Productie baby 10 mnd

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Pindaatje, 3 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Beste Mirjam/Saskia,

ik geef inmiddels ruim 10 maanden bv, wat opzich prima gaat. Behalve dan iedere keer productiedipjes rond mijn menstruatie en volgens mij ook eisprong.

Inmiddels kolf ik op mn werk (om de 4 uur) maar 20-30cc per borst! Nu weet ik wel dat mijn zoontje er waarschijnlijk meer uit haalt maar zelfs al zou dat het dubbele zijn, dan nog krijgt hij wel erg weinig binnen! Hij drinkt nog zo'n 5x per 24 uur, en ik geef hem verder niks anders te drinken omdat ik bang ben dat mijn productie nog meer terug loopt.

Mijn zoontje is wel tevreden, maar ik vind wel dat hij weinig natte luiers heeft.

Wat kan ik hier aan doen? Als ik thuis ben, dan voed ik hem soms al expres vaker om de productie op te krikken maar niks lijkt te helpen... Ik heb al vaker aan Domperidon gedacht maar weet niet zeker of dit wel veilig is?

Ik hoop op advies! Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

leuk dat je al zolang voedt zeg!
    Knap dat je ook nog regelmatig de tijd en gelegenheid om te kolven.
    Ja, het is een bekend verschijnsel dat de productie soms achteruit gaat als je kindje meer en meer vast voedsel krijgt. Hij krijgt inderdaad vaak meer uit de borst dan dat jij kolft, dat klopt.
    Maar als hij minder natte luiers krijgt dan drinkt hij per dag wrs toch iets te weinig.
    Wat je al doet is prima, veel aanleggen als je thuis bent, kolven als je werkt. Je zou nog kunnen proberen om 1 of 2 dagen veel intensiever te kolven, tussen de voedingen door, om op die manier de productie te verhogen.
    Borstcompressie toepassen, heb je dat al geprobeerd?
    Domperidon is veilig, je zou het zeker kunnen proberen,
    Ik geef je deze link nog door, lees maar eens. Als je nog vragen hebt horen we het graag.
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Productie vergroten - Niet genoeg melk

Mirjam

3. Pindaatje

Beste Mirjam!

Bedankt voor je reactie!

De rest van je tips heb ik allemaal al geprobeerd, zonder veel effect.

Ik ben gisteren meteen Domperidon gaan regelen en heb het inmiddels in huis maar dat ging niet zonder slag en stoot... De huisarts had er nog nooit van gehoord dus hij had wat overtuiging nodig en vervolgens ging de apotheek moeilijk doen.

Ik hou het bij een lage dosering, 3x 10mg en ben benieuwd wat het doet!

Groetjes Pindaatje

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

de aanhouder wint!
    Succes ermee en houd je ons op de hoogte?

Mirjam

5. Pindaatje

Beste Mirjam,

ik gebruik de pilletjes nu sinds woensdagmiddag en bemerk al effect! Werd vanochtend wakker met een natte bh, laatste keer dat dat gebeurde is lang geleden!

Ik blijf het voorlopig gebruiken.

Groetjes Pindaatje

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    wow, dat is goed nieuws, en wat snel al zeg!
    Dan maar weer aan de zoogcompressen!

Mirjam

Deel Deze Pagina