productie loopt terug? borstvoedingsthee?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Xellepel, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ik heb het idee dat mijn productie terugloopt de laatste 2 weken. Geen idee waar dit door komt.

De redenen waarom ik dit denk;
    Mijn zoontje doet opeens heel lang over het drinken en laat ook niet meer zelf los. Hij blijft zuigen zonder te slikken. Dus heb ik het idee dat hij nog niet helemaal voldaan is.
    Ook kolf ik nu veel minder dan voorheen. Dat is per keer te weinig voor 1 voeding.
    Borsten zijn ook veel slapper dan voorheen.
    Ik lek niet meer.
    Het enige is dat mijn zoontje niet huilt of ontevreden lijkt.

Ik geen nu zo'n 5 á 6 voedingen per dag en al een ruime maand slaapt hij door.

Maar toch wil ik er wat aan doen. Vooral omdat ik volgende week weer moet gaan werken en vaker moet gaan kolven. Ik wil natuurlijk niet tekort komen. Een voorraadje heb ik niet want mijn zoontje lust geen ontdooide melk. (daar hebben we al alles aan gedaan maar hij weigert)

Is borstvoedingsthee een optie? En waar kopen jullie dit. Of hebben jullie andere tips?

2. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Is zeker een optie . De behoefte van ne mannetje verandert ook, daarom moet de productie regelmatig opgeschroefd worden, daar zijn regeldagen/weken voor ;)
    Veel en vaak aanleggen zorgt daarvoor. Bv thee is fenegriek te krijgen bij de reformwinkel. En veel info kan je op borstvoeding.com vinden
    Succes

3. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Rond 4 mnd is er vaak een productiedip! Daar zit je nu waarschijnlijk in. Ik gebruikte borstvoedingsthee van Weleda. Te koop bij de tuinen en de meeste reformwinkels. Je kunt ook fenegriekpillen of boezemvriendjes bij eurolac bestellen. Let op als je voor thee gaat er moet wel fenegriek in zitten, of gezegende distel. Dit zijn de kruiden die productie verhogend werken

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Of thee echt werkt is nooit bewezen, maar het kan je net een zetje geven msschien.
    Met vier maanden heb je gewoon weer regeldagen, vaak stevige, en het is vervelend dat dat vaak samenvalt met terugkeer naar het werk. Maar daar kan je kind niks aan doen natuurlijk, die wil gewoon melk.
    Gewoon je kind volgen, heel goed opletten dat je goed aanlegt, en borstcompressie (dat kun je ook tijdens het kolven doen).

5. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Hij is net 3 maanden, geen 4.
    En vandaag lijkt het al wat beter. Iets vollere borsten en hij dronk er vanmorgen ook steeds maar 1 leeg zonder al teveel onrust.
    Maar het is nog geen avond dus...
    Ik ga de thee ook even proberen.

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Rond 3 maanden had ik weer een aantal regeldagen. Thee helpt hier echt, ik merk zeker effect. Ik laat het wel altijd lang trekken. Natuurlijk is veel aanleggen het belangrijkste als de productie terugloopt, maar dit hielp net een beetje extra.

Deel Deze Pagina