's nacht erg lekkende borsten

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mano82, 4 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    M'n dochtertje is nu bijna 3 maanden oud, en ik voed ze gemiddeld 6x per dag. 's Nachts meldt ze zich nog slecht 1 keer (wat eerst 3 keer was). Ze slaapt nu meestal van 19-20u tot een uur of 3 in de nacht. Maar ik word meestal eerder wakker met 'exploderende' borsten, ze staan dan echt op springen en de melk lekt eruit, met gevolg dat mijn beha helemaal nat is en de borstcompressen doorweekt zijn :confused: Dit is al meer dan een week zo. Ik kolf meestal de druk ervan af zodat Louiza zich niet verslikt maar ik kolf niet teveel omdat de productie dan nog meer op gang komt.
    Ik heb sinds het begin een overvloed aan melk, ook omdat Louiza erg goed drinkt, maar omdat ze nu steeds langer doorslaapt, stapelt de melk zich op...
    Ik vraag me af of dit te vermijden is?
    Alvast bedankt voor de mogelijke reacties.

2. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    kan je niet een uur of 22-23 nog even kolven? Kan je ook mooi een voorraad opbouwen... voor de rest is het vraag en aanbd, je borsten zullen zich vanzelf wel aanpassen..

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb dit ook gehad rond die tijd. Ben toen ook 's avonds gaan kolven voor een voorraadje. Bij mij was het na een paar weken wel over, waarvan een paar dagen doorweekt tot aan de lakens aan toe.

4. hier soms hetzelfde. Ik slaap nu met een handdoek ter hoogte van mijn borsten... Ik doe er niks aan.

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Het gaat vanzelf over... ik zou zonder bh slapen en dan gewoon een dik badlaken leggen ter hoogte van je borsten en 1 op je nachtkastje zodat je snachts makkelijk kan wissellen... borstcompressen hebben ook een beetje een zuigende werking en kunnen ervoor zorgen dat het lekken juist langer blijft.

6. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik zit ook met een overproductie aan melk (en een zich verslikkende dochter) en bij mij heeft de lactatiekundige geadviseerd om (naast voor het voeden even de druk eraf kolven) één keer per dag mijn borsten helemaal goed leeg te kolven om als het ware te 'reseten'. Je borsten maken dan als het goed is iets minder melk aan. Als je dat doet na de laatste voeding (mij lukt het niet, ik heb nog steeds ruzie met de kolf), dan heb je geen of minder last van zich opstapelende melk. Eén keer per dag je borsten in één keer helemaal leegkolven zorgt er niet voor dat je nòg meer melk krijgt (was ik bang voor). Dit kan wel gebeuren als je meerdere keren per dag een beetje kolft.

7. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    En op je rug slapen....? dat scheelt ook een hoop in het lekken, mocht je dat nog niet doen. En volgens mij juist wél een BH dragen...
    Een badlaken onder de matrashoes slaapt misschien wat lekkerder dan zelf direct op het badlaken gaan liggen.

Succes en laat nog even horen over een tijdje hoe het gaat!

8. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hoi meiden, bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb m'n borsten eens goed leeggekolfd en het is waar dat ze nu minder snel weer vollopen. Een borstkolf haalt dus eigenlijk meer uit een borst dan de baby?
    Heb de voorbije nachten geen lekkende borsten meer gehad :) Ik slaap wel nog steeds met een bh aan want als Louiza zich 's nachts aanmeldt om te drinken dan houd ik aan de andere borst een lekschaaltje in.
    Wel ga ik nu een voorraadje melk opbouwen en telkens voordat ik ga slapen wat afkolven. Lijkt me ideaal om die ene voeding die nu is weggevallen op te vangen.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb toen ook wel eens zonder bh geslapen, maar geen succes, ik had wel handdoeken neergelegd maar de de rest van het beddengoed was wel helemaal nat! Fijn dat je nu niet meer lijkt te lekken! Ik slaap trouwens sinds 2 weken ofzo zonder bh, eerder voelde dat nog raar.

Deel Deze Pagina