mijn zoontje is nu 2 weken. Tot nu toe drinkt hij uit 1 borst op aanraden van de kraamverzorgster, maar hij blijft nu maar happen na de voeding. Kan ik dan beter voortaan de andere borst ook aanbieden? Heb dat net gedaan en hij heeft daarna wel een paar x gespuugd, dus hij zat best vol. Wat doen jullie? 1 of 2 borsten aanbieden?
Aangeraden wordt, zeker op zo'n jonge leeftijd, om twee borsten aan te bieden. De eerste tot je baby vanzelf lost, en dan de twee in zoverre hij of zij nog verder wil drinken. Raar advies dat je verkregen hebt dus
Mijn lk heeft aangegeven dat ik er 1 per keer moet aanbieden vanwege de hoge productie die ik heb én de sterke tsr. Maar als het bij jou al in de kraamweek is geadviseerd zal dat wel niet de reden zijn. Ik zou als ik jou was ook nog de tweede borst aanbieden, zeker als je het idee hebt dat je kindje nog niet voldaan is.
Ik geef beide keren vanaf de kraamweek 1 borst, ook door overproductie en sterke tsr. Bij de oudste was de overproductie zo erg dat hij ook met 1 met 5 min nokkie vol zat en veel spuugde en hard groeide en veel krampjes had. De jongste kan wat rustiger drinken, maar is meestal voldaan met 1. Ik zou gewoon goed naar je kindje kijken. De meeste vrouwen voeden volgens mij wel 2 kanten. Maar je kan kijken wanneer je baby voldaan is. En letten op goed groeien en plassen. De ene voeding hebben ze ook meer honger dan de andere. Als je nog hongersignalen ziet na 1 kant, zou ik de andere kant geven. Na enkele weken gingen mijn kinderen ook wel onderscheid maken tussen willen drinken en zuigbehoefte. Dan gaven ze dus wel hongersignalen maar werden boos bij nog meer melk, dus gaf ik een speentje, aangezien ze bij mij niet kunnen zuigen zonder nog sloten melk binnen te krijgen. Je zou eens kunnen bellen met de LLL voor advies. In principe kan een baby het prima aangeven. Maar een en ander is wel afhankelijk van je productie; mijn manier van voeden en speentje geven werkt voor ons goed, maar zou bij anderen misschien de productie om zeep helpen.
Hier de eerste dagen 2 borsten maar het kwam veel te goed op gang en M gaf hele voedingen terug. Veel groene spuitluiers. Daarna overgegaan op 1 borst en met de andere leegkolven een mooie voorraad in de vriezer gekregen. Nu is alles al een tijdje prima in balans met een borst per keer
Even kijken wat je denkt wat hij wil. Als je denkt dat hij een tweede borst nog wel wil, gewoon geven. Als hij daarna tevreden is is het prima, ook al geeft hij wat terug. Je kan hem ook aan de eerste borst wat langer laten sabbelen, als hij dat wil. Ik heb altijd 1 borst gedaan, omdat ze dan gewoon genoeg hadden gehad. Vanaf een maand of 8 drunken ze soms 2 borsten, toen was mijn productie niet zo belachelijk hoog meer
Het is dus een beetje zoeken. Iedereen doet toch iets anders. Dan kijk ik gewoon of hij nog trek heeft. Vaak ligt hij weer in diepe slaap na 1 borst. Alleen 's avonds wat onrustiger en blijft hij happen. Dan geef ik gewoon de 2e borst. Bedankt voor jullie advies!
Dat onrustige in de avond hoort er bij, slokje, slapen, slokje slapen. Is al een beetje clusteren (Google maar eens). Samen lekker op de bank met een kopje thee, maak het jezelf zo makkelijk mogelijk Volgens mij ben je hartstikke goed bezig en loopt het verder goed toch? Bij twijfel kan je natuurlijk altijd hulp vragen bij een lactatiekundige.
Ik heb in sommige fasen ook wel eens 3, 4, 5, 6 borsten gegeven Er zit geen limiet aan, als ze nog niet voldaan zijn... Wat betreft iedereen doet het anders: iedere baby en mama zijn een unieke combinatie. Wat bij de een goed werkt, is drama bij de ander en andersom. Goed blijven kijken naar wat jij denkt dat behoefte van je kindje is en dan daarop aansluiten.
Wat betreft spugen: dat doen veel baby's (mijn jongste was echt een spugertje), zolang ze er geen last van hebben en het niet in grote golven eruit spuit is het meestal geen probleem. Of zoals ze dan zeggen: een wasmachine probleem . Betekent niet automatisch dat ze 'teveel' gedronken hebben in ieder geval.
Hey, je gaat stoppen? Lees je topic bij flesvoeding. Kunnen we je nog helpen met tips of iets dergelijks?