Voeden en de warme dagen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kaatje138, 20 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje138

Kaatje138 Actief lid

15 mei 2015
    266
    208
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Ik lees af en toe mee maar nog niet veel gepost. Na een miskraam vorig jaar heb ik nu een lief klein mannetje van bijna 5 weken. Hij is geweldig
    Mijn vraag gaat over borstvoeding en deze warme dagen. Ik voed op schema sinds een paar dagen en dat geeft zowel hem als mij meer rust. Nu is het zo heet buiten dat ik denk dat hij wel wat extra vocht kan gebruiken.Cb vind ik niet erg helpen in dit geval want ik krijg een antwoord van: kijk maar. Kan ik doorgaan met mijn schema of is het beter vaker aan te leggen? Ik vind het herkennen van de honger signalen soms wel lastig want hij lijkt met smakken en handjes in mond wel altijd honger te hebben. Hij groeit overigens supergoed en zit aan de bovenlijn van de curve dus dat gaat allemaal prima.

Wat doen jullie op deze warme dagen?

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik dronk zelf meer en legde idd wat vaker aan. Ik zou kijken of je hem hierin kan volgen; als hij bv gewoon tevreden is op jullie huidige schema, dan laat je dat zo. Maar als hij tussendoor ineens niet zo tevreden is, zou ik dan even voeden.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    En denk er ook aan dat je zo rond de 6 weken regeldagen kan krijgen. Het is dan wel belangrijk om daar in mee te gaan, zodat je productie zich aan de melkbehoefte van je kindje kan aanpassen.
    Zo vroeg al op schema voeden, het is een keuze, maar blijf wel alert op je productie.

En gefeliciteerd met je mannetje, na die ellende nu toch genieten��

4. Kaatje138

Kaatje138 Actief lid

15 mei 2015
    266
    208
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Thanks meiden!

@zoe123 - ik heb geen ervaring maar de lactatiekundige en mevrouw van consultatiebureau raadden aan om op schema te voeden omdat er geen ritme te ontdekken was in hoe vaak hij komt en hij zo vaak wilde dat we er allebei geen rust in hadden. Steeds mini beetjes enzo. Nu met de klok gaat het vee beter en slaapt hij ook beter.
    Het is m'n eerste kindje dus ik weet ook niet wat het best is, maar dit is me zo aangeraden. Vanaf wanneer zou je we schema voeden?

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ook ik vind op schema voeden op deze leeftijd tricky. Een kindje van deze leeftijd zou 8-12 keer per dag moeten drinken. En inderdaad rond 6 weken heb je regeldagen en daar zou je wel in mee moeten gaan als je bv wil blijven geven.
    Rond de 4 mnd is vraag en aanbod beter op elkaar afgesteld. Dat zou voor mij een moment zijn om een schema te overwegen ( nooit gedaan, maar mocht je dit willen).

Voor nu, jazeker extra aanleggen met warm weer! Wij drinken ook extra met deze temperaturen. Een baby droogt erg snel uit.

Deel Deze Pagina