Hallo allemaal, Ik geef nu al 8,5 maand bv aan mijn kleine meisje. Ik merk aan haar dat als ze tandjes krijgt of als ze ziek is incl hoesten/keelpijn dat ze de borst gaat weigeren. Ze is nu dus al zo n kleine week echt ziek met hoge koorts en weigert al zo n drie dagen de borst. Af en toe krijg ik er een voeding in maar het is vooral s nachts echt drama: veel huilen maar niets willen. Nu zat ik nog op zo n 7/8 voedingen per 24 uur en nu de afgelopen drie dagen drinkt ze ongeveer 4 keer per dag, en dan vaak maar 1 borst. Hoe deden jullie zoiets? Kolfden jullie dan? Dit trekt je productie toch nog niet met 8 maanden? Ik geef nu dus zo n vier voedingen en kolf dan als er langer dan 5 uur tussen zit, ik krijg echter commentaar dat ik dan het vraag aanbod systeem in de war schop en dat mijn productie nu richting stabiliteit gaat dus ik haar gewoon moet volgen. Maar als ik het zo laat en niet kolf, dat kan toch haast niet goed gaan? Ook als je richting stabiliteit zou gaan dan kan je toch niet van 7/8 voedingen in een keer naar 4. Stel dat ze volgende week dan weer vaker zou willen dan is er toch te weinig? Dus: door gaan met soms kolven, of stoppen met kolven? Ik neig naar doorgaan maar vraag even advies.
Mijn kindje is pas 7 weken, dus hoe het met de stabiliteit van de productie zit op die leeftijd durf ik niet te zeggen. Maar mijn gevoel zegt ook kolven wanneer ze normaal wel zou drinken.
Ik zou absoluut kolven. De vraag is namelijk maar tijdelijk omlaag; je wilt niet dat het aanbod ook omlaag gaat maar dat de vraag weer hoger wordt. Als je meisje beter is zal ze in gaan halen, dat gaat makkelijker als ze niet eerst de productie ontzettend op hoeft te schroeven. Misschien kun je proberen of je wat gekolfde melk kan geven op een andere manier, om zoveel mogelijk vocht erin te krijgen. Hier vind hij slokjes uit een gewone beker machtig interessant. Alhoewel niet echt als hij ziek is... Hier zijn we om de beurt ziek, eerst hij, toen ik, nu hij weer... Gelukkig heeft hij niet heel veel geweigerd en wordt hij nu weer beter. Heb wel gekolfd als het me te lang duurde. Toen ik zelf griep had, had ik ineens bijna geen melk meer... Maar dat is nu ook weer helemaal goed. Dus ook niet teveel zorgen maken om je productie, met veel aanleggen kan het best terug omhoog. Heb je oortjes laten checken? Beterschap!!
Hier had zoon een weigerperiode van 2 weken , hij was toen een maand of 10. Hij wou helemaal niet aan de borst. Ik heb toen inderdaad gekolfd. Maar wel een opluchting toen hij uiteindelijk toch weer ging drinken! Kwam ook weer goed met de productie. Dus geen paniek hoor!
Gelukkig! Ik hoop daar ook op, als ze weer wat beter wordt. Ik vind het zo rot zo n weigerperiode, hopelijk is het gauw weer over
Jennifer de kleine heeft hier een urineweginfectie dus dat verklaarde het. Misschien heb je er wat aan! Succes en hoor heel graag hoe het bij jou verloopt
Oké hier ook kleine koort en ziek Hier wilt juist vaker drinken hij is 9 maanden Altijd als ziek is drinkt die vaker Ik ga wel altijd in slaapkamer voeden want in woonkamer dan wilt die niet teveel afleiding ook al is er niemand
AH wat sneu voor je kindje yasmientje een urineweginfectie, vroeg de huisarts ernaar of heb je zelf urine van je kindje ingeleverd? De koorts is weg, wel vlekjes.. Ik vermoed een door combi van keelpijn (huisarts zag een rood keeltje), snotverkouden en zesde ziekte. Als ze morgen nog niet richting de beterende hand ging moest ik bellen voor overleg dus ik kijk vandaag nog even aan. Hoe is het nu met jouw kleintje? Heb je antibiotica gekregen?
Hey Jennifer, hoe is het met jou en je kleine ? Gaat het al beter ? hier drinkt ze eindelijk wel uit de fles maar nog steeds niet bij mij maar ben al blij dat ze wat binnen krijgt Antibiotica inderdaad gehad en lijkt wel te helpen gelukkig!! Drinkt de kleine bij jou al aan de borst ?
Ps de Kinderarts kwam erop want ze zou moeten worden opgenomen voor sonde dus belde ze ons en vroeg of ze dat nog konden controleren dus hebben ze met catether urine proberen te vangen
Zo rond de 9 maanden is je productie volgens mij stabiel. Je maakt de meeste melk aan op het moment dat de kleine aan de borst ligt. Waarschijnlijk zal je kindje wel vaker willen als ze weer beter is om de productie weer helemaal op peil te brengen. Gewoon een paar dagen aan toe geven. Maar ik denk dat ik in deze situatie ook regelmatig zou kolven. Mijn dochter had zoiets met 11 maanden, van de ene op de andere dag dronk ze niet meer aan de borst. Ik heb toen 2 weken lang 3x per dag gekolfd om het op gang te houden.
Jennifer hoe is het nu met jou en de kleine hier nog altijd borstweigeren heb veel info gevonden onder breastfeeding strike of nursing strike
Wat vervelend! Wanneer weet je of de blaasontsteking over is? Echt rot zeg. Het gaat redelijk hier, drinken echt nog niet zo goed helaas. Ze drinkt zoiets van de helft van wat ze normaal drinkt. Soms dus met een rietje dat snapt ze een beetje.