Dag dames. Ik heb een vraagje over de plek van de babykamer. Wij hebben 2 kamer(jes) over. Je moet je voorstellen dat ons huis smal, maar diep is. Wij slapen aan de voorkant, over de breedte. Als je de slaapkamer uitkomt heb je recht voor je een hele lange smalle hal. Links zit meteen een slaapkamer. Dan komt (ook allemaal links en achter elkaar) de wc, daarna de badkamer en dan aan het einde nog een kamertje. Dit is een heel schattig klein kamertje en ik heb altijd gedacht: dit wordt de babykamer. Maar is dat eigenlijk wel zo praktisch?? Als jullie zouden kunnen kiezen; zouden jullie dan voor een kamer naast je slaapkamer kiezen, of juist eentje verder weg? Ik ben benieuwd naar de voor-en nadelen. Dichtbij lijkt me op de een of andere manier "veiliger", maar ja het blijft een huis, de baby ligt niet kilometers verderop of zo als hij in het achterste kamertje ligt. De kamers schelen nogal qua grootte, dus voor de oriëntatie op kinderkamers is het wel handig als we eerst een keuze maken welk kamertje het wordt.
Ik zou zeggen een wiegje of ledikantje op jullie kamer en na een half jaar (of langer, wat je zelf fijn vind) naar de kamer achter in de gang. Wil je je kindje niet op jullie kamer, dan de kamer het dichtste bij.
Ik zou zeggen; doe wat goed voelt. Als jij altijd al hebt gezegd dat het achterste kamertje de babykamer wordt (en misschien heb je hem stiekem in je hoofd al ingericht ), zou ik dat kamertje doen. Maar ik zou ook alvast even kijken wat voor babykamer (qua meubels) je leuk vindt. Misschien vallen ze groot uit en passen ze beter in het andere kamertje..
Afstand maakt niet echt uit hoor, het is toch op dezelfde verdieping. Onze kleintjes hebben eerst een half jaar bij ons op de kamer geslapen, daarna babyfoon bij ons bed zodat we ze toch goed jonden horen als er wat was.
Na een paar weken kunnen ze je zo hard 'roepen' dat het echt niet uit maakt al leg je ze in de kruipruimte . Gewoon doen wat je hart je ingeeft, dus. Als ik al ergens op zou letten, dan was het dat ik de 'stilste' kamer zou kiezen. Bij ons werden ze bijvoorbeeld al wakker van de douche...niet heel handig.
Ik zou kijken naar je eigen gevoel. Ik heb voor ik zwanger raakte altijd geegd; ons kind gaat naar een gastouder. Nu ben ik zwanger en dit voelde gewoon niet meer goed. Ik wilde zelf minder werken en haar naar het kdv doen voor de resterende tijd. Volg je hart zou ik zeggen! Eerst dacht je vanuit je verstand, maar nu je zwanger bent komt ook j gevoel erbij
Ik zou denk ik kijken naar wat voor meubels je er in wilt zetten. Dus afhankelijk van de grootte en hoeveelheid meubels je keuze maken.
Wil je de baby de eerste weken bij jullie op de kamer? Dan zou ik gewoon voor het achterste kamertje kiezen. Als je de baby meteen op zijn/haar eigen kamer wil leggen is de dichtstbijzijnste kamer voor je gevoel misschien fijner .
ja dat herken ik wel. De achterste kamer is zo snoezig maar dichtbij voelt ineens ook wel errug prettig... Ik den dat het toch de dichtstbijzijnde wordt. Die is ook wat groter en dan kan ie daar later ook wat gemakkelijker spelen... en toch twijfel.. haha
Een babykamer word al snel een peuterkamer en als je niet opnieuw wil verhuizen van kamers zou ik de dichstbijzijnde (de grootste) kiezen
Ja daar zat ik ook al aan te denken... Vanaf welke leeftijd gaan kindjes ongeveer op hun kamertje spelen?
Mijn kinderen zijn nog altijd het liefste bezig met hun spulletjes in de woonkamer of woonkeuken, en de oudste is al 8 Maar vanaf een jaar of 3-4 spelen ze ook wel eens even op hun kamer. Als ik jouw verhaal lees, zou ik voor de grootste kamer gaan.
Ik zou voor de grootste kamer gaan. Niet per se omdat die het dichtst bij is maar gewoon omdat het handig is.
Dames: het besluit is genomen: het wordt de grootste kamer Niet alleen dichtbij maar groter is misschien inderdaad wel een heel stuk handiger (ik heb op de een of andere manier altijd veel spulletjes ) Dank jullie wel!