Haii! Dit is mijn eerste post hier, lees al regelmatig mee maar heb nu zelf dringend jullie advies/ervaringen nodig Ik heb een zoontje van 2 weken+2 dagen oud. De borstvoeding ging vanaf dag 1 al super goed en de kleine man deed het ook goed. 's Nachts zat er ongeveer 2,5-3 uur tussen een voeding, overdag 1,5-2 uur en 's middags deed hij altijd een lang dutje van 3 uur. Helaas is dit sinds afgelopen vrijdag over... Meneer wil echt elk uur aan de borst, slaapt bijna niet meer overdag, veel huilen (soms echt krijsen) en 's nachts komt hij om de 1,5 uur. Volgens de huisarts zijn dit regeldagen (ja ik ben al langs de huisarts geweest omdat hij vrijdag echt de hele dag ontroostbaar huilde en de eerste 2 weken was hij juist zo rustig, ik dacht echt dat er wat mis was..) En zelf denk ik misschien ook dat het door de warmte kan komen. Wat is jullie ervaring met zo'n jonge baby? Zijn dit inderdaad de regeldagen (dan hebben wij er nu al 3 dagen last van) en komt een baby dan echt om het uur? Het lijkt mij zo vaak. Of zou het door de warmte komen? En wordt ie daar dan ook zo huilerig van? De eerste twee weken was het echt geen huilbaby maar nu zet ie het zodra die zn oogjes open doet echt op een krijsen. Ik heb het trouwens bij gehouden en zit op 16 voedingen op een dag. De kleine komt overigens goed aan dus het is niet dat hij te weinig binnen krijgt, sterker nog, ik begin nu te denken dat hij teveel binnen krijgt want ik heb genoeg melk en aangezien hij nu elk uur wil drinken... Ik hoop wat van jullie ervaringen te horen
Het kan zeker dat je kindje meer wil drinken met het warme weer. Daarnaast zul je merken dat het huilen toe gaat nemen. Dat is ook heel normaal. De piek ligt rond 6 weken. Ook de darmen kunnen meer gaan opspelen, krampjes. Je kindje leert in korte tijd erg veel. Lekker oo verzoek voeden en bij je dragen. Het is vaak even pittig maar gaat over. Kan het ook zijn dat hij het te warm heeft? Is je kindje wel voldaan na het drinken? Hoe is de plas en poep verder?
Bedankt voor je reactie. Vind het inderdaad pittig nu vooral omdat die eerste twee weken zo relaxt waren hihi maar probeer er idd gewoon aan toe te geven en blijf voeden op verzoek. Ik controleer steeds in zn nekje hoe warm hij het heeft, vandaag lag hij voor het eerst echt te zweten. Hij heeft alleen een mouwloos rompertje aan, misschien moet ik hem op zo'n moment alleen in zn luier leggen? Snachts ligt hij ook niet graag in zijn wiegje, had em afgelopen nacht onder een lakentje liggen en dat trapt hij weg dus ik wil vannacht proberen of hij gewoon in alleen zn rompertje wil slapen. Doen jullie dat ook wel es? Het is op onze kamer redelijk warm. Ik heb het idee dat hij wel voldaan is na het drinken, ik laat hem altijd drinken tot hij zelf loslaat en hij drinkt eigenlijk altijd rond de 15 minuten. Wel heb ik ook nog eens last van een sterke toeschietreflex waardoor het drinken soms wel onrustig gaat, daarvoor wil ik morgen de LK bellen. Ook wil hij eigenlijk nooit de tweede borst, dus daarom vermoed ik dat hij dan voldaan is, maar ik begin nu wel te twijfelen omdat hij zich na een uur weer meldt. Plas en poep gaat goed. Hij heeft genoeg kletsnatte luiers en ongeveer 3-4 poepluiers (de mooie mosterd gele ) per dag Sorry voor weer een lang bericht en al mijn vragen maar het is mijn eerste kindje dus vind het nog moeilijk alle signalen te herkennen
Alleen maar goed dat je vragen stelt. Goed dat je een lactatiekundige gaat bellen. Het kan prima zijn dat een borst genoeg is. Maar dat kan zij je beter vertellen dan ik. Qua warmte: lekker in een luier als hij t warm heeft. In de nacht kun je altijd nig wat extra aan trekken na of voor voeden. Evt een laken of dunne slaapzak. Hier zijn ze wat ouder hoor. Maar er ligt er een naast me in een shirtje. En dan in de nacht krijgt ze het fris en pak ik een dunnen deken. Het is even zoeken
Hoi, Mijn dochter is vandaag 13 weken en drinkt ook 1 borst per keer. In de avonden gaat ze wat clusteren dus dan krijgt ze steeds om en om. Nu de laatste nachten is ze ook erg onrustig en komt ze het eerste stukje van de nacht na 4 uur voor een voeding en daarna elk uur/ 2 uur .. erg vermoeiend ook dus vorige week kon ze in de nacht nog 5/6/7 uur achter elkaar slapen hier ook nog steeds geen pijl op te trekken dus
Bedankt voor jullie reacties! Moet me er ook maar aan toegeven dat er geen pijl op te trekken is denk. Was voor mij alleen wennen omdat die eerste twee weken zo gemakkelijk waren verlopen, dus het is voor mij zo'n omslag dat ie nu zo huilerig is. Moet vanmiddag ook naar het cb en heb vanochtend ook de lk aan de lijn gehad, die was zelfs bang dat ik m teveel voeding geef en dat ie daardoor huilt van de kramp. Vanmiddag dus maar even wegen bij het cb..