden, ... Hier overigens nog geen kinderen en ik wacht bij een late shift met eten tot hij 's avonds thuis is (ik ben sowieso een avond- en nachtmens). Hij werkt momenteel 1 week vroege, 1 week late en 1 week dag. Hij vindt die "dag" nog 't zwaarste want dan werkt ie van 7 uur à half 8 tot half 4 à 4 uur. Heb je dus bijna niks meer aan je dag. En staat hij zowel 's ochtends als 's avonds in de file (met shiften niet). Het zwaarste vond ik overigens één van zijn vorige jobs, waar ze er maar op rekenden dat je geregeld overuren draaide, zelfs na een late shift (na een vroege shift kan mij dat weinig schelen, ofdat hij nu thuis komt om half 3 of om half 4) ... Kwam hij soms thuis om half 1 ofzo. Dan bleef ik toch echt niet wachten met mijn eten. Als het hem / jullie echt tegen staat, kan je altijd proberen te solliciteren. Het voordeel is dat hij momenteel werk heeft.
In week 1 kan hij gewoon om 04.45u opstaan ofzo he.. boterham in de auto opeten. De reistijd is ook flink korter doordat er niemand op de weg zit. Hij zal dus waarschijnlijk gewoon tot 22.00u minstens op kunnen blijven. En in week 2 is hij ook een stuk eerder thuis door minder verkeer. Je hebt in week 2 hulp in de ochtend en in week 1 in de avond. Zou het eens gewoon aankijken... misschien is het juist wel fijn?
De mijne heeft toch ook echt een uur nodig om wakker te worden en zich klaar te maken. Ik maak mezelf klaar in 20 à 25 minuten, maar hij heeft echt tijd nodig voor zijn koffie, nog effe te internetten, brood te smeren voor 's middags (hij ontbijt niet), badkamer, naar toilet gaan, ... Ik heb er al eindeloos op gevloekt, maar ik krijg het niet anders en heb mij er maar bij neergelegd. Vroeger stond de wekker op 4 uur als hij om half 6 buiten moest zijn. Ik heb hem dus al naar half 5 gekregen . Of 20 na 4 en dan nog 5 à 10 minuten blijven liggen.
Misschien went het? Anders toch kijken naar ander werk?? Mijn man draait 3 ploegen en wij vinden het juist wel ideaal! Mijn man ziet ons zoontje meer dan iemand in de dagdienst. Juist doordat hij soms smiddags begint of smiddags om 2 uur al weer vrij is. Dus hier niks negatiefs te melden eigenlijk ( op het alleen slapen met de nacht dienst na 😁
Ik heb mij overigens bij dat ploegenwerk neergelegd. Hij doet het graag. Het enige waar ik "njet" op zou zeggen, dat is regelmatig nachtwerk. 1 keertje es of 1 keer een paar maand oké. Maar niet permanent. En met volcontinue dienst (continu wisselen 5 dagen het ene, 5 dagen het volgende, nooit weekend hebben, ...) zou ik toch ook niet blij zijn.
Ik snap dat het erg wennen is. Maar er zitten ook echt voordelen aan hoor! Mijn man werkt onregelmatige diensten, dwz laat-nacht, dag- en 24-uursdiensten. Wij vinden het ideaal! En je leert je echt redden in 'de spits' met de kinderen hoor, kwestie van eraan wennen.
Manlief draait hier 3 ploegen. Van 7:00 tot 15:00, van 15:00 tot 23:00 en van 23:00 tot 7:00. Tsja ze zijn niet allemaal even leuk maar je past je aan en went eraan.
Dit doet mijn man ook en in het begin is dat inderdaad wennen maar zodra je daar als gezin je ritme in hebt gevonden weet je niet beter. Ik vind het nu ideaal hoor. Mijn man werkt 3 ploegen per dienst. Hij doet dus 2 om 2 om 2/3 dat laatste ligt aan of het in weekend valt, zo ja dan werkt hij er drie zo niet dan zijn het er maar twee, na deze dienst heeft hij 4/5 dagen vrij en begint dan weer aan zijn nieuwe shift. Nu heeft hij bijvoorbeeld met beide kerstdagen de avond/middag dienst gehad en nu het weekend is moet hij dus 3 nachten werken. Nu misschien niet ideaal maar goed, thats life Ik vind het echt heerlijk! De avonden dat hij avond dienst heeft zijn voor mij, dan doe ik de kindjes op tijd naar bed en dan heb ik lekker ME time. Geloof mij, het went en het gaat lukken. Geef het een kans. En vind je het niets dan kan je man ondertussen gewoon solliciteren, waarom niet?
Ik vertrek ook vaak om 5u. 4.30 gaat de wekker maar sta pas om 4.40u op Gewoon uit bed, washandje, kleren aan, tanden poetsen, naar beneden en spullen nemen die al klaarliggen, jas aan en weg. Koffie drink ik op het werk en als ik er eens om 4.30uit geraak En ga pas rond 22/22.30u slapen. Als je man het zo doet hebben jullie s'avonds al een uur meer