Hallo allemaal, Mijn baby is nu nog 6 maanden, maar als hij straks 9 maanden is kan ik niet meer kolven op het werk. Nu is mijn vraag of mijn productie dat wel gaat redden dan? Ik werk 2 of 3 avonden in de week. Ik ben dan 5.5 uur weg van huis. En meestal 1 en als ik pech heb 2 hele dagen in het weekend.
Kan je helemaal niet meer kolven dan op het werk? Je kolfrecht loopt bij 10 maanden af ( je mag tot en met een leeftijd van 9 maanden kolven) maar in je eigen tijd kan je blijven kolven. Dus in pauzes en evt half uurtje langer werken een optie?
Met 9 maanden kan je productie wel een stootje hebben. De melk wordt dan voornamelijk aangemaakt op het moment dat je kind bij je drinkt.
Bij mij ging het goed toen ik bij de tweede op vrije dagen wel gewoon bleef voeden. Bij de eerste ging ik toen overdag helemaal op kv over en dat trok mijn productie minder helaas... (werk 4 dagen per week ben dan bijna 10 uur van huis).
Ik lees even mee Mijn jongste is 8,5 maand en ik geef nog borstvoeding. Straks ga ik in eigen tijd kolven op het werk. Dan kolf ik denk ik nog maar 1 keer (nu nog 2 keer). Wat ik mij afvraag is wat een kindje van deze leeftijd gemiddeld aan aantal borstvoedingen krijgt? Mijn zoontje drinkt nu ook water uit een flesje bij het ontbijt, de lunch en het avondeten, maar misschien is dit niet goed en is het beter om hem uitsluitend borstmelk te geven? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Nainen. Bij bv is ander drinken helemaal niet nodig. Omdat ze precies genoeg halen uit de voeding. Extra drinken bijgeven vult de maag, maar geeft niet de benodigde voedingsstoffen. Het water word bij kv geadviseerd omdat de baby's anders teveel voedingsstoffen binnen krijgen. Jackie. Ik heb het kolven op het werk opgegeven aangezien het echt niet mijn favoriete hobby is. Dochter was toen 7mnd. Nu is ze 8,5mnd en krijgt thuis volledig live. Op werkdagen 3x flesje kv. Ik werk 4 dgn en dan 3dgn thuis. Ik merk inderdaad dat die dagen werk geen melk opleveren tot ik weer thuis ben s Avonds. En de dagen thuis Geef ik alle voedingen nog live, soms wel twijfel of ze genoeg krijgt , maar dat is meer omdat ik geen tijdsgevoel heb en bij twijfel nog eens aanleg. De melk word inderdaad aangemaakt geen de tijd dat het voedingstijd is of tijdens het drinken.
Kolfrecht tot 10 maanden? Ik dacht tot 9 maanden. MoniekJ, dus jou productie redt het gewoon? Ik vind kolven ook echt niet leuk, en ben blij als het niet meer hoeft.
Jep. Eerste tijd wel ploftieten toen ik thuis kwam en nauwelijks iets op vrijedagen. Maar dat trok zich al vrij snel weer bij. Vond het niet erg om m'n 1e vrije dag na die 4dgn werken te clusteren. Ukkie had mamahonger, maar mama had ook babyhonger Ze eet nu ook met de pot mee waardoor de druk iets van de voedingen af is.