Voeden op verzoek en slaapplek baby?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door appeltje, 26 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hallo,

Hoe doen jullie borstvoedende mama's dat?
    Tot gisteren sliep Kevin bij ons op de kamer zodat ik 's nachts in bed kon voeden. Bij het eerste hongersignaaltje kon ik hem al uit zijn wiegje pakken en aanleggen. Helaas drinkt mijn kleintje zeer luidruchtig. Ook begint hij vaak 's nachts te persen en te steunen. Gevolg is dat papa vaak naar de bank beneden moest verhuizen. In combinatie met zijn nieuwe baan is dit niet ideaal.

Vannacht dus voor het eerst op zijn eigen kamer gelegd. Maar ondanks mijn goede babyfoon miste ik de vroege hongersignalen. Dan hoorde ik hem pas als hij huilde en tegen de tijd dat hij klaar was om aan te leggen was hij al helemaal overstuur. Ook niet fijn, want dat vind ik niet nodig en ook moeders wordt daar een beetje stressy van.
    Het liefste heb ik hem weer op onze kamer, in ieder geval totdat we nog maar 1 nachtvoeding hebben. Maar daar is mijn man niet zo blij mee. We kijken er allebei anders tegenaan.

Iemand ervaring hiermee? Hoe hebben jullie dat gedaan?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tja, met een baby op de kamer heb ik ervaring, met een man die er niet tegen kan niet, eerlijk gezegd. Kan je man niet gewoon oorplugjes in doen?

3. Liene heeft hier gewoon tot ze 4 maanden was bij ons in bed geslapen en dan tot 7 maanden op de kamer.

Ik vond dat ook nodig om 'snel' te kunnen reageren.

Dus, begrijp jou volledig.

Maar voor je man is het ook niet fijn... Misschien idd oordopjes indoen?

4. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Lieve slaapt 's nachts ook nog gewoon bij ons hoor! En als m'n man er last van heeft, heeft hij pech. Hij boft nog vind ik, anders had hij er misschien ook wel eens uit gemoeten voor een flesje, en nu mag hij gewoon lekker blijven liggen. Snap je probleem hoor ik wil het niet bagitaliseren, had er alleen zelf geen boodschap aan gehad. Maar ik begrijp ook goed dat ik dat nu makkelijk kan zeggen aangezien ik niet in jouw schoenen sta ;). Ik vind het ook erg belangrijk om haar aan te leggen bij de eerste hongersignalen, als ze overstuur is drinkt ze ook niet of nauwelijks. Succes!

5. appeltje

Nou, eerlijk gezegd is het soms wel fijn als hij naar beneden gaat, want mijn man snurkt aardig hard als hij moe is (en dat is hij in deze tropenweken :D).
    Oordoppen hebben we geprobeerd, maar daar gaat het geluid gewoon doorheen... hij piept aardig hard namelijk (komt ook door de spruw).

Ik heb inmiddels met hem afgesproken dat Kevin weer bij ons op de kamer slaapt totdat hij nog maar 1 of geen (bekijken we later) nachtvoeding krijgt. Ik ga een gemakkelijke stoel kopen (Ikea) waarin ik goed kan voeden... en dan voed ik op de babykamer. Daar moet ik toch 's nachts zijn voor de luierwisseling. Dan heb ik toch de vroege hongersignalen, ik kan beter zitten tijdens het voeden en kan ook meer licht maken en kindje kan meer herrie maken zonder dat man wakker wordt. En als man beter slaapt dan snurkt hij ook minder en dan is mama ook blij!

Pfff... gelukkig dat mijn man er zo relaxt op reageerde, want ik was toch wel een beetje verdrietig dat mijn kleintje vannacht zo overstuur was. En dat zonder dat het eigenlijk nodig was. Hij vindt de gezondheid van zijn zoon natuurlijk het belangrijkst!

Bedankt voor de adviezen, we gaan dit proberen.
    Iemand trouwens ervaring wanneer de nachtvoeding ongeveer ophoudt? Wanneer was dit bij jouw kindje?

6. Liene slaapt sinds een paar weken van 9u tot half 6-6u 's morgens. Dus hier was het gedaan vanaf 11 maanden ongeveer.

Maar het is bij iedereen anders, dus pin je hier niet op vast.

