Elke 2 weken ongesteld incl. BVdip, om gek van te worden!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MommyOwl, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Ik begin het een beetje zat te worden: ik ben nu al voor de 5e keer elke 2 weken ongesteld en heb steeds weer 1-3 dagen hiervoor een borstvoedingsdip.

Na de bevalling heb ik 6,5 week gevloeid en werd 30 dagen later weer voor het eerst ongesteld, ondanks volledige borstvoeding :(. Sindsdien dus ongeveer elke 2 weken ongesteld. Inclusief elke keer een borstvoedingsdip! Word er knap chagrijnig van :(

Voor wie klinkt dit bekend? Wanneer gaan mijn hormonen zich weer eens normaal gedragen? :x Dat ik zo vaak ongesteld ben kan ik mee leven, maar die BVdips zijn zo vreselijk irritant!

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    He herkenbaar! Ik werd 6 weken na de bevalling weer ongesteld... Toen 10 dagen later weer :( en toen een poosje een cyclus tussen de 15/17 dagen... Met flinke dips idd.
    Maar het is steeds ietsje beter gegaan en nu zit ik voor het eerst weer op 28 dagen! Hoera!

Vanaf 6 maanden ben ik bij dips savonds een flesje kV na gaan geven. Toen was mijn extra lange verlof afgelopen en ik trok het gewoon niet om de halve nacht met een baby aan de borst te liggen. Bovendien is mijn ervaring dat de dip meteen na je menstruatie vanzelf weer bijtrekt.
    Heb je overgewicht als ik vragen mag? Ik heb zelf het idee dat het met mijn extra kilo's te maken heeft. Ik ben nu precies weer op mijn gewicht van voor de bevalling en ook precies deze maand heb ik weer een gewone cyclus.

3. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Oh gelukkig, herkenbaar voor iemand! :p

Zoals je het beschrijft, zo is het precies nu bij mij! Fijn om te horen dat het vanzelf steeds iets beter gaat. Maar ik zie aan je banner dat je kindje intussen alweer 9 maanden is... pfff, lange tijd om te wachten op een normale cyclus :(

Ik werk niet, dus ik heb (gelukkig) de luxe om de halve nacht te voeden bij zo'n dip. Tot nu toe kan ik de dips prima opvangen, vooral als ik overdag behoorlijk vaak aanleg (elke 1,5-2 uur), dan komt ze vaak maar iets van 3 keer in de nacht. Da's nog te doen :) En zo'n dip duurt, tot nu toe, maar 1-3 dagen bij mij en dan word ik ongesteld en is de dip ook meteen weg. Werden bij jou de dips steeds erger/minder erg/gelijk? En werden ze ook langer/korter/gelijk?

Ik heb inderdaad overgewicht ;) Maar toen ik die 6,5 week na de bevalling weer voor het eerst ongesteld werd zat ik alweer 9kg onder mijn startgewicht van voor de zwangerschap (lang leve borstvoeding!). Toen ik zwanger werd namelijk 94kg en al een hele tijd een prachtig regelmatige cyclus en vlot zwanger; ruim 6 weken na de bevalling (en eerste ongesteldheid dus) 85kg. Nu intussen opgekropen naar 87kg.

Ik kan me nog wel herinneren van vroeger, de eerste jaren dat ik ongesteld was, dat mijn cyclus echt butt was. De ene keer cyclus van 15 dagen, dan weer 60 dagen, een keertje 30 ertussen, dan weer drie keer 15 achter elkaar... geen pijl op te trekken! Na een aantal jaren trok het een beetje bij, maar verdiende zeker nog geen prijs. Pas toen ik na 5 jaar de pil ging slikken werd alles regelmatig (duh). Na 7 jaar slikken getopt en toen pas leek mijn lichaam de term "regelmaat" te snappen. ;) Kan me dus voorstellen dat mijn lichaam snel van slag raakt voor hormoonwisseling, zoals een zwangerschap/bevalling. Lijkt me dat het niet jaren nodig zal hebben om te herstellen, maar 9 maanden, zoals bij jou, zou zo maar kunnen ;)

4. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Oh pfff, ik bedoel natuurlijk 11 weken (6,5wk+30 dagen)na de bevalling weer voor het eerst ongesteld, niet 6,5 week... gaat lekker hier. Ach ja, je snapt wat ik bedoel ;)

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Helaas kan ik niet zeggen dat de dips bij mij echt minder worden, maar als je ze minder vaak hebt bij een langere cyclus, heb je er wel wat minder last van natuurlijk ;) Mijn kindje regelt het nu een beetje zelf, dan eet hij gewoon wat meer vaste voeding verspreid over de dag. Of ik geef wat water extra.

Maar wat grappig... Wat je beschrijft over je cyclus is bijna mijn verhaal!
    Hier ook vanaf mijn twaalfde een korte en rommelende cyclus. Na 12 jaar pil stopte ik en had ik ineens weer een 14 dagen cyclus, maar wel in ronde 3 zwanger gek genoeg. Na mijn eerste zwangerschap had ik voor het eerst een redelijk normale regelmatige cyclus van 25-26 dagen. Maar na mijn tweede zwangerschap ging het dus gek genoeg weer helemaal mis en begon ik op 10 dagen :( Maar deze maand heb ik voor het eerst in mijn leven een natuurlijke cyclus van 28 dagen, hoera! ;)

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Je zou s kunnen informeren bij een homeopaat als je daarvoor open staat.

7. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik heb er ook last van elke 2 weken weer spotting begin er een beetje mee te balen want op die momenten gaat de kleine dame beginnen met aan mijn tepel te rukken tussen het drinken het begint met buikpijn en rugpijn en zodra de spotting komt is het weer over.
    normaal een cyclus waar ik mijn klok op gelijk kon zetten...

8. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Bij mij is het eigenlijk ook vaak (hevige) spotting. Inmiddels wel steeds iets meer vloeien per keer "ongesteld": nu heb ik de eerste en misschien de tweede dag al een klein maandverbandje nodig en lijkt het op een normale "dag 3 of 4" van een normale menstruatie qua vloeien. Eerst had ik niet eens door dat dit eigenlijk een ongesteldheid was, ik dacht gewoon spotting. Tja, kan gebeuren van alle hormonen, dacht ik. Maar terugkijkend weet ik nu dat dat al menstruaties waren, maar dan hele lichte. Want ze gingen wel steeds samen met bvdips van tevoren. En duurde ook vaak 5 of 6 dagen. Ook steeds krampen de eerste dag, en die worden nu ook elke keer ietsjes heviger. Bijna weer normaal eigenlijk. Mijn lichaam probeert duidelijk weer richting een normale cyclus en ongesteldheid te komen, maar het heeft er nog moeite mee. Super vervelend, want tijdens die bvdips trekt mijn meisje ook aan mijn tepel. Logisch natuurlijk, zij merkt dat er iets anders aan de melk is en raakt gefrustreerd: dat er weinig melk is, of dat de melkstroom anders is, of dat de melk anders smaakt, of alles tegelijk :( 't Is dat ik de bvdips en mijn gefrustreerde dochter nog kan opvangen, anders was ik echt heel wanhopig geworden intussen :)

9. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hier ook weer ongesteld of hoe je het ook mag noemen begin er echt van te balen want ook mijn symptomen worden ook weer steeds erger.
    het begon met alleen buikpijn en lichte rugpijn maar nu loop ik rond alsof het in mijn rug geschoten is en mijn hoofd barst uit elkaar mijn gezicht ziet eruit als een gebergte.
    ons kleine meisje is weer aan het drinken zoals het hoort maar wel heel vaak en ook weer krampjes maar gelukkig niet meer zo onrustig tijdens het drinken..
    ik snap echt niet waarom het zo vaak moet, ongesteld zijn..

Deel Deze Pagina