Af en toe; handkolf of electrisch? Ervaringen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Soumayyaah, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ik ben 2 maanden geleden bevallen. En geef nu borstvoeding. Mijn moeder heeft aangeboden een kolf voor me te betalen, als cadeautje, zodat ik eens een keertje weg kan en de kleine bij mijn of zijn ouders kan laten. Maar ik weet niet zo goed welke ik zou willen. Ik hoef voorlopig nog niet aan het werk oid, maar ik sluit niet uit dat dat nog gaat gebeuren, of misschien wil ik na de zomer weer naar school gaan.. Maar dat is allemaal nog niet zeker... vandaar dat ik ook zit te twijfelen mbt de aanschaf van een kolf. De electrische zijn toch nog best duur, en ik zou het zonde vinden als ik ze weinig ga gebruiken..

In eerste instantie ben ik dus niet van plan om veel te gaan kolven. Waardoor ik denk; met een handkolf zou ik makkelijk toe kunnen. Maar ik vraag me af of dat niet ontzettend irritant is, met de hand? Aan de andere kant; hoe erg is dat als je niet veel kolft? En heeft zo'n handkolf eenzelfde effect als een electrische? Of zou de kracht minder zijn? Wat zou een overweging kunnen zijn om toch voor een electrische te gaan, behalve het feit dat ik hem misschien na de zomer meer zou gaan gebruiken?

Als er hier mensen zijn die ervaring hebben met een (hand)kolf, zou ik het fijn vinden als jullie hier je ervaringen willen delen!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb bij mijn oudste sporadisch gekolfd (ze dronk niet uit een flesje dus het was niet vaak aan de orde) en ik had genoeg aan een handkolf van Avent, was geloof ik 50 euro....Ik vond het prijsverschil met elektrisch zo groot dat ik het de moeite wel waard vond.

Ik zou denk ik in jouw situatie nu eerst ook gewoon een handkolf aanschaffen - mocht het nodig zijn dan kun je er altijd nog een elektrische bijkopen, maar als je hem maar weinig gebruikt is dat vind ik echt zonde van het geld.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Voor af en toe zou ik zeker voor een handkolf gaan, die werken prima hoor. Ik vond de handkolf van Avent perfect werken.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb hier de Avent Isis Iq Uno die je ook als handkolf kunt gebruiken.
    Toen ik nog thuis was, gebruikte ik m alleen als handkolf.
    Kolfde ik sneller mee. Tijdens mn werk vond ik elektrisch fijner omdat ik dan meer tot rust kwam, even een hand over had en een boekje kon lezen ofzo.
    Maar zou idd voor af en toe gewoon voor een handkolf gaan.

5. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik gebruik de handkolf van tommee tippee en ik ben er erg tevreden mee. Zeker voor af en toe een keertje kolven. (Ik doe het 1 tot 2 keer per week) Voordeel vind ik ook de flesjes die erbij horen, die hebben een vorm die geschikt is voor kindjes die ook borstvoeding krijgen. Je kan natuurlijk de melk ook over gieten in deze flesjes, maar echt handig vind ik dat niet.
    Ik heb 50,- betaald voor een heel pakket met kolf, 3 flesjes, afsluitdoppen, extra bakjes die in de flesjes passen, twee spenen, sterilisatorbox en zoogcompressen.

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Handkolf is prima. Ik heb die bij zoontje ook gebruikt om op het werk te kolven, 3 dagen in de week en dat ging ook gewoon goed. Heb nu ook de motor van Avent, maar vind dat echt wennen. Schiet niet zo makkelijk toe als met de hand.

7. MommyLoves

30 okt 2011
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor veelvuldig gebruik zou ik voor elektrisch gaan omdat t anders gaat vermoeien! Maar voor zo nu en dan, is de handkolf ook prima. Ik heb een elektrische maar toen ik t gebruikte vond ik het ook wel fijn om af en toe met de hand te kolven, soms was ik zelfs sneller klaar!

Deel Deze Pagina