7. appeltje

Als je een goede tussenoplossing kan vinden waarin beiden zich kunnen vinden, dan wil ik best concessies doen. 'Geen boodschap aan' vind ik wel een beetje kort door de bocht. Dat zou ik andersom ook niet pikken... als er tenminste over wordt nagedacht om het voor alle partijen beter te maken, dan is hij tevreden. Het gaat om de intentie het te willen oplossen. En als er geen alternatief is, dan legt hij zich er daar uiteindelijk wel bij neer.

8. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    klinkt wel als een goed plan appeltje. hoop dat dit werkt voor jullie. Jonathan heeft helemaal in het begin soms bij mij geslapen (vooral als ie krampjes had) en soms in zn wieg op zn eigen kamer. Ik hoorde hem dan als ie huilde vrij snel en hij kon dan gewoon goed drinken. Ik voedde hem ook in een stoel op de babykamer. Na ongeveer 8 weken sliep hij door. Vanaf die tijd heeft ie ook altijd in zn eigen bedje geslapen.

Maar bij deze dingen moet je het gewoon doen zoals je het zelf prettig vindt hoor, dat is voor iedereen verschillend. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je man ook es lekker slaapt maar mannen piepen wel gauw hoor. Hoop niet dat je het erg vind dat ik dat zeg, is uit eigen ervaring, die van mij vroeg me vanmorgen toen ik om 6 uur zat te voeden of we er niet wat aan konden doen dat Jo vroeg wakker wordt :(

9. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    hey,

Ons zoontje slaapt al van de eerste dag dat we thuis waren in zijn eigen kamertje. Onze kamer is ernaast dus ik hoor hem als ie pruttelt in de babyfoon.
    Meestal ga ik dan naar beneden om te voeden met hem omdat ik dan even tv kijk. Lekker gezellig en mijn man kan dan doorslapen.

Maar ons zoontje slaapt wel al van de tweede week door en hoeft geen voeding meer 's nachts. Ik geef hem zijn badje tegen 22.45 uur en tegen 23 uur zijn laatste voeding. Om middernacht slaapt iedereen hier en wordt mijn zoontje pas tegen 7 uur of zelfs 8 uur wakker. Soms gebeurd het nog es dat ie om 5 uur wakker wordt en dan ga ik naar beneden met hem omdat mijn man nog slaapt.

Gr. Edelweisje

10. appeltje

Vanaf de tweede week al doorslapen? Wow, dat is snel. Wij mochten van de kraam maar maximaal 5 uur tussen de voedingen 's nachts hebben, ondanks dat hij goed aankwam. Ik mag meestal elke 2,5 uur 'aan de bak'... er zit ook wel eens wat meer tussen, maar dan word ik zelf wakker van de toeschietreflexen... :D

11. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    hier was het doorslapen met een maand of 3... maar niet elke nacht, ongeveer de helft van de tijd. Toen weer een paar weken 2 voedingen per nacht, langzaam weer naar 1 gegaan en gelukkig gaat het de laatste weken weer goed!
    op afgelopen nacht na, maar ja hij had de heleboel ondergekotst... en ondanks dat hij op zijn eigen kamertje slaapt en momenteel omdat hij ziek is hebben we zijn deur op een kiertje staan en onze deur gewoon dicht, werd ik wakker op het moment dat hij kotste en stond ik direct naast zijn bed.... tja moeder instinct he? ;)

Steven slaapt vanaf dat hij 4 weken oud was op zijn eigen kamertje. eerst nog met beide deuren open en nu normaal gesproken met beide deuren dicht... dan word ik wel wakker als hij wil drinken, maar niet altijd als hij zijn stem wil oefenen.... :)

Weet je wat ik denk dat belangrijk is, doen waar jij en je man je goed bij voelen en zo te horen hebben jullie een middenweg gevonden.... verwen jezelf met een fijne stoel en we horen natuurlijk graag hoe deze oplossing gaat bevallen!

12. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ongeveer de eerste 6 weken dat ons meisje op onze kamer sliep. En nu nog af en toe als ik daar zin in heb. Als t aan mijn vriend ligt slaapt ze altijd bij ons, maar hij hoeft niet te voeden en wordt nergens wakker van. Ons meisje wordt vaker wakker als ze bij ons slaapt en dan mis ik mijn slaap en hij niet.

Sinds een paar dagen komt ze om half 7/7u voor de 1e voeding (laatste krijgt ze rond 23u) Ik hoop dat dit blijvend is, heerlijk zo'n lange nacht.

13. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Lijkt me een mooie oplossing zoals je die nu voorstelt! Hoop dat het voor jullie alledrie goed bevalt.

