Na ruim 1,5 jaar stoppen met bv - hoe reageerde jouw kind?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tupp, 24 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze oudste heeft 1,5 jaar moedermelk gedronken en hield er toen vanzelf mee op. Ik vond dat ook wel een mooie leeftijd.
    Bij de jongste zat ik er ook een beetje op te wachten dat hij zelf de belangstelling zou verliezen. Maar hij geniet, letterlijk en figuurlijk, nog met volle teugen. Dus ik denk dat ik zelf de knoop maar doorhak. Hij drinkt alleen 's ochtends nog. Overdag vraagt hij er wel om, maar accepteert dat hij niks meer krijgt dan.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen van andere moeders. Hoe reageerde jouw kind toen je (na een lange periode) stopte met bv? En wat heb je tegen je kind gezegd?

2. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Mijn dochter is wat ouder en mag nu nog 's avonds een slokje bij mij drinken, maar door de zwangerschap is er bijna geen melk meer. Ze hapt wel aan, maar dan drinkt ze praktisch niets. Dat vindt ze wel jammer, maar ze maakt er geen drukte om. Ik heb verteld dat de melk bijna op is en dat er straks weer melk komt voor de baby. Dat lijkt ze te accepteren.

3. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ik lees mee, zit in exact dezelfde situatie. En mijn zoontje is echt fanatiek boobie-fan.. Ik kan niet eens stoppen heb ik het gevoel

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik had onze zoon gisteren tijdens en na het drinken al verteld dat het de laatste keer was, dat de melk nu op is en dat het klaar is. Vanochtend vroeg hij om drinken en zei ik "Nee, het is op." Z'n reactie was wel even heftig hoor. "neeeeee!" en hard huilen natuurlijk. Maar na een oaar minuten wilde hij wel wat anders drinken en daarna ging het wel weer.

Wel heeft hij vandaag wat meer em langer gehuild dan normaal. Maar verder heeft hij er niet echt naar gevraagd. Nu is dat ook wel logisch, want hij dronk alleen nog 's ochtends. Ik ben dus wel benieuwd hoe het morgenochtend gaat.

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ben gestopt rond de 2 jaar. Zowel bij nr 2 als nr 3.
    Uitgelegd dat 'mamamelk' op was.

Dikke tranen in het begin uiteraard en een 2-tal pittige nachten, maar na een dag of 3-4 was het leed geleden. Nog wel weken er af en toe naar gevraagd, maar dan ook tevreden met het antwoord 'nee, het is op'. Geen drama meer.

Al met al is het mij ontzettend meegevallen. Ook voor mezelf (qua borsten, stuwing e.d.).

(ik gaf nog volledig op verzoek 6-9 keer per 24 uur overigens, ben vrij cold turkey gestopt ;))

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste stopte zelf met 23 maand, ik was tien zwanger.
    Jongste met 34 maand. Het stelde nog maar weinig voor s avonds. Toen ze een keer ziek werd, wilde ze niet en heeft ze er bijna 2 weken niet meer om gevraagd. Daarna ineens wel weer maar uitgelegd dat het op was. Dat vond ze prima.
    Wat eerder was ze een keer 6 dagen gestopt maar pakte het daarna weer op.
    Na 2 weken kon ik die knop niet meer omzetten.

Deel Deze Pagina