Productie kolven verhogen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mamalein, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalein

Mamalein Lid

30 mei 2010
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi.

Ik ga straks weer aan het werk. Ik wil bv blijven geven en daarom gaan kolven. Heb de Medela feestyle.
    Als ik kolf heb ik vaak ong. 80 cc. van 2 borsten (ik kolf 7 a10 minuten, maar na 5 minuten houdt het al op...) Toch heb ik het idee dat ze aan de borst er meer uit haalt.

Ik zou dit graag willen verhogen. Heeft u tips. Ik kolf altijd op de hoogste stand.

Onze dochter krijgt 5 voedingen per dag. Waarvan 1 KV. Op dat moment (kolf ik mee om een voorraad aan te leggen)

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Wat je het beste kunt doen om de productie wat op te krikken is een paar regeldagen instellen. dat zijn dagen waarop je even hééél veel kolft en/of aanlegt.
    Dat hoeft niet gelijk, maar kan bijvoorbeeld in een weekend als je met z'n tweeen bent. Door veel meer aan je borsten te vragen (ook al zual er per voeding in eerste instantie niet zo veel komen) zullen je borsten het signaal gaan oppakken en meer produceren. Het resultaat zul je dan na een dag of 3 moeten gaan voelen en terugzien in je productie.

succes
    Linda

Deel Deze Pagina