Bij ons heeft Iza de eerste twee weken op onze kamer geslapen. Ik werd alleen wakker van ieder piepje, kreuntje en lag dus de halve nacht in waak-stand. Sinds ze op haar eigen kamer slaapt, met de babyfoon in haar wiegje, gaat het geweldig. Zowel wij als zij slapen rustiger en langer.
    Ik word nu wakker als ze harder begint te kreunen en dat is vlak voor ze echt wakker wordt. Dan loop ik naar haar kamer en ben het huilen dus voor. Ook ik heb een stoel in de babykamer staan voor de voeding.

Iza slaapt sinds ze 5,5 week is meestal van 23u tot 5-6 uur door. Ik hoef er dus alleen nog maar vroeg in de morgen uit!

14. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ana-Lucia slaapt vanaf de geboorte bij ons op de kamer... dit blijft zo tot ze 1 jaar is, dan word ik meteen wakker als er iets met haar is.

Moet er wel bij zeggen dat ze al vanaf 7 weken sliep van 23u30 tot 6u en sinds ze 12 weken was van 22u30 tot ong 9u30... Ik wil haar gerust nog een nachtvoeding geven, maar ze vraagt er niet meer om en gezien ze al 5.5 kg is aangekomen sinds de geboorte is het ook niet nodig om haar ervoor wakker te maken.

De eerste zeven weken werd ze wel regelmatig wakker voor een voeding en toen werd m'n man ook meestal ff wakker, maar daar had hij geen problemen mee, hij was al blij dat hij er niet uit moest om te verschonen of te voeden.

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Fijn dat jullie al een mooie oplossing hebben bedacht. Hier heeft mn vriend af en toe op het logeerbed geslapen. Eerst even samen op bed lekker kletsen (en de rest) en dan vertrok hij naar boven. Werkte voor ons ideaal.

16. appeltje

Nou, vannacht weer op de slaapkamer gevoed hoor. Ik had drie nachtvoedingen, waarvan ik de eerste in het kinderkamertje heb gedaan. Maar daar was het zo koud! En ik had nog geen gemakkelijke stoel (gaan we morgen voor shoppen), dus huppekee de voedingen daarna in bed. Man heeft er geloof ik weinig van meegekregen. Misschien laten we het maar zo.... even aankijken maar...

17. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ja, dat is natuurlijk wel een verschil, dat het nu zo koud is! ik deed die nachtvoedingen in de zomer, dan gaat t wel. brrr, ik vind het nu 's ochtends ook al zo koud om mn bed uit te gaan. Heb vanmorgen mn man Jonathan laten halen :)

18. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Deyna slaapt alweer een tijdje in haar eigen bed. Omdat ik de babyfoon naast mijn bed heb hoor ik nog steeds ieder kikje. Misschien is dat een idee.

Ik heb vaak nog maar 1 nachtvoeding en soms pas 's ochtends weer.

19. essepes

essepes Actief lid

18 aug 2006
    198
    0
    0
    Ik leg mijn zoontje overdag en 's avonds in zijn eigen bed om te slapen. Maar vanaf de eerste nachtvoeding (of late avondvoeding) blijft hij vaak bij ons in bed. Dit werkt voor ons het beste gezien hij vaak nog 3 a 4 nachtvoedingen vraagt.
    Ook voor mijn vriend is dit het fijnst, als Mika op zijn eigen kamer ligt word ik pas wakker als hij huilt en dan is mijn vriend inmiddels ook al wakker. Bij ons in bed vind hij zelf halfslapend de weg naar de borst en slapen we allemaal weer het snelst in (mijn vriend word zelfs niet eens wakker).

20. appeltje

Nou, ik heb hem sinds 2 nachten op zijn eigen kamer. Ik ben overdag begonnen hem op zijn kamer te laten slapen en dat ging hartstikke goed. Voeden doe ik toch maar weer beneden, we laten de verwarming 's nachts gewoon op 21 C staan. Mijn bank beneden zit toch het lekkerst! En ik ben nu naar 2 nachtvoedingen gegaan, dus dan is het wel te overzien.

Evaatje, ik heb ook een goede babyfoon, maar ik hoorde de eerste hongersignaaltjes niet. Pas als hij ging huilen werd ik wakker. Nu ik wat uitgeruster ben omdat hij op zijn kamer slaapt (je wordt toch wakker van elke murmel die uit zijn wieg komt als hij naast je slaapt), hoor ik de babyfoon ook beter. Dus geen overstuur Kevin meer aan mijn borst! :D

Deel Deze Pagina