deze melk weggooien of geven?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Aquilegia, Dec 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hallo Teddy,

Ik ben niet lekker (overgeven, buikgriepje of iets verkeerds gegeten?).
    Mijn dochter is op het KDV en ik heb net gekolfd. Zal ik dit bewaren of weggooien? Op zich heb ik genoeg/te veel melk in de vriezer, dus het is niet dat ik er wakker van zal liggen als het weg moet. Maar ze heeft gisterenavond en vanmorgen ook 'live' bij me gedronken. Toch vind ik het geen fijn idee, als het in de vriezer gaat en ze het over bijv. een maand gaat opdrinken en dan misschien alsnog ziek wordt.

Als ik morgen beter ben, gaat ze ook een fles of 2 drinken, omdat ik dan cursus heb. Dus ik bedenk opeens (als het doorgaat) dat het niet de vriezer in gaat maar morgen gegeven wordt.

Groetjes,
    Aqui

2. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    Hallo Aqui,

Niet weggooien, maar juist vandaag nog geven! De melk die je nu gekolft hebt bevat juist antistoffen tegen de ziekte die jij nu doormaakt. Door deze melk met antistoffen aan je kindje te geven (ook door haar live te voeden) bescherm je haar tegen dit virus of deze bacterie. Ze wordt dus juist niet ziek van jouw melk, maar goed beschermd tegen deze infectie.

Beterschap meid!

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mag ik het ook morgen laten geven? Dat komt me op zich beter uit.

Dank voor je snelle en duidelijke reactie! :)

4. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    is ook goed hoor!

Share This Page