Wat vraagjes.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mmaammaa, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmaammaa

mmaammaa Lid

1 jul 2011
    21
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi,

ik ben nou 25 weken zwanger en zou graag borstvoeding willen geven.
    Alleen ik slik wat medicijnen.
    Ascal (kleine bloedverdunner ookwel kinderasprine genoemd)
    en Azathioprine (imuran).
    Nou zei mijn gyn dat het geen probleem moet zijn met die medicatie.
    En heb ik in augustus nog een gesprek met een kinderarts.
    Maar iedereen raad mij aan om een lactatiekundige te benaderen dus bij deze.

Ook hoor ik veel over moederhonger.
    Ik heb de ziekte van Crohn en heb dus niet al te heel veel energie.
    En heb ook nog een dreumes rond lopen van dan (als de baby word geboren) 2 jaar oud.
    Dus op even plat gezegt de baby de hele dag aan mijn borsten te hebben hangen, gaat gewoon niet.
    Wat kan ik dan doen?

Om de 3 a 4 uur voeden is echt geen probleem dat moet ook met een fles.

En hoe zit het met clusteren?

Alvast bedankt voor de reactie.

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hi.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Medicijnen:
    -Ascal: Mag je gebruiken i.c.m. borstvoeding bij een dosering van 30-100 mg per dag.
    - Azathioprine: Gaat in kleine mate over in de moedermelk. Tot nu toe zijn er geen nadelige effecten gemeld bij baby's. Toch wordt het geven van borstvoeding met dit medicijn afgeraden, omdat het langetermijn effect op het immuunsysteem en bloedbeeld van de baby niet bekend is. Je moet zelf afwegen of je BV wilt geven met dit medicijn.

Ziekte van Crohn:
    Er zijn geen melding van moeders met Crohn die borstvoeding geven waarbij de ziekte opvlamt. Wat betreft je energie, zou je in gesprek kunnen gaan met een diƫtiste voor extra energie drankjes of eten om in je dieet toe te voegen.

Frequentie aanleggen:
    In het begin zal je kindje vaker dan om de 3-4 uur komen voor een voeding. Dit komt omdat je BV nog op gang moet komen en je kindje wel voldoende binnen wilt krijgen. Dit zal na een pa een paar dagen af kunnen nemen, maar sommige kinderen blijven langer om de 2 uur komen. De tijd zal dat leren. Er zijn ook regeldagen waarbij je kindje vaker wilt voeden. Dit is een natuurlijke manier om je productie aan te passen op wat je kindje vraagt, dit is meestal voor 2 dagen.

Geniet van je zwangerschap. Bij vragen horen we het.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina